ساخت نمایشگر پروژکتوری بر روی قطره آب که با حرکات دست دگرگون می‌شود

ساخت نمایشگر پروژکتوری بر روی قطره آب که با حرکات دست دگرگون می‌شود

تاکنون پروژه‌های متعددی در جهان با استفاده از پروژکتورهای نوری، صفحات تقریبا قابل لمس طراحی کرده‌اند اما هیچکدام نتوانسته در عین حال که قابلیت کنترل با حرکت دست را دارد، از ابری از قطره‌های آب به عنوان نمایشگر سه بعدی استفاده کند؛ این دقیقا همان کاری است که جوانی لمرسیر (Joanie Lemercier) در ویدوی آزمایشی خود انجام داده و یک نمایشگر پروژکتوری بر روی قطره آب طراحی کرده است.

لمرسیر در مصاحبه با سایت Verge بیان کرده که ترکیب کردن مه و نور به او این امکان را داد تا “بازتاب‌های حجمی” را تولید کند و سنسورهای شناسایی حرکات دست نیز به کاربر این امکان را می‌دهد که نمایشگر اطراف خود را تغییر دهد. به نوعی، پروژه‌ی لمرسیر، نمونه‌ی بزرگتر SIGGRAPH است که در سال‌های گذشته با استفاده از مه و دود، نمایشگرهای حجمی ایجاد می‌کرد.

به گفته‌ی لمرسیر، طراحی فعلی نمایشگر پروژکتوری بر روی قطره آب در حدود 12 متر فضا نیاز دارد و عمق آن نیز تا 80 سانتی متر ضخامت، قابل تغییر است. اما به گفته‌ی وی “هیچ محدودیتی در اندازه‌ی این نمایشگر وجود ندارد”. آن‌ها اکنون در حال طراحی مدل‌های بزرگتر برای استفاده در فستیوال‌های شهری هستند.

لمرسیر در پایان می‌گوید:

صفحه نمایش های پروژکتوری بر روی آب ایده‌ی جدیدی نیستند اما به ندرت از آن ها در صنعت موسیقی یا دنیای هنر استفاده می‌شود. ادغام یک نمایشگر نامرئی با قابلیت کنترل با حرکات دست، یک تکنولوژی واقعا پر هزینه است و ما می‌خواهیم که آن را در اختیار همه قرار دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*