تولید هیوندای النترا

امضای قرارداد تولید هیوندای النترا در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم

قرارداد تولید هیوندای النترا توسط شرکت کرمان موتور با این شرکت کره‌ای امضا شد و خط تولید این خودرو در آینده نزدیک در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم راه‌اندازی می‌شود. مدیرعامل شرکت کرمان موتور در روز دوشنبه 23 اسفند 1395 در آیین امضای این قرارداد اعلام کرد که تولید این خودرو در آذرماه 96 با ساخت داخل 30 درصدی آغاز خواهد شد.

سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی شرکت خودروسازی هیوندای موتورز کره جنوبی در روز دوشنبه 23 اسفند 95، قرارداد تولید هیوندای النترا (Hyundai Elantra) را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به امضا رساند. وی در این مراسم اظهار کرد که شرکت‌های هیوندای و فولکس، 12 سال پیش قراردادهایی را امضا کرده بودند اما پس از آن از کشورمان خارج شدند و اینک با تلاش دولت یازدهم و به ثمر رسیدن برجام، شرکت هیوندای کره به ایران و ارگ جدید بم بازگشته که این امر برای کرمان و صنعت خودروی ایران، بسیار خوشحال‌کننده است.

تولید هیوندای النتراتولید هیوندای النترا با ساخت داخل 30 درصد از آذر 96

به گفته سامان فیروزی، در فاز اول همکاری، مدل‌هایی از محصولات هیوندای در کرمان موتور تولید خواهد شد که این تولیدات مطابق با بندهای قرارداد و بر اساس سیاست‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران خواهد بود. در 15 شهریور 96 نیز خط تولید خودروی هیوندای اکسنت با ساخت داخل 30 درصد در مجموعه کرمان موتور راه‌اندازی می‌شود و در فاز دوم این همکاری، تولید هیوندای النترا با ساخت داخل 30 درصد از آذرماه 96 آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت کرمان موتور در ادامه افزود:

خودروی هیوندای آی 20 در گذشته به طور کامل وارد کشورمان می‌شد اما بر اساس تفاهم با این شرکت کره‌ای قرار شد خودروی آی 20 به صورت قطعات به بازار بیاید و در آینده خط بدنه آماده و در کرمان موتور نصب شود. قرار است ظرفیت 200 هزار دستگاه خودرو در کرمان موتور راه‌اندازی شود که با راه‌اندازی آن، بسیاری از خطوطی که هم‌اکنون توجیه اقتصادی ندارند، دارای توجیه می‌شوند.

تولید هیوندای النترا

وی همچنین عنوان کرد که در نظر داریم تا در سال 1397، اشتغال 10 هزار نفر نیروی کار را در کرمان موتور داشته باشیم. با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ظرفیت کامل در کرمان موتور به ده هزار نفر افزایش می‌یابد و در کنار آن در بخش قطعه‌سازی نیز اشتغال‌های جدیدی ایجاد می‌شود. فیروزی در پایان تاکید کرد که خودروهایی که اکنون در کرمان موتور تولید می‌شوند، در خود کارخانه هیوندای نیز تولید زیادی ندارند و خط تولید آن‌ها در سال 2017 آغاز شده که این به معنای مصرف سوخت کمتر، رضایت مشتری و کاهش آلایندگی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*