اتومبیل اسپایکر C8 Preliator Spyder

اتومبیل اسپایکر C8 Preliator Spyder ؛ سوپر اسپورت با طعم هلندی

در حالی که هر دو کمپانی خودروسازی سوئدی اسپایکر و کوئنیگزگ به واسطه دیگر شرکت سوئدی به نام Saab با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند، حال به نظر می‌رسد آن‌ها یک همکاری دوجانبه تکنیکی را نیز آغاز کرده‌اند. ظاهرا شرکت اسپایکر از موتور ساخت کوئنیگزگ در خودرو جدید خود استفاده کرده است. نام این خودرو، اسپایکر C8 Preliator Spyder است. اسپایکر سال 2016 مدل اصلی این خودرو (C8 Preliator) را رونمایی کرده بود، اما امروز آن‌ها از مدل Spyder آن رونمایی کرده‌اند که از یک موتور قدرتمند ساخت شرکت کوئنیگزگ به جای موتور قدیمی آئودی استفاده می‌کند.

اتومبیل اسپایکر C8 Preliator Spyder

نسل جدید اسپایکر C8 Preliator Spyder اینک از یک پیشرانه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی کوئنیگزگ برخوردار است که قادر به تولید 600 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر است. این یک ارتقا قدرتمندانه نسبت به نسل گذشته اتومبیل سوپر اسپورت اسپایکر در هر دو مدل کوپه و اسپایدر است و حالا می‌توان گفت که عملکرد این خودرو سوئدی به مراتب قدرتمندانه‌تر از نسل پیشین خود است. مدل 2016 این خودرو از یک پیشرانه 4.2 لیتری V8 آئودی بهره‌مند بوده که قادر به تولید 525 اسب بخار است. بدیهیست که مدل بالارده این نسل بتواند عملکرد بهتری را در شتاب و قدرت داشته باشد. در حالی که C8 Preliator کوپه با موتور آئودی در حدود 10 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسید، اینک موتور جدید کوئنیگزگ این شتاب را به 3.6 ثانیه رسانده است.

اما حداکثر سرعت در این خودرو تفاوت چندانی نداشته و از 321 کیلومتر در ساعت، به 323 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرده است. این شرکت خودروساز، علاوه بر تغییر موتور، گیربکس اتومبیل سوپر اسپورت خود را نیز تغییر داده است. در حالی که با نسل پیشین C8 Preliator یک مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز عرضه می‌شد، اما حالا تنها یک انتخاب وجود دارد و آن هم یک گیربکس دستی 6 سرعته است.

شرکت اسپایکر عنوان می‌کند تصمیم به این تغییر را پس از جمع بندی بازخوردهای دریافتی از مشتریانش گرفته است. بدون شک تغییر پیشرانه و گیربکس در یک خودرو، تغییراتی بسیار بزرگ و چشمگیر است. بدنه‌ی این خودرو از جنس فیبر کربن بوده و کاپوت آن با توجه به حذف گیربکس اتوماتیک دیگر از پوشش نرم Tonneau برخوردار نیست و در عوض از جنس آلومینیوم برای طراحی آن قسمت استفاده شده است. در داخل کابین ترکیبی از چرم و آلومینیوم براق به کار رفته است تا نمای کلی آن لوکس به نظر برسد. هرچند یک نمایشگر لمسی در این گوشی وجود ندارد و تیم طراحی شرکت اسپایکر از یک صفحه نمایش سربالا (Heads-Up) در داخل کابین استفاده کرده است که از کنترل‌های حرکتی بهره می‌برد.

اتومبیل اسپایکر C8 Preliator Spyder

قیمت اسپایکر C8 Preliator Spyder

شرکت اسپایکر در نظر دارد 50 دستگاه از مدل کوپه این خودرو و 100 دستگاه از مدل کوپه آن را تولید کند که انتظار می‌رود تا پایان سال 2017 این پروسه به اتمام برسد. لازم به ذکر است، شرکت اسپایکر هر دو این مدل‌ها را در کارخانجات کاونتری انگلستان خود تولید خواهد کرد. به نظر می‌رسد این دو محصول با قیمت 429 هزار دلار به فروش خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*