عمر باتری ال جی جی 6 مشخص شد؛ مقایسه با اس7 ، G5 و V20

نتایج تست عمر باتری ال جی جی 6 منتشر شد؛ مقایسه با پیکسل ایکس ال، اس 7 اج، جی 5 و وی 20

پس از معرفی جدیدترین پرچمدار کمپانی ال جی در نمایشگاه MWC 2017، هر روز شاهد ابعاد جدیدتری از این گوشی هوشمند هستیم. بر همین اساس، ساعاتی پیش نتایج تست عمر باتری ال جی جی 6 (LG G6) منتشر شده و آن را با رقبایی همچون گوگل پیکسل (Google Pixel XL)، وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T)، سامسونگ گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 Edge) و پرچمداران سال 2016 کره‌ای‌ها یعنی ال جی جی 5 (LG G5) و ال جی وی 20 (LG V20) مقایسه کرده است.

همانطور که می‌دانید، ال جی G6 مجهز به یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی‌ست که نسبت به باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی ال جی G5 به‌طور قابل توجهی ارتقا یافته است. نمایشگر G6 حدود 8 درصد از مدل قبل از خود بزرگتر شده در حالی که باتری آن رشدی 18 درصدی داشته است. در مقایسه با V20 (با باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی) نیز می‌بینیم اگرچه سایز نمایشگر در هر دو گوشی یکسان است (5.7 اینچ)، اما وی 20 نسبت ابعاد 16:9 داشته ولی جی 6 یک گوشی فول اسکرین با نسبت ابعاد 18:9 است. به علاوه اینکه V20 یک نمایشگر اضافی نیز دارد. باتری ال جی G6 برخلاف G5 و V20 غیر قابل جابه‌جایی‌ست.

همه این مباحث به گونه‌ای پیش می‌رود که کاربر انتظار بیشتری از عمر باتری ال جی جی 6 نسبت به مدل‌های پیشین داشته باشد. در ادامه خواهیم دید این انتظار جامه عمل می‌پوشاند.

نتایج طول عمر باتری ال جی جی 6 در بخش مکالمه

ال جی جی 6 توانست در تست‌های انجام‌گرفته، با یک بار شارژ 22 ساعت و نیم در حالت تماس دوام داشته باشد. این مقدار، 5 ساعت بیشتر از جی 5 و 3 ساعت بیشتر از وی 20 است. در واقع، G6 به تناسب میزان افزایش ظرفیت باتری، عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

عمر باتری ال جی جی 6 مشخص شد؛ مقایسه با اس7 ، G5 و V20

نتایج طول عمر باتری ال جی جی 6 در وب‌گردی

گوشی G6 همچنین در بخش وب‌گردی با Wi-Fi نیز توانست یک ساعت بیشتر از مدل‌های قبل از خود دوام داشته باشد؛ این میزان، 8:31 ساعت برای پرچمدار جدید در برابر 7:35 ساعت برای G5 و V20 بود. البته، اگرچه این مقدار کمی نیست اما شگفت‌انگیز هم نیست. گوگل پیکسل ایکس ال در این بخش یک ساعت بیشتر از جی 6 به وب‌گردی می‌پردازد و طول عمر باتری گلکسی اس 7 اج نیز در بخش وب‌گردی از طریق Wi-Fi میزان 10 ساعت و 35 دقیقه است. پرچمدار وان پلاس نیز عملکردی تقریبا مشابه با جی 6 دارد.

عمر باتری ال جی جی 6 مشخص شد؛ مقایسه با اس7 ، G5 و V20

نتایج طول عمر باتری ال جی جی 6 در پخش ویدیو

در قسمت پخش ویدیو، طول عمر باتری ال جی جی 6 تقریبا 10 ساعت و نیم است که پیشرفتی نسبتا خوب به حساب می‌آید؛ مخصوصا اگر آن را با 8 ساعت V20 مقایسه کنیم. این میزان برای پرچمدار گوگل 11 ساعت و 9 دقیقه و برای وان پلاس 3T میزان 13 ساعت و 23 دقیقه است که به نظر دست‌نیافتنی می‌آید. اما قهرمان این میدان، گلکسی اس 7 اج با بیش از 15 ساعت عمر باتری در پخش ویدیو است که پس از آپدیت به اندروید 7 نوقا به این میزان رسیده است.

عمر باتری ال جی جی 6 مشخص شد؛ مقایسه با اس7 ، G5 و V20

البته این اعداد و ارقام در وضعیت خاموش بودن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on display) است. قطعا روشن کردن این ویژگی بر میزان طول عمر باتری گوشی تاثیر خواهد گذاشت. با این حال، مطابق با نتایج تست‌های انجام گرفته در تصویر زیر، امتیاز باتری ال جی G6 به میزان 72 ساعت در حالت خاموش بودن نمایشگر همیشه روشن و 55 ساعت در صورت روشن بودن این قابلیت است.

عمر باتری ال جی جی 6 مشخص شد؛ مقایسه با اس7 ، G5 و V20

ویژگی Always on display در ال جی جی 6 اگرچه عمر باتری را کاهش می‌دهد اما قابلیتی بسیار کاربردی‌ست و می‌توان آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که تاثیر کمتری بر روی باتری داشته باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر خصوص چگونگی فعال یا غیر فعال کردن این امکان، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همیشه ضعیفه ال جی تو بخش باتری.یاد جی 2 بخیر گوشی عالی بود.
    نگاه کنید کف نمودارا همه پرچمدارای ال جی هستن!!!!