فایل ISO ویندوز 10

ترفندی برای دانلود مستقیم فایل ISO ویندوز 10 از مایکروسافت

مایکروسافت بعد از عرضه ویندوز 10، آن را از طریق یک ابزار ایجاد رسانه (Media Creation Tool) ویژه در اختیار کاربران نسخه‌های پیشین ویندوز قرار داد. استفاده از این سیستم عامل جدید، برای کاربران ویندوز 8 و همچنین ویندوز 7 برای یک سال رایگان بود. در واقع این ابزار ایجاد رسانه، فایل‌های مورد نیاز برای نصب ویندوز 10 را دانلود می‌کند و در ادامه، کاربران بین استفاده از آن برای به روزرسانی سیستم کنونی و یا ایجاد یک دیسک نصبی حق انتخاب دارند. اگرچه ابزار ایجاد رسانه مدیریت کل فرآیند آپدیت را بر عهده می‌گیرد، اما فایل ISO ویندوز 10 را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد.

نکته اینجاست که هیچ راه مستقیمی برای دانلود فایل ISO ویندوز 10 از خود مایکروسافت و به صورت رسمی وجود ندارد و برای این کار باید درگیر فرآیند‌های تقریبا پرپیچ و خمی شد! برای این کار از یک نکته استفاده می‌کنیم؛ مایکروسافت به یک کاربران تنها در صورتی اجازه دانلود فایل ISO ویندوز 10 را خواهد داد که سیستم وی از ابزار ایجاد رسانه پشتیبانی نکند. پس برای دانلود فایل ISO ویندوز 10 از خود مایکروسافت، باید این وب سایت را وادار به این باور کنیم که سیستم ما قادر به اجرای این ابزار نیست.

فایل ISO ویندوز 10مایکروسافت از یوزر ایجنت مرورگر یک کاربر برای تشخیص سیستم عامل کنونی آن استفاده می‌کند. یوزر ایجنت به صورت خودکار کار می‌کند، اما اگر بتوانیم آن را به یک سیستم عاملی که قادر به پشتیبانی از ابزار ایجاد رسانه نیست تغییر دهیم، قادر به دانلود فایل ISO ویندوز 10 خواهیم بود. برای این کار به دو چیز نیاز داریم :

  • نصب مرورگر موزیلا فایرفاکس بر روی سیستم
  • نصب افزونه User Agent Switcher بر روی مرورگر فایرفاکس (تصویر بالا)

تغییر یوزر ایجنت

مرورگر فایرفاکس را باز کرده و با استفاده از لینک قرار داده شده در بالا، افزونه User Agent Switcher را بر روی این مرورگر نصب کنید. یک تب جدید باز کرده و دکمه add-on در کنار نوار ابزار را انتخاب کنید. از یوزر ایجنت‌های لیست شده، گزینه iPhone 3.0 را انتخاب کنید. وقتی که افزونه فعال باشد، دکمه آن به رنگ آبی درخواهد آمد.

فایل ISO ویندوز 10

دانلود فایل ISO ویندوز 10

بعد از انجام این کار، به این لینک مراجعه کرده و نسخه ویندوز مورد نظر را برای دانلود انتخاب کنید؛ ویندوز 10، ویندوز 10 N و ویندوز 10 تک زبانه گزینه‌های پیش رو هستند. در ادامه زبان نصب و راه‌اندازی و همچنین نسخه مناسب با پردازنده خود اعم از 32 و یا 64 بیتی را مشخص کنید. بعد از زدن دکمه دانلود، این فرآیند آغاز شده و لینک آن تا 24 ساعت بعد معتبر خواهد بود.

فایل ISO ویندوز 10اگر مرحله پیشین را انجام نداده باشید، به جای دانلود فایل ISO ویندوز 10 ، به صفحه دانلود ابزار ایجاد رسانه منتقل خواهید شد. بعد از دانلود فایل ISO، می‌توانید یک دیسک نصبی رایت کرده و یا یک فلش یو اس بی را با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، برای نصب ویندوز بوت کنید.

مجوز و فعال سازی

در نظر داشته باشید این فایل ISO ویندوز 10 ، فعال نشده است و نیاز به خرید مجوز و یا همان لایسنس استفاده از ویندوز همچنان وجود دارد. برای این کار باید به وب سایت مایکروسافت مراجعه کرده و با پرداخت هزینه، لایسنس جدیدی تهیه کنید. در اینجا استثنا نیز وجود دارد. اگر پیش از این یک لایسنس دیجیتال و یا یک لایسنس OEM تهیه کرده‌ باشید، دیگر نیازی به خرید مجدد آن نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با کروم هم میشه این کار رو کرد. افزونش هم به همین اسمه. کار مفیدیه برای سرعت نت ما.
    جالبه من قبلا فکر کنم با آی پی ایران نمیتونستم بگیرم ولی الان که تازه تحریم ها هم شروع شده با ف یلتر شکن رفتم تو سایت ولی دانلودم رو با دانلود منیجر زدم که آی پی ایران وصل میشه و پروکسی تنظیم نکرده بودم براش !

  2. خیلی ممنون عالی بود
    فقط این iso واسه لایسنس اورجینال که تفاوتی نمیکنه؟