هزینه آپلود

توضیح وزیر ارتباطات در مورد اضافه شدن هزینه آپلود ، مسدود شدن Waze و فیلتر کلش آف کلنز

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف مانند مسدود شدن نرم افزار Waze، فیلترینگ کلش آف کلنز و همین‌طور اضافه شدن هزینه آپلود صحبت کرد. به گفته‌ی واعظی، امروزه با توجه به افزایش استفاده از بخش آپلود فایل‌های اینترنتی، لازم است هزینه‌های آن نیز پرداخت شود.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران در خصوص اضافه شدن هزینه آپلود به اینترنت اظهار کرد که در گذشته 99 درصد استفاده کاربران به دانلود مربوط می‌شد و برای بخش آپلود، هزینه‌ای وجود نداشت؛ اما اینک با توجه به افزایش استفاده از این بخش، قاعدتا لازم است تا هزینه‌های آن نیز پرداخت شود چرا که در دنیا هیچ چیزی مجانی نیست.

دریافت هزینه آپلود فایل‌های اینترنتی به دلیل افزایش استفاده از این بخش

وی در پاسخ به این سوال که چرا به تازگی هزینه آپلود فایل‌های اینترنتی اضافه شده است، عنوان کرد:

در گذشته استفاده‌ای از بخش آپلود نمی‌شد اما حالا میزان استفاده از این خدمت افزایش پیدا کرده و با توجه به این که آپلود کردن فایل‌های اینترنتی هم برای شرکت‌های مختلف هزینه دارد، طبیعی است که این هزینه‌ها دریافت شود. به بیان دیگر این طور نبود که پیش از این، آپلود کردن فایل‌ها رایگان باشد، بلکه اصلا استفاده زیادی از این خدمت نمی‌شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در ادامه صحبت‌های خود، توضیحاتی را در مورد مسدود شدن نرم افزار Waze ارائه داد. واعظی در پاسخ به سوال خبرنگاران در این رابطه عنوان کرد که برای این نرم‌افزار مسیریاب، جایگزین‌های متعددی وجود دارد و با توجه به این که فیلتر شدن آن به کسب و کارهای کشور ضربه‌ای نمی‌زد، ما هم مخالفتی نکردیم و پس از اعلام قوه قضاییه به سرعت آن را اجرایی کردیم؛ چرا که نرم افزار مسیریاب Waze برای کشورمان مناسب نبود.

هزینه آپلود

وزیر ارتباطات در ادامه با رد شایعه فیلتر شدن بازی کلش آف کلنز، تاکید کرد که تاکنون چیزی در این مورد نشنیده‌ام و اکنون تصمیماتی که پیش از این گرفته شده بود در حال اجرا است. وی در پایان به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت شرکت‌های خصوصی پرداخت و گفت:

ما به شرکت‌های خصوصی، تنها دید نظارتی داریم و با تدوین برنامه‌های مختلف شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا این شرکت‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را در بازار رقابتی انجام دهند. دولت رقیب بخش خصوصی نیست و حتی اگر شرکتی در بخش خصوصی، فعالیت انحصاری انجام می‌داد، ما اکنون آن را شکسته‌ایم و دیگر انحصاری در این بخش وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به جای ارزان شدن الان یک هفته میشه با همان مصرف قبلی حجم بسته های اینترنت adsl مخابرات زود تموم میشه ??