رنو ترزور

رنو ترزور ؛ ابرخودرو تمام الکتریکی فرانسوی از جنس آینده

در حال گذر از کنار یک لامبورگینی اوراکان جدید بودم که ناگهان مجبور به توقف شدم و چشمم به اتومبیلی افتاد که در دوران کودکی آن را در ذهنم تصور می‌کردم، منظور من خودرو مفهومی رنو ترزور (Renault Trezor) است. غیر ممکن است که شما از کنار این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو عبور کنید و طراحی آن شما را به وجد نیاورد. اتومبیلی که با تماشای آن فورا به یاد بی ام و تورینگ کوپه و خودرو بتمن (بت موبیل) می‌افتید که تیم برتون در فیلمش از آن استفاده کرده بود. طول رنو ترزور بسیار زیاد است و و فاصله آن با زمین کم. هرچند این قضیه برای راننده و سرنشین آن مشکلی به وجود نمی‌آورد، چرا که در اصل هیچ دری برای ورود به این خودرو وجود ندارد. در واقع یک فلپ از زیر کاپوت به بدنه‌ی بالایی متصل است که باید آن را به طرف بالا هدایت کنید تا وارد خودرو شوید.

رنو ترزور

اگر زمان کودکی، اتومبیل در ذهن خودم را می‌خواستم نقاشی کنم قطعا چیزی شبیه به اتومبیل جدید شرکت رنو بود. خودروساز فرانسوی از سبک جالب و جسورانه‌ای برای خطوط بسیار زیاد شکل گرفته بر روی بدنه رنو ترزور استفاده کرده است تا بدن آن شبیه به یک بدن حیوان باشد (بدنه این خودرو چیزی شبیه به پوست مار است)، اگر چه طراحان این شرکت ادعا می‌کنند هدف از این سبک طراحی، جسورانه جلوه کردن آن بوده است. جالب اینجاست که برخی از این چندضلعی‌های کنار هم قرار گرفته به سمت بیرون متمایل می‌شوند تا هوای بیشتری به موتور خودرو برسد و از گرم شدن آن جلوگیری شود.

بدون شک این بدنه زیبا و باشکوه است و بای یک نگاه هرکسی را شیفته خودش خواهد کرد. احساس می‌شود می‌توان در نمایشگاه ژنو امسال با حضور چنین محصولاتی، رشد و تکامل صنعت خودروسازی معاصر را به خوبی درک کرد.

در کنار چهره‌ای تهاجمی، خودرو مفهومی رنو همچنین چشم اندازی از آینده را در مورد راهی که اتومبیل های پرقدرت بازار در حال طی کردن آن هستند نشان می‌دهد. ترزور یک ابرخودرو تمام الکتریکی است که با یک پک باتری در قسمت جلو درست در زیر فلپ‌های خنک کننده و یکی دیگر در قسمت پشتی خودرو قدرت می‌گیرد. لازم به ذکر است که این خودروی بزرگ دو سرنشینه بوده که برای هر سرنشین آن فضای بسیار زیادی وجود دارد.

رنو ترزور

رنو ترزور در کمتر از 4 ثانیه، 0 تا 100 کیلومتر را طی خواهد کرد

شرکت رنو تصمیم گرفته تا در ساخت این خودرو (که احتمالا به همین زودی شاهد عرضه آن نخواهیم بود) از آلومینیوم، کربن، چرم و چوب استفاده کند. اینها تماما متریال‌های جذابی هستند که می‌توانند لوکس بودن یک خودرو را چه از نظر داخلی و چه از نظر خارجی تضمین کنند، بنابراین امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر نسخه نهایی آن را از نزدیک مشاهده کنیم. همچنین مواردی در مورد این خودرو حائز اهمیت است. مهندسان رنو ادعا می‌کنند اتومبیل رنو ترزور می‌تواند مسافت 0 تا 100 کیلومتر را در کمتر از 4 ثانیه بپیماید و این میزان حتی می‌تواند به 160 یا حتی 200 کیلومتر نیز برسد.

در داخل این خودرو، یک داشبورد با نمایشگر مولتی پنل به کار رفته است که ما را به یاد سفینه‌های فضایی می‌اندازد. این نمایشگر به قدری مدرن است که حتی می‌توانید نرم افزارهایی نظیر واتس اپ را نیز بر روی آن نصب کرده و به چت با اتومبیل خود بپردازید.

رنو ترزور

در مجموع باید رنو را به جهت طراحی چنین خودرو مفهومی تحسین کنیم و بدون شک رنو ترزور می‌تواند برنده‌ی بی چون و چرای بهترین اتومبیل کانسپت شرکت کرده در نمایشگاه خودرو ژنو باشد. ما امیدواریم روزی را ببینیم که رنو این محصول را به مرحله تولید انبوه برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*