گوگل قرار است در دوره‌ی بعدی Google I/O از اندروید O رونمایی کند

گوگل قرار است در دوره‌ی بعدی Google I/O از اندروید O رونمایی کند

کمپانی گوگل از همان ماه اکتبر قبلی که رونمایی و عرضه‌ی سری اسمارت فون های گوگل پیکسل به بازار اتفاق افتاد، در حال کار کردن بر روی ورژن بعدی سیستم عامل اندروید خود بوده است و حالا برخی از منابع مطلع در صحبتی که با خبرنگاران وب‌سایت VentureBeat داشته‌اند، اعلام کرده‌اند که گوگل در دوره‌ی بعدی رویداد سالانه‌ی Google I/O از قابلیت‌های نرم افزاری جدیدی رونمایی خواهد کرد که ممکن است احتمالا به نسخه‌ی نهایی ورژن بعدی اندروید یعنی اندروید O (نسخه‌ی Android O) نیز راه پیدا کنند.

از میان قابلیت‌های جدیدی که احتمالا در نهایت به سیستم عامل اندروید O گوگل راه پیدا خواهند کرد، تا به حال اطلاعات مربوط به چند مورد از آنها فاش شده است که قابلیتی تحت عنوان Copy Less، یکی از آنها خواهد بود. این ویژگی‌ نرم افزاری همانطور که از نام آن مشخص است، قابلیت این را دارد که زمانی که شما به طور مثال می‌خواهید از یک نرم افزار آدرسی را بردارید و در نرم افزاری دیگر برای دوستان خود ارسال کنید، این عملیات را پیش‌بینی کرده و شما را از کپی کردن زیاد، بی‌نیاز کند. بعد از تایپ عبارت “it’s at”، کیبورد GBoard میتواند پیشنهادات متنی خود را به شما ارائه دهد و هدف آن هم این است که دیگر نیازی نباشد کاربر مرتب بین اپلیکیشن‌‌های متوالی، عقب و جلو برود و در زمان صرفه‌جویی شود؛ البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا این قابلیت در نسخه‌ی آپدیت شده‌ی اپلیکیشن GBoard تعبیه خواهد شد و یا قرار است آن را در اندروید O شاهد باشیم.

دیگر قابلیت‌های نرم افزاری اندروید O کدام‌ها خواهند بود؟

گوگل قرار است در دوره‌ی بعدی Google I/O از اندروید O رونمایی کند

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که احتمالا در ورژن بعدی اندروید قرار خواهد گرفت، باعث میشود که یکی از ویژگی‌های جالب آی او اس برای کاربران اندروید نیز قابل استفاده شود. در واقع این قابلیت، همان تشخیص هوشمند نوع متن است که هنگام مشاهده‌ی حروف، اعداد، شماره تلفن و تاریخ، آنها را تشخیص خواهد داد و به طور خودکار، نرم افزاری که می‌تواند به آنها رسیدگی کند را باز خواهد کرد. به این ترتیب، یک آدرس میتواند نرم افزار گوگل مپس را به طور خودکار باز کند، یک شماره تلفن می‌تواند باعث باز شدن نرم افزار برقراری تماس شود و یک تاریخ که از طریق ایمیل ارسال شده نیز امکان این را خواهد داشت که به طور مستقیم، یک رویداد جدید را در نرم افزار تقویم سیستم عامل ایجاد کند.

قابلیت نهایی نیز در بحث ژسچرهای لمسی به کاربر خدمت‌رسانی میکند و مشابه ژسچرهای لمسی معرفی شده در اسمارت فون‌های جدید هواوی، آنها نیز به طور هوشمندانه توسط رابط کاربری تشخیص داده خواهند شد و به طور مثال زمانی که کاربر حرف C را بر روی صفحه با انگشتان خود ترسیم می‌کند، نرم افزار تقویم (Calendar) باز خواهد شد.

گفتنی است که اگر شما هم برای رونمایی از قابلیت‌های جدید ورژن بعدی سیستم عامل اندروید یعنی اندروید O هیجان‌زده هستید، لازم است بدانید که رویداد در حد فاصل روزهای و در آمفی‌تئاتر Shoreline که سال گذشته نیز میزبان آنها بود، برگزار خواهد شد تا با جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری گوگل برای پلتفرم‌های مختلف این کمپانی آمریکایی آشنا شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*