گوشی پرچمدار نوکیا احتمالا در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد

اچ ام دی گلوبال که در حال حاضر حق فروش دیوایس های نوکیا را با خریداری بخش موبایل این برند فنلاندی در اختیار دارد، در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ در بارسلون اسپانیا کنفرانس هیجان‌انگیزی برگزار کرد و از چند دیوایس جدید به همراه مدل مدرن‌شده‌ای از گوشی نوکیا ۳۳۱۰ رونمایی به عمل آورد. اما مسئولان نوکیا که به نظر می‌رسد بعد از جدا شدن از مایکروسافت، جانی تازه گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند که این تنها شروع کارخواهد بود و قرار است چند رونمایی دیگر نیز در ادامه‌ی سال انجام بگیرد. رویدادهایی که احتمالا رونمایی از گوشی پرچمدار نوکیا نیز بعد از ماه‌ها و شاید هم سال‌ها انتظار، در یکی از آنها صورت خواهد گرفت.

البته تا پیش از برگزاری رویداد MWC 2017 بارسلون تصور می‌شد که اچ ام دی گلوبال پرچمدار جدید نوکیا را در همین رویداد به روی صحنه ببرد، اما گویا آنها از این تصمیم منصرف شده‌اند و گوشی قدرتمند بعدی این برند فنلاندی با تاخیر بیشتری روانه‌ی بازار خواهد شد. کارشناسان معتقدند که این تاخیر، به دلیل عدم دسترسی مهندسان نوکیا به یکی از قدرتمندترین چیپست‌های دنیای موبایل یعنی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کمپانی کوالکام رخ داده است که به دلیل حجم بالایی از تولید اولیه‌ی آن که در اختیار سامسونگ و برای به‌کارگیری در تولید گلکسی اس 8 به کار گرفته می‌شود، سازندگان دیگر از جمله نوکیا و ال جی نتوانسته‌اند از آن برای ساخت اسمارت فون‌های جدیدشان بهره بگیرند.

البته طبق گزارشی که دقایقی پیش از سوی منابع چینی به دستمان رسیده است، خوشبختانه نوکیا قصد ندارد این تاخیر را به مدتی طولانی ادامه دهد و احتمالا رونمایی از پرچمدار نوکیا در سال ۲۰۱۷ قرار است در حوالی اولین روزهای ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه ۱۳۹۶) اتفاق بیافتد. این دیوایس که هزاران کاربر علاقه‌مند به نوکیا در سراسر جهان انتظار آن را می‌کشند، قرار است از بدنه‌ای تمام فلزی برخوردار باشد و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ نیز توان پردازشی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد.

قیمت و مشخصات مدل‌های مختلف پرچمدار نوکیا را بدانید

گویا قرار است پرچمدار نوکیا در دو مدل با نمایشگرهای کوچک و بزرگ روانه‌ی بازار شود و کاربران می‌توانند دو مدل آن را که دارای حافظه‌ی رم ۴ و ۶ گیگابایتی خواهند بود، با قیمت‌هایی متفاوت سفارش داده و دریافت کنند. این منبع چینی ادعا می‌کند که گوشی قدرتمند نوکیا از دوربینی دوگانه برخوردار خواهد بود که البته از هیچکدام از تکنولوژی‌های Zeiss و PureView در آن استفاده‌ای نشده است؛ در ضمن گفته می‌شود که سنسور این دوربین حداقل از نوع ۲۳ مگاپیکسلی خواهد بود و دوگانه بودن یا تک لنزه بودن ساختار آن هنوز به طور قطعی تایید نشده است.

در بحث قیمت‌گذاری نیز نوکیا بهای مناسبی را با توجه به مشخصات فنی این دو محصول برای آنها در نظر گرفته است که بر همین اساس، کاربران چینی می‌توانند نسخه‌ی کوچکتر آن را با قیمت ۵۸۰ دلار و نسخه‌ی دارای نمایشگر بزرگتر آن را با قیمتی معادل ۶۵۰ دلار خریداری نمایند. گفتنی است که عرضه‌ی یک گوشی تحت برند نوکیا با مشخصات سخت افزاری مشابه دیگر پرچمداران اندرویدی و ارزش خرید بالا، یکی از اهداف قطعی اچ ام دی گلوبال محسوب می‌شود و حتی اگر این گزارش نیز بر مبنای حقیقت نباشد، طرفداران این برند فنلاندی میتوانند مطمئن باشند که طی ماه‌های آینده یک دیوایس جذاب از مجموعه‌ی گوشی‌های نوکیا را در بازار مشاهده خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مُــــــــــــراد

    ما همیشه گوشی های نوکیا را به دوربین های بی نظیر و اُپتیکال قدرتمند کارل زایس و فناوری پیور ویو می شناختیم! امیدواریم نوکیا برای بازگشت قدرتمندانه خودش این اصل مهم را فراموش نکنه،که در رقابت و بازار بی رحم گوشی های هوشمند کار بر روی این نقطه قوت (دوربین گوشی) برای فروش هرچه بیشتر و نظر مثبت طرفدارهایی که چند سال صبر کردند و گوشی دیگری نخریدند خیلی سرنوشت ساز هست