گوشی پرچمدار 2017 اپل ممکن است آیفون ادیشن نامیده شود!

گوشی پرچمدار 2017 اپل ممکن است آیفون ادیشن نامیده شود!

بحث نام گذاری آیفون بعدی اپل که قرار است در ماه سپتامبر و در مهمترین کنفرانس سالانه‌ی اپل معرفی شد، به معمای عجیبی تبدیل شده است. طی سال‌های گذشته، تقریبا مطمئن بودیم که نام پرچمداران بعدی اپل در آن سال چه خواهد بود، اما این موضوع درباره‌ی پرچمدار 2017 اپل شدیدا پیچیده شده است و از آیفون 8 و آیفون 2017 گرفته تا آیفون ادیشن (iPhone Edition)، نام‌هایی هستند که برای این دیوایس حدس زده می‌شوند.

نام گذاری با پسوند ادیشن را در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند اپل مشاهده می‌کنیم. در واقع بالاترین مدل در هر دو سری اپل واچ، اپل واچ ادیشن نامیده می‌شود که این نام در سری اول، به یک ساعت هوشمند ساخته شده از طلای ۱۸ عیار و با بدنه‌ای به رنگ رز گلد (صورتی) اشاره دارد و در سری دوم، اپل واچ ادیشن در واقع مدلی است که با بدنه‌ای سرامیکی تولید شده است.

حالا از آنجا که اپل در سال ۲۰۱۷ به سالگرد ده سالگی رونمایی از آیفون توسط استیو جابز فقید رسیده است، قصد دارد برنامه‌های ویژه‌ای را برای آن در نظر بگیرد که این موضوع از نام‌گذاری تا طراحی ظاهری و مشخصات سخت افزاری ادامه خواهد یافت. طبق گزارش جدیدی که از سوی خبرگزاری ژاپنی Macotakara منتشر شده است، پرچمدار ۲۰۱۷ اپل نه مدل ۴.۷ اینچی و نه مدل ۵.۵ اینچی این کمپانی خواهد بود، بلکه مدلی تحت عنوان آیفون ادیشن با نمایشگری ۵ اینچی، قرار است این وظیفه‌ی مهم را بر عهده بگیرد؛ در این گزارش، فرضیه‌ی تولید یک مدل ۵.۸ اینچی دارای نمایشگر آمولد نیز کنار گذاشته شده است.

آیفون ادیشن دیرتر به مرحله‌ی عرضه‌ی عمومی خواهد رسید

البته این نام‌گذاری جذاب که کاملا متفاوت با دیگر محصولات خانواده‌ی آیفون های اپل صورت گرفته است، یک خبر بد را نیز به همراه دارد و آن هم این است که احتمالا آیفون ادیشن در زمانی متفاوت با مدل‌های معمولی و کمی دیرتر روانه ی بازار خواهد شد. جالب است بدانید که طبق اطلاعات درج شده در این گزارش، اپل در حال حاضر مشغول تست موادی نظیر شیشه، سرامیک و آلومینیوم برای به‌کارگیری به عنوان ماده‌ی اولیه در تولید این مدل است و پروتوتایپ‌های آزمایشی آن بدون دکمه‌ی هوم فیزیکی را در دست بررسی قرار داده است؛ علاوه بر اینها، گویا اهالی کوپرتینو هنوز بر سر این که از پنل‌ ال سی دی یا ال ای دی برای تولید نمایشگر آیفون ادیشن بهره ببرند، به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند و تمام اینها ممکن است پروسه‌ی تولید و عرضه‌ی مدل ادیشن را با تاخیر مواجه کند.

البته نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که احتمالا تغییری در برنامه‌ی رونمایی از این مدل به وجود نخواهد آمد و آیفون ادیشن نیز در کنار سایر مدل‌های امسال -که احتمالا آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس با نمایشگرهایی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی باشند- به روی صحنه خواهد رفت. اما با توجه به ورود دیرهنگام به فاز تولید گسترده و پیچیدگی‌های فنی در روند تولید این مدل نسبت به دو اسمارت فون دیگر، احتمالا شاهد ورود دیرهنگام آن به بازارهای جهانی نسبت به دو مدل معمولی سری ۲۰۱۷ آیفون‌های اپل باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*