مدل 2018 لکسوس ال اس 500 اچ

مدل 2018 لکسوس ال اس 500 اچ رونمایی شد؛ پرچمدار هیبریدی‌های سری LS

لکسوس با حضور در نمایشگاه خودرو دیترویت و رونمایی از یک اتومبیل کاملا متفاوت، پرچمدار سدان‌های خود به نام ال اس 500 همه را تحت تاثیر قرار داد. حال این شرکت ژاپنی با نسخه هیبریدی این خودرو به نام لکسوس ال اس 500 اچ (Lexus LS 500H) پا به نمایشگاه خودرو ژنو گذاشته است.

لکسوس ال اس 500 اچ از همان معماری مختص خودروهای لوکس GL-A به کار رفته در مدل معمولی همین خودرو و همچنین خودرو کوپه سری LC آنها بهره می‌برد. به جای یک موتور دو توربو وی 6 با توان تولید 415 اسب بخار، این خودرو  از یک موتور 3.5 لیتری وی 6 همراه با دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که به صورت ترکیبی می‌توانند قدرت 354 اسب بخار را تولید کنند. ترکیب به کار رفته دقیقا با خودرو تویوتا LC 500h یکسان است که می‌تواند به معنی موتور گازی با بهره گیری از تکنولوژی Dual VVT-i، بازوهای غلتانک باریک‌تر و سبک‌تر برای حرکت سوپاپ و تزریق مستقیم D-4S است. در همین حال سیستم با یک بسته باتری لیتیوم یونی جمع و جور ترکیب می‌شود می‌شود که 20 درصد کوچتر و در عین حال دارای چگالی قدرت بالاتری از اتومبیل‌های هیبریدی دیگری همچون LS 600h L است.

این خودرو پرچمدار، درست همانند LC 500h از سیستم Multi Stage Hybrid System بهره می‌برد که در اصل یک سیستم انتقال 4 سرعته اتوماتیک به همراه CVT را شبیه به یک سیستم 10 دنده می‌کند. همین قضیه باعث شده است تا شما بتوانید 0 تا 100 کیلومتر را در کمتر از 5.4 ثانیه طی کنید. شرکت لکسوس همچنین حالت دستی را نیز ارائه می‌دهد که به شما حس داشتن یک گیربکس 10 سرعته را الغا خواهد کرد.

ابعاد لکسوس ال اس 500 اچ بزرگتر شده است

لکسوس ال اس 500 اچ از نظر ابعاد بزرگ‌تر از نسل پیشین خود است و فاصله دو محور آن بیشتر از اتومبیل ال اس 60 اچ ال است. این خودرو هیبریدی از نظر طراحی خارجی تفاوت زیادی با نسخه تک سوخت خود ندارد و در این نسخه نیز شیب سقف حفظ شده، جلو پنجره مشبک با سبک نخ ریسی و چراغع‌های ال ای دی به چشم می‌خورد. در بخش داخلی نیز لکسوس از آپشن‌های مختلف و منحصر به فردی از جمله چوب ارگانیک ، چوب Herringbone و برش‌های لیزری ویژه استفاده کرده است. پنل درها از اریگامی الهام گرفته شده و لکسوس برای تزئینات شیشه‌ای حک شده داخل کابین نیز از کریکتو اصیل ژاپنی استفاده کرده است.

در حال حاضر قیمت و زمان عرضه این خودرو هیبریدی مشخص نیست، اما انتظار می‌رود چندی پس از عرضه نسخه اصلی خود و در اواخر سال جاری روانه بازارهای بین‌المللی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*