گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس : تمام اطلاعاتی که از پرچمداران بعدی سامسونگ می‌دانیم

زمانی که یک کمپانی نه چندان مشهور اقدام به تولید یک اسمارت فون یا گجت الکترونیکی جدید می‌کند، ممکن است حتی بعد از رونمایی آن دیوایس نیز کاربران توجهی به آن نشان ندهند و به سراغ علایق خود بروند. اما همین موضوع، زمانی که پای یکی از کمپانی‌های معتبر و محبوب دنیای موبایل نظیر سامسونگ، اپل، ال جی و سونی در میان باشد، صد و هشتاد درجه تغییر شکل می‌دهد و حتی از ماه‌ها قبل از رونمایی رسمی آن محصول، کاربران مشغول گمانه‌زنی درباره‌ی آن گوشی، تبلت، لپ تاپ یا ساعت هوشمند جدید می‌شوند و صدها تصویر و گزارش مختلف تا روز معرفی رسمی، از آن دیوایس منتشر می‌شود؛ دو اسمارت فون گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (Galaxy S8+) نیز دقیقا در زمره‌ی همین محصولات محبوب به شمار می‌روند.

گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن در حالت طبیعی و به عنوان پرچمداران جدید سامسونگ، از همان اهمیت همیشگی در میان دوست‌داران این برند کره‌ای برخوردار بودند، اما بعد از وقایعی که برای گلکسی نوت ۷ و افتضاحات مربوط به انفجار باتری این دیوایس پیش آمد، حالا حساسیت‌ها بسیار بالاتر رفته و همه انتظار دارند که سامسونگ در تولید این دو محصول جدید، نهایت تلاش خود را به کار بگیرد و خاطرات بعد مربوط به نسل قبلی فبلت‌های سری نوت خود را نیز از بین ببرد.

قطعا کار سامسونگ در تولید این دو مدل جدید بسیار سخت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و علاوه بر این که این غول دنیای تکنولوژی جایی برای اشتباه ندارد، باید نهایت توانایی‌های فنی و مهندسی خود را نیز در طراحی، مشخصات فنی و دیگر ویژگی‌های این سری جدید به کار ببندد تا در بحث فروش نیز بتواند ضرر مالی گسترده‌ی ناشی از طرح جمع‌آوری نوت ۷ را جبران کند؛ به خصوص با توجه به این موضوع که اپل نیز قصد دارد به مناسبت ده سالگی معرفی آیفون‌های خود، از یک مدل ویژه با قابلیت‌‌های جذاب و طراحی نوآورانه رونمایی کند و همین موضوع رقابت را برای سامسونگ و دیگر سازندگان گوشی‌های اندرویدی سخت‌تر خواهد کرد.

بنابراین قطعا برای شما عزیزان گجت نیوزی هم جذاب خواهد بود که بدانید تا به اینجای کار، چه اطلاعاتی از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس داریم. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم طی یک جمع‌بندی کامل و کاربردی، تمام اطلاعاتی که از جنبه‌های مختلف پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ نظیر طراحی، مشخصات فنی، قطعات سخت افزاری، امکانات تصویربرداری و دوربین، قابلیت‌های نرم افزاری، سیستم عامل، رابط کاربری، تاریخ عرضه و قیمت آنها در دست داریم را به اطلاع شما برسانیم؛ پس اگر شما هم برنامه‌ای برای خرید یکی از این دو مدل جدید گوشی‌های سامسونگ را در ذهن خود دارید، در ادامه با ما همراه باشید:

جمع‌بندی اطلاعات گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس: طراحی

طراحی جدید، مدرن، متعلق به آینده و نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه‌ی فوق‌العاده بالا

با وجود این که شایعه‌پردازان و تحلیلگران هنوز نتوانسته‌اند به یک اجماع نظر درباره‌ی ظاهر گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن دست پیدا کنند، اما تقریبا مطمئن هستیم که همان بدنه‌ی فلزی با چهار‌چوب مستطیلی‌شکل که سامسونگ از سال ۲۰۱۴ به این طرف برای گوشی‌های بالارده‌ی سری اس (و البته سری A در این اواخر) خود استفاده کرده است را در این سری نیز مشاهده خواهیم کرد.

اما مطمئنا یکی از بزرگترین تغییراتی که در بدنه‌ی این دیوایس‌ها به وجود خواهد آمد و در واقع آن را برای عرضه در سال ۲۰۱۷ آماده می‌کند، حاشیه‌های بسیار اندک از طرفین و بالا و پایین نمایشگر است. کمپانی کره‌ای قصد دارد نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را در گلکسی اس 8 به شدت بالا ببرد و به همین دلیل، فاصله‌ی پیکسل‌های نمایشگر از دو لبه‌ی بالایی و پایینی بدنه به حداقل خواهد رسید؛ همان طراحی خمیده در دو سمت چپ و راست نمایشگر نیز که از چندین ماه پیش در بازار گوشی های هوشمند باب شده است، طرفین نمایشگر این سری جدید را تشکیل خواهد داد.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

آنطور که از شواهد، تصاویر مربوط به قاب‌های محافظ و دیگر گزارش‌های مربوط به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس منتشر شده است، به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال ارائه‌ی نسبت نمایشگر به بدنه‌ای در حد ۹۰ درصد است و یک پنل لبه تا لبه‌ی اولد، قرار است بخش اعظم پنل جلویی دیوایس را پوشش دهد. این روند ابتدا با اسمارت فون‌هایی نظیر مدل‌های Mi MIX و Aquos از دو کمپانی شیائومی و شارپ آغاز شد و بعد از پیوستن ال جی با اسمارت فون ال جی جی ۶ به آنها، حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز قصد دارد همان روند را دنبال کند. حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی (و احتمالا دکمه‌های ناوبری لمسی از روی بدنه) در راستای تحقق همین هدف صورت خواهد گرفت و قطعا با عملی شدن آنها، شاهد تغییرات گسترده‌ای در بدنه‌ی این سری جدید خواهیم بود.

جالب است بدانید که به تازگی فناوری جدیدی از سوی یکی از شرکای قدیمی سامسونگ، یعنی کمپانی Synaptics، معرفی شده است که به سازندگان اجازه میدهد سنسور تشخیص اثر انگشت را در زیر نمایشگر قرار دهند و این کار با تعبیه‌ی اسکنر اثر انگشت در زیر شیشه‌های دو و نیم بعدی نمایشگر و در قسمت پایینی آن امکان‌پذیر خواهد بود؛ علاوه بر این کمپانی، CrucialTec نیز از فناوری مشابهی رونمایی کرده است که اجازه‌ی حذف دکمه‌ی هوم و قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت در زیر شیشه‌ی نمایشگر را به سازندگانی نظیر سامسونگ خواهد داد.

البته همچنان یک احتمال دیگر هم بر مبنای تصاویری که اخیرا منتشر شده است، وجود دارد و آن هم قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت بر روی پنل پشتی و در کنار دوربین است. همانطور که در تصویر لو رفته‌ی زیر مشاهده می‌کنید، این سنسور با ظاهری مشابه دکمه‌ی هوم فیزیکی گوشی‌های این کمپانی و در سمت راست دوربین قرار گرفته است و اگر این اتفاق رخ دهد، برای اولین بار در پرچمداران سری اس سامسونگ خواهد بود که اسکنر اثر انگشت در مکانی به غیر از پنل جلویی و دکمه‌ی هوم قرار می‌گیرد و این تصمیم عجیبی خواهد بود که احتمال اتخاذ آن از سوی طراحان سامسونگ، کم‌تر از فرضیه‌ی اول است.

جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز یکی از ویژگی‌هایی است که احتمالا خیلی از کاربران به دنبال این هستند که بدانند آیا آن را بر روی بدنه‌ی سری گلکسی اس 8 مشاهده خواهند کرد و یا خیر. خوش‌بختانه در اکثر تصاویر و رندرهایی که از پرچمداران جدید سامسونگ منتشر شده است، این جک را بر روی لبه‌ی پایینی این دیوایس دیده‌ایم و احتمالا به سبب رقابت نزدیک سامسونگ با اپل و تلاش سرسختانه‌ی این دو کمپانی برای ایجاد برتری نسبت به محصولات طرف مقابل، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را سر جای خود خواهیم دید و شما در سری اس ۸ نیز همچنان می‌توانید از هدفون‌ها و ایرفون‌های قدیمی خود برای گوش دادن به موسیقی و مکالمه بهره ببرید.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

برخورداری از اسپیکرهای استریو نیز بخش دیگری از گمانه‌زنی‌های مربوط به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس محسوب می‌شود که به طراحی ظاهری آن نیز مربوط خواهد بود. طبق گزارش‌های واصله درباره‌ی این موضوع، به احتمال زیاد شاهد قرار گرفتن اسپیکرهای استریوی ساخته شده توسط برند Harman بر روی پرچمداران سال ۲۰۱۷ سامسونگ خواهیم بود. این موضوع به خصوص با توجه به خریداری این برند توسط سامسونگ به مبلغ ۸ میلیارد دلار که همین اواخر عملی شده است، محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین آخرین موضوعی که در قسمت طراحی مدل‌های جدید سری اس به آن خواهیم پرداخت، شایعه‌ای عجیب درباره‌ی به‌کارگیری دکمه‌های لمسی به عنوان دکمه‌ی پاور و دکمه‌های تغییر میزان ولوم صدا در طرفین بدنه خواهد بود. با توجه به این که این دو قسمت بارها توسط کاربران لمس می‌شوند و همواره در تماس با پوست دست خواهند بود، احتمالا این فرضیه عملی نخواهد شد و همچنان استفاده از دکمه‌های فیزیکی بر روی دو لبه‌ی بدنه، گزینه‌ای ارزان‌تر، منطقی‌تر و عملیاتی‌تر به شمار می‌رود.

جمع‌بندی اطلاعات گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس: نمایشگر

برگ برنده‌ی گوشی های سامسونگ همچنان هم به شکل یک برگ برنده باقی خواهد ماند

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

گلکسی اس 8 دارای یک نمایشگر ۵.۸ اینچی و گلکسی اس 8 پلاس دارای نمایشگری ۶.۲ اینچی خواهند بود. هر جفت این پنل‌ها دارای رزولوشن کواد اچ دی خواهند بود و هنوز میزان دقیق رزولوشن مشخص نشده است. البته اگر سامسونگ در نظر داشته باشد مشابه کاری که ال جی برای مدل جی ۶ انجام داده است، نسبت تصویر ۲:۱ را در این نمایشگر به کار بگیرد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نمایشگر این محصول دارای رزولوشنی معادل ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل باشد.

در بحث تکنولوژی ساخت گویا سامسونگ قصد دارد همان فناوری که برای تولید نمایشگر گلکسی نوت ۷ از آن بهره گرفته بود را در تولید سری اس ۸ نیز به کار بگیرد. این تکنولوژی که Y-Octa نامیده میشود، به سازنده اجازه می‌دهد که سنسورهای تشخیص لمس کاربر را در پنل اصلی نمایشگر تعبیه کند و دیگر نیازی به قرار دادن یک لایه‌ی نازک جداگانه برای این کار نخواهد بود. استفاده از این تکنولوژی علاوه بر این که باعث کاهش سایز کنترلر نمایشگر خواهد شد، احتمالا باعث سازگاری نمایشگر این دو دیوایس با قابلیت HDR10 و پوشش گستره‌ی رنگ DCI-P3 نیز خواهد شد؛ بنابراین احتمال این که قابلیت لذت‌ بردن از ویدیوهای HDR بعد از فراگیر شدن آنها بر روی این دیوایس وجود داشته باشد، بسیار بالا خواهد بود.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌هایی که احتمالا سامسونگ در تولید نمایشگر گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به آن توجه خواهد داشت، افزودن امکان تشخیص میزان فشار وارده از سوی کاربر بر روی نمایشگر خواهد بود. در واقع اپل و چند سازنده‌ی دیگر در قابلیت‌هایی نظیر 3D touch، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند تا هنگام لمس کاربر، تغییر میزان فشار وارده بتواند منوهای جدیدی را باز کند و سطح گسترده‌تری از تعامل میان کاربر و تاچ اسکرین را ممکن سازد.

فرضیه‌ی دیگری که پیرامون نمایشگرهای پرچمداران جدید سامسونگ وجود دارد، برخورداری آنها از رزولوشن 4K است. با توجه به برآیند گزارشات و اظهار نظرهایی که از سوی مقامات این کمپانی انجام شده است، احتمال بالایی وجود دارد که حداقل یک سال دیگر نیز شاهد عرضه‌ی نمایشگرهایی با رزولوشن کواد اچ دی باشیم و به نظر می‌رسد که در حال حاضر صحبت از رزولوشن 4K برای پرچمداران سری اس چندان منطقی نباشد. در هر صورت، این کمپانی کره‌ای از پنل‌‌های سوپر آمولد همیشگی خود که به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی گلکسی‌های پرچمدار سری اس شناخته می‌شود، برای ساخت نمایشگر بهره خواهد برد و گفته می‌شود که با ارتقای فناوری به کار رفته در پنل‌های اولد، مصرف انرژی به شکل قابل توجهی بهبود خواهد یافت و این می‌تواند خبر بسیار جذابی برای آن دسته از کاربرانی محسوب شود که نگران مصرف بالای باتری و عمر باتری گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن هستند.

جمع‌بندی اطلاعات گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس: سخت افزار

همه چیز در بالاترین حد ممکن قرار دارد؛ غول‌های هوشمند سامسونگ در جیب شما

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به عنوان پرچمدار چیپست های قرار گرفته بر روی موبایل‌های هوشمند اندرویدی، تحت پروسه‌ی ساخت ۱۰ نانومتری سامسونگ تولید میشود و طبیعی است که پرچمداران جدید این کمپانی نیز به این پردازنده مجهز باشند. در حال حاضر اطلاع دقیقی از آمار و ارقام این قطعه نداریم، اما گفته میشود که اسنپدراگون ۸۳۵ یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای خواهد بود که در فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز کلاک شده است. عملکرد فوق‌العاده‌ی این پردازنده در تست‌های بنچمارک نشان می‌دهد که قرار است با یک غول سخت افزاری طرف باشیم و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno ۵۴۰ نیز درون آن تعبیه شده است که گفته میشود ۳۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری نسبت به واحد گرافیکی Adreno ۵۳۰ به کار رفته در اسنپدراگون ۸۲۱ خواهد داشت و این خبر خوبی برای علاقه‌مندان به بازی در موبایل و به خصوص بازی‌های سنگین واقعیت مجازی به حساب می‌آید.

البته اگر روند چند سال اخیر به همان شکل تکرار شود، سامسونگ یک سری از گلکسی‌های اس ۸ خود را نیز به پردازنده‌ی اگزینوس خود مجهز خواهد کرد که این دیوایس‌ها در خارج از ایالات متحده به فروش می‌رسند و دیوایس‌های دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون، داخل کشور آمریکا در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت. منابع چینی معتقدند که سری اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ در دو مدل Exynos 8895M و Exynos 8895V و بر مبنای پروسه‌ی ساخت ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ تولید خواهد شد. گفته می‌شود که این دو مدل دارای هشت هسته خواهند بود که چهار هسته‌ی سی پی یو Exynos M2 که در فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کلاک شده‌اند، در کنار چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A53 که در فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز کلاک شده‌اند، این هشت هسته را تشکیل خواهند داد؛ تا به حال چندین تست بنچمارک از گلکسی اس 8 مجهز به این پردازنده‌های جدید فاش شده است که نتایج یکی از آنها را در تصویر مشاهده می‌کنید.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

علاوه بر این، سامسونگ از آخرین طراحی تکنولوژی پردازشگر گرافیکی ARM یعنی Mali-G71 استفاده خواهد کرد. این محصول که قابلیت سفارشی‌سازی و تغییر برای استفاده در حالت‌های متنوعی را دارد، به Exynos 8895M اجازه میدهد که از نسخه‌ی ۲۰ هسته‌ای آن و Exynos 8895V از مدل ۱۸ هسته‌ای آن بهره بگیرد. هر دو مدل از این چیپست‌ها از فضای ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 2.1، حافظه‌ی رم از نوع پنل‌های LPDDR4 و مودم‌های ال تی ای Cat. 16 برخوردار خواهند بود. این احتمال نیز وجود دارد که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، سامسونگ مدلی از پردازنده‌های سری اگزینوس ۸۸۹۵ خود مجهز به مودم‌های Shannon ۳۵۹ را که از شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی CDMA پشتیبانی می‌کند، تولید و روانه‌ی بازار کند؛ احتمالا در آن زمان، این مدل برای به‌کارگیری در تولید گلکسی نوت ۸ استفاده خواهد شد.

در بحث حافظه‌ی رم، کاربران شاهد قدرتمندترین ترکیب موجود خواهند بود و از این بابت نیازی به هیچگونه نگرانی نیست. گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس حداقل از ۴ گیگابایت حافظه‌‌ی رم برخوردار خواهند بود و بسیاری از گزارش‌ها حکایت از قرار داشتن ۶ و یا حتی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در این مدل‌‌‌های جدید خانواده‌ی اس سامسونگ دارند. از آنجا که سامسونگ به تازگی حافظه‌های رم ۸ گیگابایتی خود را معرفی کرده است و معمولا تفاوتی در میزان حافظه‌ی رم مدل استاندارد و پلاس گلکسی‌های اس این کمپانی وجود ندارد، احتمال این که هر دو اسمارت فون به ۸ گیگابایت رم مجهز باشند، بسیار بالاست.

در بحث فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز گفته می‌شود که مدل پایه‌ی این سری دارای ۳۲ گیگابایت ظرفیت داخلی خواهد بود. گلکسی‌های خانواده‌ی اس ۷ در ایالات متحده‌ی آمریکا تنها با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسیدند و احتمالا این روند در اس ۸ تغییر کند؛ همچنین امیدواریم که سامسونگ با حذف خشاب ورود کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی، امکان ارتقای حافظه توسط کاربران را از بین نبرد (که البته احتمال وقوع آن هم بسیار اندک است).

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

با توجه به تفاوت در ابعاد نمایشگر، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به ترتیب از دو باتری با ظرفیت شارژدهی ۳ هزار و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت برخوردار خواهند بود. البته این ادعایی است که از سوی ایوان بلس منتشر شده و گزارش‌های متفاوتی نیز از سوی منابع داخل کره‌ی جنوبی منتشر شده است که حاکی از وجود باتری‌هایی با ظرفیت ۳۲۵۰ و ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی برای شارژ رسانی این دو محصول هستند.

این منابع مدعی شده‌اند که سامسونگ از این دو باتری برای اس ۸ و مدل پلاس آن بهره خواهد گرفت، اما هر لحظه امکان تغییر این تصمیم وجود دارد. با توجه به اتفاقات رخ داده برای گلکسی نوت ۷، احتمالا سامسونگ بیش از این که بر روی ظرفیت باتری تمرکز داشته باشد، اهمیت را به بحث ایمنی آن می‌دهد و از این رو ممکن است که ظرفیت بالاتر، قربانی امنیت بیشتر شود؛ بنابراین هرگونه اظهار نظر درباره‌ی این مشخصه ممکن است که طی روزها و هفته‌های آینده کاملا تغییر کند و اطلاع از تصمیم نهایی مهندسان سامسونگ در رابطه با این موضوع بسیار دشوار است.

جمع‌بندی اطلاعات گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس: دوربین

دوربین دوگانه با قابلیت زوم اپتیکال یا دوربین تک لنزه‌ی ارتقا یافته؟ مسئله این است!

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

ابتدا اکثر کارشناسان عقیده داشتند که گوشی‌های جدید سامسونگ از دوربینی معمولی برخوردار خواهند بود و تغییر بزرگی را نسبت به سری اس ۷ در آنها شاهد نخواهیم بود. اما طی یک تغییر گسترده و عجیب، حالا اکثر آنها معتقدند که دوربین‌های دوگانه را بر روی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس خواهیم دید و به همین دلیل، صحبت درباره‌ی این که قرار است شاهد یک دوربین تک لنزه باشیم و یا یک دوربین دوگانه، به بحث داغ و پیچیده‌ای تبدیل شده است.

در صورت استفاده‌ی سامسونگ از یک ساختار دوگانه که به کاربران اجازه‌ی استفاده از قابلیت‌های جذابی نظیر ایجاد حالت بوکه هنگام تصویربرداری پرتره و زوم اپتیکال را می‌دهد، احتمالا یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مشابه آنچه که بر روی گلکسی اس ۷ شاهد آن بودیم، در کنار یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخته شده توسط سونی (که هنوز مشخصات آن نیز به صورت یک راز باقی مانده است)، این ساختار دوگانه را تشکیل می‌دهند.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

به هر حال ممکن است که مسائلی نظیر کمبودهای قطعات و یا بالا رفتن بیش از حد هزینه‌ی ساخت، سامسونگ را از به‌کارگیری این ساختار پیچیده و پیشرفته منصرف کند و شاهد همان دوربین قرار گرفته بر روی گلکسی اس ۷، این بار در سری گلکسی S8 باشیم. البته قطعا این دوربین حتی اگر به صورت دوگانه هم طراحی نشود، به حال خود رها نخواهد شد و ارتقای دوربین سلفی از ۵ مگاپیکسل در سری قبلی به ۸ مگاپیکسل که حتی ممکن است از یک فلاش ال ای دی نیز برخوردار باشد و به صورت دوگانه طراحی شود، می‌تواند یکی از تغییرات مهم در امکانات تصویربرداری پرچمداران ۲۰۱۷ این کمپانی کره‌ای به شمار برود؛ همچنین احتمال قرارگیری قابلیت فوکوس خودکار در دوربین جلوی اس ۸ نیز وجود دارد تا هنگام تصویربرداری سلفی نیز بتوانید عکس‌های شفاف‌تر و دقیق‌تری از سوژه‌‌های مورد نظر خود به ثبت برسانید.

جمع‌بندی اطلاعات گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس: امکانات نرم افزاری

معرفی دستیار صوتی هوشمند اختصاصی و جدیدترین ورژن از سیستم عامل اندروید

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

سامسونگ قطعا قصد ندارد که پرچمداران جدید خود که یکی از مورد انتظارترین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شوند را به ورژن قدیمی‌تری از سیستم عامل اندروید مجهز کند و طبیعی است که شاهد نصب شدن اندروید ۷ نوقا به طور پیش‌فرض بر روی گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن باشیم. رابط کاربری جدید سامسونگ که طراحی کاملا خلوت‌تری دارد و در یک محیط مینی‌مال، باعث دسترسی سریعتر به تمام موارد مورد نیاز کاربران می‌شود، بر روی این ورژن از اندروید قرار خواهد گرفت تا یک پکیج کامل نرم افزاری در اختیار کاربران گذاشته شود.

یکی از موارد مهمی که کاربران علاقه دارند آن را در سری اس ۸ سامسونگ مشاهده کنند، قطعا اسکنر عنبیه‌ی چشم است. این اسکنر که سامسونگ آن را برای اولین بار و به عنوان یکی از روش‌های بیومتریک جدید برای تایید هویت کاربران در گلکسی نوت ۷ معرفی کرد، بر روی آن دیوایس نیز عملکرد مناسبی داشت و آنهایی که آن را تست کرده‌اند، از سرعت و دقت بالای آن لذت برده‌اند. حالا با توجه به این که مدیران این برند کره‌ای نیز در گذشته به صراحت اعلام کرده‌اند که قصد دارند این امکان را در دیگر دیوایس ‌های سطح بالا و حتی میان‌رده‌ی خود فراهم کنند، احتمال این که این قطعه و امکان استفاده از آن را در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس مشاهده کنیم، بسیار بالاست و قطعا هر دو طرف از آن بهره خواهند برد؛ حتی گفته می‌شود که سامسونگ با دو کمپانی Partron و MCNEX، که مسئولیت ساخت اسکنر عنبیه‌ی چشم در نوت ۷ را بر عهده داشتند، برای تهیه‌ی این قطعه و به‌کارگیری آن در تولید پرچمداران جدید سری اس خود مذاکراتی داشته است و عرضه‌ی این قابلیت، بسیار قطعی‌تر از یک شایعه به نظر می‌رسد.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

دستیارات صوتی هوشمند، بخش مهمی از مناسبات این روزهای گجت‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند و حتی اغلب کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی مبتنی بر آن، آینده‌ی گجت‌های الکترونیکی را تشکیل خواهند داد. سامسونگ نیز با توجه به این موضوع و به دلیل این که قطعا علاقه ندارد از رقبایش که دارای محصولات قدرتمندی نظیر سیری، کورتانا، گوگل اسیستنت و الکسا هستند، عقب بماند و خریداری گروه Viv و توسعه‌ی دستیار اختصاصی خود به نام Bixby، نیز به همین دلیل صورت گرفته است.

سامسونگ حتی دکمه‌ی فیزیکی مخصوصی را نیز به این دستیار هوشمند اختصاص داده است و این بدان معناست که این دستیار صوتی هوشمند، نقشی مهم در فرآیند تعامل کاربر و گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس خواهد داشت. البته هنوز نامگذاری این دستیار صوتی هوشمند قطعی نشده و جالب است بدانید که سامسونگ علاوه بر دو نام Bixby and Kestra، دیگر تلفظ‌های بیکس‌بای نظیر Bix-bee ،Bix:)bee ،Bix:)by و Bix-by را هم به ثبت رسانده است تا شاید بعدها، درباره‌ی نام این دستیار هوشمند و نحوه‌ی تلفظ آن تصمیم نهایی را بگیرد.

در توضیحات این نام‌های تجاری، اشاره به نرم افزارهایی کامپیوتری شده است که امکان تعامل و استفاده از دیوایس‌های قابل حمل بدون استفاده از دست و تنها با تشخیص صدای کاربر را برقرار خواهند کرد. جالب است بدانید که Jerome Bixby نام یکی از نویسندگانی است که داستان چهار اپیزود از مجموعه‌ی علمی و تخیلی Star Trek را در دهه‌ی شصت میلادی به رشته‌ی تحریر درآورده است و Kestra Troi نیز نام یکی از مشاوران ناو آمریکایی USS Enterprise محسوب میشود؛ البته این تشابهات ممکن است تنها به صورت اتفاقی رخ داده باشد و مدیران سامسونگ، نام‌گذاری بر مبنای اسم و فامیل هیچکدام از این دو فرد را تایید نکرده‌اند.

جمع‌بندی اطلاعات گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس: تاریخ عرضه و قیمت

عرضه به تاخیر افتاده است؛ شاهد یک قیمت نجومی یا عدم تغییر در قیمت خواهیم بود؟

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

در آخرین بخش از جمع‌بندی اطلاعات مربوط به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۱۷، به مهم‌ترین بخشی می‌رسیم که احتمالا هدف خیلی از کاربران از مشاهده‌ی این مطلب، دانستن همان باشد؛ یعنی اطلاع از قیمت گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به همراه تاریخ ورود آنها به بازار و آغاز فاز فروش عمومی این دو محصول. برخلاف سال‌های گذشته، سامسونگ رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) را برای رونمایی از دیوایس های جدید خود انتخاب نکرد و به دلیل طولانی شدن روند تست‌های ایمنی و کنترل کیفیت محصول که انفجار باتری‌های گلکسی نوت ۷ مسبب آن بود، قرار است رونمایی از این دو اسمارت فون جدید در تاریخی دیگر و طی یک کنفرانس اختصاصی صورت بگیرد.

ابتدا باید بدانید که قطعا تا قبل از اعلام رسمی کمپانی سازنده، هیچ تاریخی برای رونمایی و عرضه‌ی گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن قطعی نخواهد بود و هر تاریخی که توسط ما و یا دیگر منابع خبری اعلام شود، ممکن است که کاملا تغییر کند. با این وجود، اکثر شایعات و منابع نزدیک به این کمپانی کره‌ای معتقدند که رونمایی از پرچمداران سری اس سامسونگ در کنفرانسی که روز ۲۹ مارس (۹ فروردین ماه ۱۳۹۶) برگزار می‌شود، اتفاق خواهد افتاد.

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس - جمع‌بندی قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی

بعد از این رونمایی باشکوه، ورود آنها به بازار و فاز اصلی فروش عمومی سری اس 8، از اواسط آوریل (اواخر فروردین ماه ۹۶) عملی خواهد شد. گفته می‌شود که تولید گسترده‌ی گوشی های جدید سامسونگ از همین حالا آغاز شده است و تا زمان رونمایی در ماه مارس، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد از این دیوایس در انبارهای سامسونگ ذخیره خواهد شد؛ فاز بعدی تولید نیز در ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد و قبل از عرضه‌ی عمومی در ماه آوریل، انجام خواهد گرفت.

این به معنای آن است که سامسونگ فروش بسیار فعالی را برای سری اس ۸ خود پیش‌بینی کرده است و مجموعا در حدود ۱۲.۵ میلیون واحد از گوشی‌های جدیدش را برای عرضه در ماه اول آماده خواهد کرد. البته هنوز نسبت بین دو مدل استاندارد و مدل پلاس و این که چند واحد از هرکدام از آنها تولید خواهد شد، همچنان به صورت یک معما باقی مانده است.

اما در نهایت می‌رسیم به بحث شیرین‌ (!) قیمت که مطمئنا تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری ما برای خرید گلکسی اس 8 و یا گلکسی اس 8 پلاس خواهد گذاشت. شایعات متعددی طی هفته‌های اخیر به گوش رسیده است مبنی بر این که فروش گلکسی اس 8 از قیمت ۸۴۹ دلار آغاز می‌شود و این قیمت برای مدل‌های دارای ظرفیت داخلی بالاتر، بیشتر هم می‌شود. اما با این وجود، عده‌ای نیز معتقدند که قیمت‌گذاری گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن نسبت به سری اس ۷ تغییر چندانی نخواهد داشت و اگر این فرضیه عملی شود، می‌توانیم انتظار تعیین قیمتی در بازه‌ی ۶۴۹ تا ۶۹۹ دلار را برای مدل استاندارد و بر مبنای میزان حافظه‌ی داخلی آن داشته باشیم. قیمتی در بازه‌ی ۷۴۹ تا ۷۹۹ دلار نیز برای مدل پلاس تعیین خواهد شد که اگر این‌گونه شود، حداقل نگرانی‌های قبلی مبنی بر بالای ۸۰۰ دلار بودن پرچمداران جدید این برند کره‌ای برطرف خواهد شد.

نظر شما چیست؛ گلکسی اس 8 سامسونگ ارزش خرید را دارد؟

حالا با تمام این اوصاف، نظر شما گجت نیوزی‌های عزیز درباره‌ی خریدن یا نخریدن گلکسی اس 8 چیست؟ قطعا شاهد تغییرات گسترده‌ای چه از حیث طراحی و چه از نظر مشخصات و امکانات فنی در پرچمداران جدید سامسونگ خواهیم بود، اما آیا این تغییرات می‌توانند شما را برای خریداری این گوشی‌های قدرتمند، اما گران‌قیمت، قانع کنند؟ آیا خرید این دو اسمارت فون برای آن دسته از کاربرانی که گلکسی های سری اس ۷ را در اختیار دارند، منطقی است؟ برای کاربران آیفون که می‌خواهند به پلتفرم اندروید مهاجرت کنند، چه؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران از طریق قیمت نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*