تلاش آمریکا برای دست یافتن به یک تکنولوژی ضد پهپاد به منظور مبارزه با داعش

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا در حال خرید یک تکنولوژی دفاعی جدید است که می‌تواند پهپادهای مسلح نیروهای داعش را متفرق کرده و حتی آن‌ها را سرنگون کند. قرارداد خرید این تکنولوژی ضد پهپاد ، برای ارتش آمریکا چیزی حدود 15.6 میلیون دلار هزینه داشته است. مزیت اصلی آن را باید در امکان حمل به صورت انفرادی و بر روی شانه سربازان دانست که انحراف برنامه پروازی هر پهپاد را در هر لحظه ممکن می‌کند.

این تکنولوژی ضد پهپاد Drone Guard نام داشته و با استفاده از رادارهای سه بعدی و سنسورهای الکترو نوری، پهپادهای جنگی کوچک را بعد از شناسایی، از منطقه مورد نظر دور می‌کند. این اتفاق دو نتیجه بیشتر نخواهد داشت. متفرق کردن پهپاد از منطقه، که با بر هم زدن برنامه پروازی آن همراه است، یا به بازگشت هواپیمای بدون سرنشین به پایگاه خود منجر شده و یا به برخورد با زمین به دلیل عدم فرود صحیح ختم خواهد شد. در هر صورت این تکنولوژی ضد پهپاد ، جلوی فعالیت‌های نظامی و جاسوسی دشمن را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:منتخب بهترین عکس های گرفته شده با پهپادها از میان 27 هزار اثر

تکنولوژی ضد پهپاد Drone Guardآخرین تصاویر منتشر شده از کشور عراق نشان می‌دهند که نیروهای تروریستی داعش نه تنها از پهپادها برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کنند، بلکه مدتی است از آن‌ها برای بمباران هوایی استفاده کرده و حتی پهپادها را تبدیل به بخش مهمی از حملات انتحاری خود کرده‌اند! بر اساس گفته‌های رسانه کردی زبان Rudaw، نیروهای تروریستی داعش در مدت زمان اخیر استفاده زیادی از پهپادها برای بمباران هوایی مناطق مسکونی افراد غیر نظامی و همچنین تخریب تجهیزات کرده‌اند. البته شاید بتوان دلیل اصلی توسعه تکنولوژی ضد پهپاد Drone Guard را مورد دیگری دانست. ارتش عراق اخیرا به وجود آزمایشگاه‌های شیمیایی مخوف داعش پی برده است. بعید نیست تا در صورت افزایش موفقیت ماموریت‌های داعش با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، آن‌ها را به زودی در بمباران‌های شیمیایی نیز استفاده کنند.

تمرکز اصلی این تکنولوژی ضد پهپاد ، انحراف به جای انهدام وسیله پروازی است

نکته اصلی درباره تکنولوژی ضد پهپاد Drone Guard، تمرکز کنونی آن بر روی بحث متفرق کردن است و قرارگیری ابزارهایی همچون موشک و دیگر سلاح‌های عملیاتی برای ساقط کردن هواپیماهای بدون سرنشین، هنوز در دست آزمایش است. گفتنی است نیروی هوایی ارتش آمریکا تصمیم دارد تا رسیدن به انتهای سال 2018 میلادی، یک برنامه و تکنولوژی ضد پهپاد رسمی برای خود داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آمریکا خودش حامی داعشه