شیائومی می 6

شیائومی می 6 : مشخصات فنی ، قابلیت‌ها ، قیمت و زمان عرضه

شیائومی، سوپر استار چینی سازنده گوشی های هوشمند سال گذشته با عرضه گوشی شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) موفقیت چشمگیری را تجربه کرد. گوشی هوشمندی که با سخت افزاری عالی، طراحی جون پسند و قیمتی مناسب سریع به یکی از بهترین دستگاه های اندرویدی قابل خریداری تبدیل شد. با تمام این تفاسیر، کمپانی شیائومی به همگان نشان داد که چگونه می‌توان یک گوشی همه چیز تمام را با قیمتی مناسب روانه بازار کرد. مدت زمان زیادی از عرضه می 5 می‌گذرد و طبیعیست که طی هفته‌های آینده شاهد رونمایی از نسل جدید آن، گوشی شیائومی می 6 (Xiaomi Mi 6) باشیم.

با توجه به این که زمان کمی از برگزاری نمایشگاه MWC 2017 می‌گذرد، احتمالا طی هفته‌های پیش رو شاهد رونمایی یکی از قدرتمندترین گوشی های هوشمند بازار برای سال 2017 میلادی خواهیم بود. در زیر قصد داریم اطلاعات طبقه بندی شده‌ای که از این گوشی تا به امروز منتشر شده است را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

متاسفانه در حال حاضر هیچ تصویر رندر، شایعه و اطلاعاتی از طراحی این محصول در دست نیست. تنها چند ماه پیش عکسی از یک مدل اولیه شیائومی می 6 به بیرون درز کرد، اما بعید به نظر می‌رسد این تصویر واقعی باشد. در هر صورت آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

شیائومی می 6

در اینجا تنها ما شنیده‌ایم که پرچمدار آینده شیائومی در دو نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد: یک مدل حاوی نمایشگر Full HD و دیگری مجهز به یک نمایشگر جذاب‌تر Quad HD با ارائه وضوح 1440×2560 پیکسل است. با قضاوت از روی گذشته، ما حدس می‌زنیم مدل پایه این گوشی از بدنه ای فلزی و شیشه‌ای برخوردار باشد و مدل گران قیمت آن تماما سرامیکی باشد؛ چرا که در حال حاضر نسخه‌های تماما سرامیکی گوشی های شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) و شیائومی می میکس (Xiaomi Mi Mix) نیز در بازار به فروش می‌رسد. با تمام این تفاسیر، انتظار می‌رود طراحی نسل جدید گوشی های شیائومی نیز از فلسفه کلی طراحی این شرکت پیروی کند.

شیائومی می 6

از آنجایی که یکی از استانداردهای گوشی های هوشمند بزرگ در جهان، باریکی حاشیه‌ها و نسبت ابعاد صفحه بیشتر به بدنه است، ما انتظار داریم این قضیه در مورد شیائومی می 6 نیز صدق کند و این گوشی محصولی جذاب نظیر می مکیس را با فلسفه طراحی گوشی های خود ترکیب کرده و آن را روانه بازار کند. ما انتظار داریم شیائومی از همان اسکنر اثر انگشت التراسونیک به کار رفته در گوشی شیائومی می 5 اس بر روی این محصول استفاده کند.

نمایشگر

همانطور که گفتیم، این گوشی احتمالا در دو نسخه مجهز به نمایشگر Full HD و QHD عرضه خواهد شد که انتظار داریم هر دو آن‌ها از اندازه 5.2 اینچ بهره‌مند باشند. اگر این خبر درست باشد، نمایشگر نسل جدید پرچمداران شیائومی نسبت به گوشی 5.15 اینچی Mi 5، تنها نیم اینچ بزرگ‌تر خواهد بود. بنابراین شیائومی می 6 همچنان جمع و جور است و به راحتی می‌توانید با یک دست از آن استفاده کنید و یا (امیدواریم) در آب با یک دست فیلمبرداری کنید.

شیائومی می 6

به نقل از شایعات، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از یک نمایشگر با وضوح QHD بر روی این گوشی، محبوبیت روز افزون تکنولوژی واقعیت مجازی است و شیائومی قصد دارد پلتفرم گوگل دی دریم را به خوبی همراه با گوشی خود به ارمغان بیاورد. البته در نظر داشته باشید که این‌ها تنها شایعات هستند و احتمال دارد چنین اتفاقی رخ ندهد.

سخت افزار

این بخش، جاییست که ما به خوبی می‌دانیم شیائومی همیشه در آن قدرتمند ظاهر شده است و احتمالا از سخت افزار فوق مدرنی در این گوشی استفاده خواهد کرد.

اول از هر چیزی صحبت بر سر استفاده از یک چیپست اسنپدراگون 821 یا 835 شرکت کوالکام است. اما با توجه به این که سامسونگ به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی چیپست اسنپدراگون 835 شناخته می‌شود، شانس اکثر گوشی ها برای استفاده از آن در امسال کم خواهد بود. بنابراین شیائومی احتمالا در نظر دارد تا نسخه آمریکایی پرچمدار آینده خود را با چیپست SD 835 روانه بازار کند و در نسخه بین‌المللی آن از یک چیپست ساخت خود  که چندی پیش با نام “Surge S1” از آن رونمایی شد، استفاده کند.

شیائومی می 6

چیپست Surge S1 ساخت این شرکت از معماری big.LITTLE بهره می‌برد که متشکل از 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A53 برای مدیریت وظایفت است. چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی Cortex-A53 نیز وظیفه مدیریت فعالیت‌های معمولی را بر عهده خواهند داشت. بنابراین این چیپست از پردازنده 8 هسته‌ای بهره‌مند بوده و یک پردازشگر گرافیکی Mali T-860 MP4 در آن تعبیه شده است. گفته می‌شود این پردازشگر 40 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل پیشین خود استفاده می‌کند. یک DSP 32 بیتی با پشتیبانی VoLTE و مکالمات باکیفیت، حتی در شرایط شلوغ نیز در آن به چشم می‌خورد. این چیپست در گوشی شیائومی می 5 سی (Xiaomi Mi 5c) به کار رفته است، بنابراین شیائومی احتمالا از یک نسخه قدرتمندتر آن در پرچمدار آینده‌اش رونمایی می‌کند.

اطلاعات مربوط به بخش رم و حافظه داخلی این گوشی کاملا مبهم است، اما شانس مجهز بودن نسخه پایه آن به یک رم 4 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی زیاد است. همچنین احتمالا دارد یک نسخه دیگر آن از رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ای بیشتر نظیر 64 یا 128 گیگابایت بهره‌مند باشد.

دوربین

به نقل از شایعات، دوربین اصلی شیائومی می 6 از یک سنسور Sony IMX386 برخوردار خواهد بود. سنسوری با اندازه 1/2.9 اینچ، 12 مگاپیکسل، اندازه هر پیکسل 1.25 میکرون پیکسل و مجهز به فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز که بر روی کاغذ همگی مشخصات عالی هستند. این سنسور که جولای سال گذشته به بیرون عرضه شد، بر روی دستگاه‌های محدودی نظیر میزو ام ایکس 6 (Meizu MX6) و میزو پرو 6 پلاس (Meizu Pro 6 Plus) آزمایش خودش را پس داد. بر اساس آن چه که ما از کارایی این سنسور دیده‌ایم، همراه با بهینه سازی‌های شرکت شیائومی می‌تواند عملکرد بی‌نقصی را ارائه کند.

شیائومی می 6

اگر عاشق گرفتن عکس های سلفی هستید نیز، با این گوشی خوشحال خواهید بود. چرا که احتمالا این گوشی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی با اپرچر F/2.0 و سنسور Sony IMX268 بهره می‌برد. به نظر می‌رسد این دوربین قادر به عملکردی به مراتب بهتر نسبت به دوربین نسل گذشته پرچمدار شرکت شیائومی است.

رابط کاربری و قابلیت‌ها

مطابق انتظار، ما می‌توانیم شاهد حضور یک رابط کاربری MIUI خود شرکت هواوی بر روی این گوشی باشیم که همراه با مجموعه غنی از قابلیت‌ها و توانایی‌های دلپذیر یک کاستوم رام اندرویدی است. این گوشی همراه با اندروید 7 نوقا، می‌تواند قابلیت‌های جدیدتری را نیز دریافت کند.

شیائومی می 6

علاوه بر این، احتمالا گوشی جدید شرکت شیائومی قادر به پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی Google Daydream خواهد بود که چندی پیش به دلایل این امر پرداختیم.

قیمت و زمان عرضه شیائومی می 6

به نقل از آخرین شایعات، احتمالا شیائومی می 6 در تاریخ 16 آوریل (27 فروردین) رونمایی می‌شود. از نظر قیمت، ما دقیقا نمی‌توانیم حدسی در این مورد بزنیم، اما بعید به نظر می‌رسد قیمت این گوشی با نسل پیشین خود فاصله زیادی داشته باشد. این بدان معناست که مدل پایه Xiaomi Mi 6 با قیمت احتمالی 349 دلار و مدل پریمیوم آن نیز با قیمت 400 دلار به فروش خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*