ارزش بیت کوین از طلا پیشی گرفت

برای نخستین بار، ارزش بیت کوین از طلا پیشی گرفت!

بیت کوین (Bitcoin) یک پول غیر چاپی ولی معتبر است که درست همانند اسکناس در خرید و فروش ها توسط اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع باید آن را یک نوع پول دیجیتال بدانیم که بین افراد بدون هیچ واسطه‌ای رد و بدل می‌شود. امروز بیت کوین با افزایش ارزشی شگفت انگیز همراه شد و قیمت هر بیت کوین از یک اونس طلا بیشتر شد.

قیمت هر بیت کوین به هزار و 237 دلار رسید

امروز، یک روز عجیب و غریب در تاریخ بشریت خواهد بود. در یک اتفاقی جالب، امروز برای نخستین بار ارزش یک معرفو‌ترین پول مجازی رمزنگاری شده جهان، بیت کوین از قیمت یک اونس طلا پیشی گرفت. در حالی که امروز، روز خوبی برای بیت کوین و روزی بد برای طلا بود، ارزش این پول دیجیتالی به قدری با افزایش روبرو شد تا بتواند حتی از طلا نیز ارزشی بیشتر را به دست آورد. طبق جدول‌های بررسی‌های شاخص پول های مجازی که توسط دو شرکت BPI و Coinbase منتشر شده است، هر بیت کوین امروز با قیمت هزار و 237 دلار خرید و فروش شده است که این می‌تواند بالاترین حد ممکن ارزش آن باشد. بلومبرگ در گزارشی به این قضیه می‌پردازد و می‌گوید، آن‌ها از اواسط سال 2015 میلادی که ارزش بیت کوین چیزی حدود 200 دلار بود آن را زیر نظر گرفته‌اند و این پول مجازی با صعودی بسیار آرام و تدریجی امروز به بیشترین ارزش خود رسیده است؛ اگر چه ارزش شاخص بیت کوین تنها در یک روز به این میزان رسیده و مشخص نیست که در همین میزان نیز باقی بماند.

از آنجایی که قیمت بیت کوین رسما در تجارت جهانی ارزش قانونی ندارد، مردم به فکر سرمایه گذاری بر روی آن نخواهند بود و خرید این پول دیجیتالی را به طلا ترجیح نخواهند داد، اما به نقل از وب سایت TechCrunch اینک وضعیت بیت کوین به قدری تغییر پیدا کرده است که مردم سعی می‌کنند هر طور که شده در کنار سرمایه گذاری بر روی طلا، حداقل میزان کمی را نیز بر روی این پول دیجیتالی سرمایه گذاری کنند. به طور سنتی سرمایه گذاری بر روی طلا، امن‌تر از سرمایه گذاری‌های فراری همچون املاک و مستغلات است؛ بنابراین در حالی که بیت کوین موفق شده ارزشی فراتر از طلا پیدا کند، طرفداران ارزهای مجازی نیز به سمت سرمایه گذاری بر روی بیت کوین تشویق شده‌اند.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا طی روزهای آینده نیز همین قدر حال بازار Bitcoin خوب خواهد ماند، یا این افزایش ارزش تنها حاصل یک هیجان موفقتی در بازار دیجیتال است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*