وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ

وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ پیش بینی جدید دانشمندان!

به عقیده‌ی محققان، پیش از وقوع بیگ بنگ یا انفجار بزرگ یک جهان دیگر وجود داشته است. وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ ! اگر شما هم از خواندن این تیتر تعجب کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتها ما را همراهی بفرمایید.

اگر وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ به اثبات برسد، بدیهیست که دیگر نمی‌توان بیگ بنگ را آغازی بر همه چیز دانست! به عقیده‌ی محققین، یک مرحله پیش از بیگ بنگ وجود داشته و مرحله بعدی در واقع دنیای فعلی است و پس از این دنیا نیز بیگ بنگی دیگر در راه خواهد بود. آیا واقعا یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ و آغاز هستی ما وجود داشته است؟ امروزه نظریه‌ی انفجار بزرگ به یکی از قابل قبول‌ترین توضیحات برای آغاز دنیا شناخته می‌شود. اما اگر به یک باره توضیحی ارائه شود که اندکی مسئله را پیچیده کند چطور؟

بر اساس جدیدترین اظهارات محققین، بیگ بنگ آغاز همه چیز نبوده است! بلکه فقط می‌توان آن را تغییر از یک مرحله به مرحله‌ی دیگر به شمار آورد. قبل از این جهان، جهانی دیگر وجود داشته است، به همین ترتیب دنیایی دیگر پس از دنیای حاضر پدیدار خواهد شد. یک نظریه علمی جدید پیشنهاد می‌کند که پیش از بیگ بنگ، دنیای دیگری وجود داشته است. پیشنهاد وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ ، بسیار شگفت آور و جذاب است! از طرفی علاوه بر این، بعد از فروپاشی و نابودی دنیای فعلی،‌ جهانی دیگر آغاز خواهد شد. مدل‌های کیهانی جدید، بینش‌ جدیدی از آنچه قبل از هستی ما وجود داشته‌ را ارائه می‌کنند.

ادعای وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ ! جهان قبل از ما چگونه بوده است؟

همه‌ی ما بر این باوریم در زمانی در حدود 13.7 میلیارد سال قبل، جهان هستی بعد از انفجاری بزرگ (به انگلیسی: Big Bang)‌ به وجود آمد. با این حال سوالی که پیش می‌آید این است که پیش از بیگ بنگ چه چیزی وجود داشته؟ آیا اصلا می‌توان پاسخ این پرسش را در سطحی علمی ارائه کرد؟ ادعای وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ در نوع خود بسیار جذاب و دلهره‌آور است، اگر تا به امروز مسئله‌ی دنیای آینده و سرنوشت دنیای فعلی مدنظر دانشمندان بوده، ادعای وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ می‌تواند سرنوشت جهان را پیش از بیگ بنگ به چالش بکشاند.

گفته می‌شود یک تیم از دانشمندان حاضر در این مطالعه بر این باور هستند که جهان ما نیز، عضوی از یک چرخه‌ی چند جهانی‌ست. چرخه‌ای که هریک از این جهان‌ها دارای یک مدت زمان مخصوص برای انفجار (پیدایش) و انقباض (نابودی)‌ هستند.

وجود یک جهان دیگر قبل از بیگ بنگ

Mir Faizal به عنوان یکی از دانشمندانی که در این مطالعه شرکت دارند اظهار داشته است:

فضا زمان ما تنها یک تقریب از برخی تئوری‌های ریاضیاتی است که سعی دارند جهان را توضیح دهند. از طرفی هندسه‌ی فضا زمان نیز از این همین تئوری پدید آمده است. درست همانند آنکه هندسه‌ی هر ماده‌ی جامدی از نظریه‌ی اتم‌ها حاصل می شود. صحبت کردن در مورد هندسه‌ی یک شیئی جامد در مقایسه اتمی بیهوده است. آنچنان که همین مسئله در مورد صحبت کردن در مورد هندسه یک شیء جامد در انرژی‌های بالا که موجب ذوب شدن آن‌ها می‌شود نیز بی‌فایده است.

به همین ترتیب صحبت کردن در مورد هندسه‌ی فضا زمان در کمتر از یک مقیاس طولی خاص و همچنین بیشتر از یک مقیاس انرژی خاص نیز بی فایده و نامفهوم است. با این حال واقعیت این است که هندسه‌ی فضا زمان توسط حداقل طول و حداکثر انرژی قابل استفاده برای مطالعه اثرات گرانش کوانتومی در کیهان شناسی محصور شده است. و این درست همان کاری‌ست که می بایست برای مطالعه‌ی کیهان پیش از بیگ بنگ انجام دهیم.

در ادامه این گزارش محققین نوشته‌اند:

معادلات حاکی از آن هستند که انبساط کیهان ناگهان متوقف شده و پس از آن بلافاصله وارد مرحله‌ی انقباض خواهد شد. زمانی که این معادلات برای حداکثر نرق این انقباض به کار گرفته شوند، سناریوی چرخه‌ی جهان‌ها پدید می‌آید.

بیگ بنگ در واقعیت شروعی بر جهان نبوده است! در واقع بیگ بنگ تغییری از یک مرحله به مرحله دیگر بوده است. یک مرحله قبل از بیگ بنگ وجود داشته، مرحله فعلی که جهان ما و در آینده نیز مرحله‌ای پس از ما وجود خواهد داشت. علاوه بر این ها بازهم یک مرحله‌ی دیگر نیز وجود خواهد داشت. پس از این 4 مرحله، یک بیگ بنگ دیگر رخ می‌دهد. از این رو جهان در 4 مرحله موجودیت خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خداوند در قرآن هم اشاره به ساکنانی می کنند که قبل از انسان در زمین وجود داشته اند و هنگام آفریده شدن انسان آنها منقرض شده اند.

    • این چه ربطی به موضوع داشت؟از نظر زمین شناسی قبل از انسان در دوره ژوراسیک موجوداتی به نام دایناسور ها بودند و در دوره های دیگر نیز هم چنین.

    • قرآن کاملا درست گفته ولی به قول دوستمون چه ربطی داشت؟؟؟ این مطلب درمورد جهان قبل از این جهان هست نه در مورد انسان های قبل از ما،پیشنهاد میکنم برو یه بار دیگه بخون

  2. تذکر از یک فیزیکدان

    لطفا همیشه در ترجمه مقالات علمی مرجع بگذارید. متاسفانه نگذاشتن مرجع باعث تحلیل فرهنگ علمی ایرانیان میشود. سالهاست که ما با کلماتی مانند دانشمندان یا علما گفته اند بدون مرجع مطالب را به مردم قبولانده ایم.

    • درود بر شما
      منبع در انتهای تمامی مطالب سایت قرار میگیره. منبع این مطلب هم در انتهای همین پست قرار گرفته است.
      بر روی این لینک کلیک کنید تا منبع اصلی رو مشاهده کنید