علت غیر فعال بودن سنسور اثر انگشت در گوشی های سونی مخصوص بازار آمریکا چیست؟

سرانجام در نمایشگاه MWC 2017، سونی نیز در کنار تولیدکنندگان دیگر از چندین گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد. هرچند، یکی از مواردی که در نمایشگاه بارسلون توجه بسیاری از افراد و رسانه‌ها را به خود جلب کرد، غیر فعال بودن سنسور اثر انگشت در گوشی های سونی مخصوص بازار آمریکا بود. درواقع موبایل هایی که سونی در بازار دیگر کشورها می‌فروشد، به این سنسور مجهز شده‌اند.

سال گذشته سونی اعلام کرده بود که غیر فعال شدن این سنسور درواقع یک تصمیم تجاری است. اما بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط وب‌سایت “Android Central”، به‌نظر سونی برای انجام تجارت و فروش محصولات خود در بازار آمریکا مجبور به انجام چنین کاری بوده است.

“Don Mesa”، مدیر بازاریابی سونی در ایالات متحده نیز در صحبت‌های خود این‌گونه می‌گوید: “بدون شک ما قصد ادامه فعالیت در اینجا (کشور آمریکا) را داریم و آن (غیر فعال شدن سنسور اثر انگشت)، یکی از شرایط مورد نیاز برای ادامه فعالیت ما است.”

هنوز علت اصلی غیر فعال بودن سنسور اثر انگشت در گوشی های سونی مشخص نشده است

به‌نظر بخش اول از صحبت‌های مدیر سونی با مواردی که پیشتر شنیده بودیم، همسو است. اما در بخش دوم به شرایطی اشاره دارد که سونی برای ادامه فعالیت خود مجبور به انجام آنهاست. ما مطمئن نیستیم که سونی چه معامله‌ای در کشور آمریکا انجام داده که در نتیجه آن، سنسور اثر انگشت از گوشی های این شرکت حذف شده است.

شاید ماهیت معامله سونی برای مردم اهمیت چندانی نداشته باشد، اما احتمالا بسیاری از کاربران، هنگام خرید اسمارت فون ها به غیر فعال بودن سنسور اثر انگشت در گوشی های سونی توجه خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام گوشی سامسونگ گلکسیA7 2016دارم و اندروید خودم رو از ۶ به ۷ فرستادم و سنسور اثر انگشت من غیرفعال شده.
    …………………………………..

  2. خوب رام اروپا یا … رو فلش بزنن فعال میشه
    مهم اینه که سخت افزارشو داره اما غیرفعاله