دوربین اوپو 5x Dual Camera Zoom

دوربین اوپو با زوم 5 برابری ؛ دوربین گوشی های هوشمند در آستانه تحولی عظیم

شاید شگفت زده شوید وقتی بدانید یک کمپانی در حالی که تنها گوشی های هوشمندش را در کشور خود به فروش می‌رساند، موفق شده یکی از 5 تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان لقب بگیرد. منظور شرکت چینی اوپو (Oppo) با وسعت بسیار عظیم فروش محصولاتش در خاک این کشور آسیایی است. اوپو با حضور در نمایشگاه MWC 2017 در تصمیم جالبی به جای رونمایی از یک گوشی هوشمند، از یک دوربین موبایلی جدید به نام “5x Dual Camera Zoom” با قدرت زوم 5 برابری رونمایی کرد. با توجه به این که ما شانس کار با آن را داشتیم، باید بگوییم که این دوربین اوپو به معنای واقعی عالی است.

دوربین اوپو 5x Dual Camera Zoom

اوپو با رونمایی از این دوربین جدید، بزرگترین چالش در بین دوربین گوشی های هوشمند را به راه انداخته است؛ گوشی هایی که عدم توانایی ارائه زوم اپتیکال واقعی را همراه با مشخصات بدنه‌ای باریک نشان داده‌اند و طی سال‌های اخیر اقدام مشابهی نظیر دوربین اوپو توسط هیچ شرکتی صورت نگرفته است. این سیستم جدیدی دارای یک سنسور دوربین های سنتی و یک سنسور 90 درجه‌ای است که به جای قرار گیری در پشت گوشی، در قسمت کناری آن تعبیه شده است (منظور یکی از سنسورها است). سپس در اینجا یک سری لنز برای فوکوس نور بر روی آن سنسور وجود دارد که از طریق یک آینه یا منشور به گوشی می‌رسد. در واقع کارایی آن شبیه به یک پریسکوپ است که از نقطه دیگری نور را به نقطه دیگری منعکس می‌کند.

اوپو از عرض دستگاه برای تطبیق یک زوم اپتیکال استفاده کرده است (یک زوم واقعی با قابلیت کراپ) که شرکت‌ها می‌توانند به آسانی بر روی گوشی های هوشمندی با ابعاد فعلی نیز از آن بهره‌مند شوند. جالب اینجاست که نه تنها زوم، بلکه هر دو منشور و آرایه لنزها به تثبیت کننده اپتیکال مجهز هستند که می‌تواند ثبت تصاویری شفاف را به ارمغان آورد. منشور تعبیه شده می‌تواند زاویه را تا 0.0025 درجه افزایش دهد که رقمی شگفت انگیز است. سیستم تثبیت کننده اپتیکال برای زوم دوربین یک نعمت است، چرا که به طبع هر باری که شما بخواهید زوم کنید لرزشهای ریز خود خیلی بزرگ‌تر از آنچه که هستند دیده می‌شوند و باعث تار شدن تصاویر شما می‌شوند.

ویدیو بررسی دوربین اوپو 5x Dual Camera Zoom

 

ما با آزمایش این قدرت زوم دریافتیم که دوربین اوپو در آینده‌ای نزدیک می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. البته ما به اندازه کافی در خصوص کیفیت سنسور و یا پردازش تصاویر این سیستم مطمئن نیستیم، اما اپتیک های جدید به خودی خود باعث می‌شوند این دوربین کاملا قدرتمند و چشم گیر باشد. این دوربین قادر به ارائه زوم اپتیکال 5 برابری است که می‌تواند به راحتی در گوشی ها جای گیرد. هرچند دیوایس رونمایی شده در کنگره جهانی موبایل از ابعاد نسبتا بزرگی (نظیر فبلت‌ها) برخوردار بود، اما این کمپانی ادعا می‌کند که سیستم زوم 5 برابری دوربین اوپو می‌تواند در گوشی های کوچکتر نیز جای گیرد.

ماژول جدید دوربین اوپو دارای ارتفاع کم 5.7 میلی‌متری است

این ماژول دوربین نیازمند ارتفاع تنها 5.7 میلی‌متر است، بنابراین گوشی های هوشمند باریک 7 میلی‌متری نیز می‌توانند بدون هرگونه مشکلی از آن میزبانی کنند. البته در حال حاضر اوپو نسخه اولیه آن را رونمایی کرده است و به نظر می‌رسد تا آماده سازی این تکنولوژی جهت ورود به بازار باید چند مدت صبر کنیم و البته انتظار می‌رود نخستین گوشی میزبان آن، گوشی هوشمندی با برند خود اوپو باشد.

گفتنیست، شرکت اوپو در نمایشگاه MWC 2017 بارسلونا علاوه بر این دوربین جذاب، از تکنولوژی جدید شارژ Super mCharge نیز رونمایی کرد که به لطف آن یک گوشی هوشمند امروزی برای شارژ صفر تا 100 نیازمند مدت زمان تنها 20 دقیقه خواهد بود.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017.فروش ویژه انواع لوازم جانبی Huawei و لوازم جانبی گوشی p10 از بهترین برند ها و لوازم جانبی mate 9 عرضه شده در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*