هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ

نمایش مخفیانه چند هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ در MWC 2017

سامسونگ با رونمایی از پردازنده پرقدرت و بالارده جدید اگزینوس 8895 خود که برترین رقیب برای اسنپدراگون 835 کوالکام (چیپست قابل استفاده در نسخه‌ی آمریکایی گوشی گلکسی اس 8) است، بار دیگر شایستگی‌های خودش در زمینه سخت افزار موبایلی را به رخ رقبا کشید، اما به نظر می‌رسد این کمپانی قرار نیست تنها از آن در گوشی های هوشمند پیش روی خود استفاده کند. به نقل از گزارش تازه‌ای که از سوی PCWorld منتشر شده است، در حالی که غول کره‌ای دنیای فناوری طی برگزاری نمایشگاه MWC 2017 تمرکز اصلی خودش را بر روی معرفی تبلت های جدید خود گذاشته بود، در پشت صحنه شاهد رونمایی مخفیانه‌ای از چند هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ مجهز به چیپست موبایلی اگزینوس 8895 بودیم.

در حال حاضر بهره‌گیری از تجربیات واقعیت مجازی تنها با دو طعم متفاوت کامپیوتر و موبایل وجود دارد که متاسفانه مصرف‌کنندگان در هر دو روش نیازمند سخت افزاری خارجی هستند تا بتوانند از آن استفاده کنند. به طبع این روزها چنین چیزی می‌تواند دست و پا گیر باشد تا کاربران کمتر به سراغ استفاده از آنها بروند. اما آن چیزی که غول کره‌ای در پشت صحنه کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد، این مشکل را با استفاده از یک چیپست اگزینوس 8895 در داخل هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ حل کرده‌ است. هرچند واحد پردازش بصری که موارد لازم برای استفاده از تجربیات واقعیت مجازی را مهیا می‌کند هنوز به تکامل اصلی خود نرسیده است، اما بدون شک پس از عرضه می‌تواند قدرت یکسانی را با سایر رقبا ارائه کند.

هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ

هدست Gear VR کنونی سامسونگ

در حالی که نمونه‌های اولی هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ نشان دهنده قدرت گرفتن آن از یک چیپست Exynos 8895 هستند و ما مطمئنیم که این محصول نهایی در حال توسعه است، اما نمی‌توانیم با قاطعیت این را بگوییم که سایر کمپانی‌ها مشغول کار بر روی این ایده و استفاده از چیپست‌های موبایلی در داخل هدست‌های آینده‌شان نیستند. در حال حاضر سامسونگ هدست واقعیت مجازی Gear VR را روانه بازار کرده است، اگر چه این هدست نیازمند اتصال به یک گوشی هوشمند خواهد بود. بنابراین عرضه یک هدست مستقل می‌تواند به مراتب، کاربران بیشتری را تحت شعاع خود قرار دهد.

مشخص نیست هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ چه زمانی عرضه شود

البته ساخت یک هدست مستقل نیز ایده‌ی جدیدی نیست، در حال حاضر هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز (Microsoft Hololens) نیز چنین رویه‌ای را دنبال می‌کند، اگرچه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو مسیری کاملا متفاوت هستند. ما امیدواریم که سامسونگ این تکنولوژی تازه تولید را هرچه زودتر به صورت عمومی رونمایی کند تا واقعیت مجازی، بیش از چیزی که در حال حاضر هست در بین عموم مردم فراگیر شود.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی سامسونگ عرضه در فروشگاه جانبی با بهترین قیمت و لوازم جانبی s8 و همچنین لوازم جانبی s8 plus از بهترین برند های جهان در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دوستان کسی میدونه چه جوری میشه برنامه هایه دیګه رو نصب کرد رو وی ار سامسونګ