تسخیر زمین توسط بیگانگان

فرضیه تسخیر زمین توسط بیگانگان تا چه اندازه جدی است؟

چه اتفاقی می‌افتد اگر بیگانگان و گونه‌هایی از موجودات فضایی،‌ پا به سیاره‌ی ما بگذارند؟ گمانه‌زنی پیرامون این موضوع بسیار است،‌ برای مثال بسیاری از افراد به طور قطع بر یقین معتقد هستند که سرانجام در آینده‌ای نزدیک یا دور،‌ انسان با فرازمینی‌ها ملاقات خواهد داشت. اگر ما در پیدا کردن آنان ناموفق بوده و این فضایی‌ها باشند که پا به سیاره‌ی ما بگذارند چطور؟ آیا ملاقات فرازمینی‌ها با ما، منجر به تسخیر زمین توسط بیگانگان خواهد شد؟ اخیرا استیون هاوکینگ،‌ به عنوان یکی از برجسته‌ترین فیزیکدان‌های حال حاضر جهان،‌ مطالبی قابل تأمل و تا حدودی دلهره‌آور را در این زمینه مطرح نموده است. به راستی ادعای تسخیر زمین توسط بیگانگان تا چه اندازه جدی است؟

استیون هاوکینگ، فیزیکدان مطرح حال حاضر جهان در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام کرده است :

این احتمال وجود دارد که شکل‌های مختلفی از حیات هوشمند در گوشه و کنار فضا، برخلاف تصورات ساکنین زمین باشند! این دسته از بیگانگان می‌توانند به دنبال تسخیر سیارات بوده و سیاره مادری‌مان را به سکونتگاه‌های خود تبدیل کنند. اگر چنین چیزی واقعیت پیدا کند، طبیعی است که این دسته از بیگانگان هر سیاره‌ی جدیدی را که کشف کنند، از منابع و عناصر یافت شده در آن به منظور توسعه و ساخت سفینه‌های فضایی خود استفاده نمایند.

امروزه توجه بسیاری از بینندگان سینمای سراسر جهان، به فیلم های علمی و تخیلی معطوف شده است. بارها شاهد صحنه‌هایی از تسخیر زمین توسط بیگانگان در سری فیلم‌های مختلفی از دنیای علمی و تخیلی بوده‌ایم. از جمله آنان می‌توان به عناوینی همچون Close Encounters of the Third Kind, Fire in the Sky, The Alien Trilogy, Predator, Independence Day, War of the Worlds و… اشاره کرد. در بسیاری از این عناوین، نحوه برخورد و واکنش زمینیان، ضمن ملاقات با فرازمینی‌ها به تصویر کشیده است.

تسخیر زمین توسط بیگانگان ، از هالیوود تا دنیای واقعی!

اما آیا واقعا در خارج از سیاره‌ی مادری ما، بیگانگانی هوشمند در حیات هستند؟ پاسخ این سوال به متغیرهای بسیاری بستگی دارد، از این رو ما هم مثل شما نمی‌توانیم پیرامون این پرسش، پاسخی قاطع ارائه کنیم.

کارل سیگن (Carl Sagan)‌ در توضیح معادله دریک در مجموعه تلویزیونی Cosmos، به طور شفاف اعلام کرد که تعداد تمدن های هوشمند دارای تکنولوژی فقط و فقط در کهکشان راه شیری، برابر با عددی میلیونی است! اما اگر بد بین نباشیم ممکن است بیگانگان ضمن سفر به زمین، تکنولوژی‌های جدیدی را به ما هدیه کنند که هنوز از آنان بی اطلاع هستیم! اگر چنین باشد، تسخیر زمین توسط بیگانگان آنطور که گفته میشد جدی نیست؛ اما به گفته‌ی فیزیکدان مطرح جهان امروز، یعنی استیون هاوکینگ، شرایط اینطور نخواهد بود!

در واقع، پروفسور هاوکینگ در نشست هایی مختلف درباره واقعیت تماس با بیگانگان و سفر آنان به سیاره زمین صحبت کرده‌اند. اما آیا با آمدن آن‌ها، جنگی بزرگ در راه خواهد بود؟

تسخیر زمین توسط بیگانگان

پروفسور هاوکینگ در ادامه گفته های خود در مجموعه علمی ورود به کهکشان Into the Universe (Discovery Channel) اظهار داشت :

ما درباره‌ی بیگانگان اطلاعات چندانی نداریم، اما خودمان (انسان‌ها) را به خوبی می شناسیم ! اگر به تاریخ نگاه کنید، رویارویی گروهی از انسان‌ها با تکنولوژی پیشرفته‌تر با گروهی که دارای پیشرفت کمتری در این زمینه بوده اند، همواره فاجعه‌بار بوده است. تمدنی بیگانه که پیام‌های ارتباطی زمینیان را دریافت کند، ممکن است هزاران سال در زمینه علم و تکنولوژی از ما پیشرفته‌تر باشد. در این حالت بیگانگان دارای قدرت و امکانات بسیار پیشرفته‌تری نسبت به ما هستند، از این رو ممکن است ارزش ما از دیدگاه آنان برابر با ارزش یک باکتری باشد!

Jill Cornell Tarter به عنوان یک ستاره شناس معروف امریکایی و پدیدآورنده ی تحقیق Center for SETI، در این زمینه با پروفسور هاوکینگ هم عقیده نیست. او ادعای خطرناک بودن بیگانگان و تسخیر زمین توسط موجودات فضایی را رد کرده و در این باره اظهار داشته است:

در حالی که استیون هاوکینگ بر این باور است که بیگانگان برای تسخیر زمین و تبدیل آن به سکونتگاه خود می‌آیند، بنده در کمال احترام به ایشان با این موضوع مخالف هستم. اگر بیگانگان به زمین آمده باشند، پیگیری این موضوع ساده خواهد بود. چرا که با توجه به سن جهان، ما اولین تجربه برای رویارویی با آنان نخواهیم بود.

او در ادامه اضافه کرد :

اگر بیگانگان بتوانند به زمین بیایند، این بدان معناست که تکنولوژی و توانایی‌های آنان به قدری پیشرفته است که آنان را از تلاش برای اکتشاف در سایر سیارات در جستجوی غذا، برده‌گیری موجودات دیگر و … بی نیاز کند.

نویسندگانی با نام های Philippe Barraud و Mary Parlange در کتاب Beyond Contact: Exploring Our Search for Extraterrestrial Life، ضمن موافقت با استوین هاوکینگ در موضوع تسخیر زمین توسط بیگانگان نوشته‌اند :

هشدار استیون هاوکینگ در این زمینه بسیار منطقی است. تصور کنید که یک تمدن بسیار پیشرفته، تمامی منابع در دسترس محل سکونت خود را صرف ساخت سازه و یا یک ایستگاه فضایی بسیار بزرگ کرده باشد. در چنین شرایطی صدها نسل بعد از آنان نیز همچنان با کمبودهای ناشی از این ساخت و ساز عظیم مواجه خواهند بود. آیا همچنان انتظار داریم که رویارویی چنین بیگانگانی با ما، حامل پیامی از صلح و دوستی باشد؟

نظر شما در این باره چیست؟ اگر یک روز از خواب بیدار شده و با تماشای آسمان، سفینه‌ای بزرگ از بیگانگان را در بالای منطقه‌ی سکونت خود ببینید، اولین واکنش‌تان چه خواهد بود؟ به نظر شما با این اتفاق، چه رویدادهایی در انتظارمان خواهد بود؟