آیفون 8 از نمایشگر خمیده اولد و درگاه USB نوع C برخوردار خواهد بود

وال استریت ژورنال، پیرو گزارش های پیشین خود امروز اعلام کرده است که آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) از یک نمایشگر خمیده اولد ساخت شرکت سامسونگ بهره‌مند خواهد بود.

مینگ چی کو یکی از تحلیلگران ارشد شرکت KGI Securities که سابقه طولانی در افشای اطلاعات محصولات معرفی نشده شرکت اپل دارد، در گزارشی که هفته پیش منتشر شد اعلام کرد اپل امسال سه آیفون مختلف را روانه بازار خواهد کرد. به گفته وی 2 آیفون نسل جدیدی از آیفون 7 با نام های احتمالی آیفون 7 اس (Apple iPhone 7s) و آیفون 7 اس پلاس (Apple iPhone 7s Plus) خواهند بود که از نمایشگر ال سی دی مشابه نسل گذشته خود بهره می‌برند و در کنار آنها یک مدل ویژه نیز علاوه بر این دو به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آیفون ها روانه بازار می‌شود. اهالی کوپرتینو این نسخه ویژه را با نام آیفون 8 عرضه خواهند کرد. وی می‌گوید:

اپل تصمیم گرفته است از نمایشگر منعطف برای یک مدل آیفون جدید استفاده کند و از هم اکنون دستور تولید آن داده شده است.

به نقل از منابع نزدیک به وال استریت ژورنال، اپل کلید هوم معروف گوشی هایش را نیز حذف خواهد کرد و یک منطقه قابل لمس را در زیر نمایشگر گوشی تعبیه می‌کند. در همین راستا مینگ چی کو نیز چنین عقیده‌ای دارد و به ادعای وی قرار است یک منطقه دستوری را اپل در زیر نمایشگر لمسی به کار بگیرد. علاوه بر این، منابع مورد نظر ادعا می‌کنند که اپل دیگر از درگاه اختصاصی لایتنینگ استفاده نخواهد کرد و آن را با یک درگاه USB نوع C جایگزین می‌کند. به گفته این منابع، درگاه USB نوع C در هر سه مدل آیفون های بعدی به کار گرفته خواهد شد و محدود به مدل آیفون 8 نیست.

آیفون 8

آیفون 8 با درگاه USB نوع C خیلی آسوده به مک بوک متصل خواهد شد

طی هفته‌های اخیر گزارش های زیادی به انتشار رسیده که هر کدام به نحوی اضافه شدن ویژگی جدیدی را به آیفون 8 اپل بازگو می‌کردند. به طور مثال وب سایت ژاپنی Mac Otakara به نقل از منابع قابل اعتمادی می‌گوید که تنها یکی از آیفون های آینده از بدنه‌ی شیشه‌ای و شارژر بی سیم برخوردار خواهند بود، اما یک گزارش دیگر ادعا می‌کند که تمامی آیفون های سال 2017 از بدنه‌ای تمام شیشه‌ای و شارژ بی سیم برخوردارند. متاسفانه در آن زمان این وب سایت ژاپنی هیچ صحبتی در خصوص جایگزین شدن درگاه USB نوع C با درگاه لایتنینگ نکرده بود تا اوضاع پیچیده‌تر شود. اما با توجه به مجهز بودن مک بوک ها به این درگاه بین‌المللی این احتمال بسیار زیاد است تا آیفون ها هم از آن بهره‌مند  شوند و کاربران به راحتی بتوانند از این طریق آیفون خود را به مک بوکشان متصل کنند.

به نقل از آخرین اطلاعات، آیفون 8 اپل از یک نمایشگر 5. 5 اینچی لبه به لبه (نظیر گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج) بهره‌مند خواهد بود که در بدنه‌ای به اندازه یک گوشی 4.7 اینچی جای گرفته است. مینگ چی کو معتقد است که این نمایشگر دارای ابعاد کلی 5.8 اینچ است، اما تنها 5.15 اینچ آن قابل استفاده خواهد بود و ماباقی آن به قسمت لمسی مربوط است که قرار است جایگزین کلید هوم شود. گفته می‌شود این آیفون ویژه، دارای قیمتی بیش از 1000 دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*