عکس سونی اکسپریا ایکس زد اس

نگاه نزدیک به گوشی سونی اکسپریا ایکس زد اس : پرچمدار رده دوم

سونی از جمله شرکت‌هایی بود که در نمایشگاه MWC 2017 توجه همه را به سمت خود جلب کرد. این شرکت با چهار گوشی شامل دو میان‌رده و دو پرچمدار به بارسلون اسپانیا آمد. در مطالبی به صورت جداگانه، از نزدیک به بررسی اکسپریا ایکس ای 1 (Xperia XA1) و اکسپریا ایکس ای 1 الترا (Xperia XA1 Ultra) به عنوان میان‌رده‌ها و اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium) به عنوان پرچمدار 4K سونی پرداختیم. هر چه باشد نوبت به ورق زدن گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد اس (Xperia XZs) رسیده تا ببینیم این گوشی چه چیزهایی برای جلب توجه کاربران در چنته دارد.

همانطور که می‌دانید پرچمداران سونی در سال جاری اکسپریا ایکس زد پریمیوم و اکسپریا ایکس زد اس هستند. اعجاب مدل اول را باید در نمایشگر 5.5 اینچی دارای رزولوشن 4K آن دانست. اگرچه اندازه 5.2 اینچی صفحه نمایش اکسپریا ایکس زد اس آن‌چنان از این مدل کمتر نیست، اما رزولوشن آن به فول اچ‌دی کاهش پیدا کرده است.

عکس سونی اکسپریا ایکس زد اسمغز متفکر گوشی، تفاوت مهم دیگر این دو مدل است. بر اساس گفته‌های کوالکام، اکسپریا ایکس زد پرمیوم اولین گوشی تجاری با اسنپدراگون 835 است. این چیپست مورد انتظارترین محصول شرکت کوالکام در سال 2017 بوده و اکنون می‌بینیم کار خود را با پرچمدار سونی آغاز کرده است. گفتنی است به لطف این چیپست و مودم داخلی X16 آن، اکسپریا ایکس زد پریمیوم را می‌توان در شبکه LTE Gigabit برای دانلود با سرعت‌های گیگابایتی استفاده کرد. در سمتی دیگر شاهد اکسپریا ایکس زد اس با چیپست اسنپدراگون 820 هستم. این مدل اگرچه ضعیف نبوده و سال گذشته آن را در گوشی های همچون ال جی جی 5 مشاهده کردیم، اما با در نظر گرفتن چیپست‌های جدید محصولاتی که در سال جاری روانه بازار می‌شوند، قدیمی به نظر می‌رسد.

خوشبختانه سونی در بخش دوربین تبعیضی بین این دو قائل نشده و هر دو را به یک سنسور جدید 19 مگاپیکسلی مجهز کرده است. همانطور که از عکس سونی اکسپریا ایکس زد اس در کنار اکسپریا ایکس زد پریمیوم مشخص است، تنها تفاوت ظاهری این دو به نحوه قرارگیری فلاش ختم می‌شود. به عنوان مهمترین ویژگی این سنسور باید به توانایی آن برای ضبط ویدیوهایی فوق‌العاده آهسته با نرخ باورنکردنی 960 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

عکس سونی اکسپریا ایکس زد اسهمچنین پرچمدار دوم سونی به یک باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. در نظر داشته باشید باتری اکسپریا ایکس زد پریمیوم با وجود استفاده از چیپست اسنپدراگون 835 و صفحه نمایش 4K، تنها 3230 میلی‌آمپر ساعت است. اگرچه پرچمدار اصلی تنها در یک نسخه دارای 4 گیگابایت رم و ظرفیت داخلی 64 گیگابایت عرضه شده، اکسپریا ایکس زد اس در یک نسخه دیگر با ظرفیت داخلی 32 گیگابایت نیز به بازار خواهد آمد.

در نظر داشته باشید تا به امروز محتواهای موبایلی زیادی با وضوح تصویر بالا تولید نشده‌اند، پس اگر به شفافیت بالای صفحه نمایش اصراری نداشته و در منطقه زندگی شما هنوز خبری از آنتن‌های نسل گیگابایتی شبکه LTE نیست، می‌توانید پرچمداری رده دوم سونی را خریداری کنید. مانند همیشه، پیش از مشاهده ویدیو و گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد اس به مرور اجمالی مشخصات آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی گوشی موبایل اکسپریا ایکس زد پریمیوم :

  • ابعاد 146 در 72 در 8.1 میلی‌متر
  • وزن 161 گرم
  • دو سیمکارت با پشتیبانی از شبکه‌های GSM / HSPA / LTE
  • نمایشگر آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی 5.2 اینچی با وضوح Full HD (رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل) / تراکم پیکسلی 424 پی‌پی‌آی / نسبت صفحه به بدنه 70.9 درصد / محافظت با گوریلا گلس
  • سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا
  • چیپست اسنپدراگون 820 شامل دو پردازنده دو هسته‌ای (دو هسته 2.15 گیگاهرتزی Kryo + دو هسته 1.6 گیگاهرتزی Kryo)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 530
  • 4 گیگابایت رم
  • 32 و یا 64 گیگابایت حافظه داخلی / پشتیبانی از کارت حافظه تا 256 گیگابایت
  • دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی / فوکوس خودکار هیبریدی / بیست و پنج میلی‌متری / اپرچر f2.0 / دارای فلاش ال‌ای‌دی / فیلم‌برداری با رزولوشن 2160p
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی / بیست و دو میلی‌متری / اپرچر f2.0 / فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p
  • باتری غیر قابل تعویض 2900 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع نسخه 3.0
  • یواس‌بی نسخه C
  • ضدآب
  • دارای حسگر اثر انگشت

ویدیوی نگاه نزدیک به گوشی سونی اکسپریا ایکس زد اس :

گالری عکس سونی اکسپریا ایکس زد اس :

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی htc و عرضه لوازم جانبی ایفون با بهترین قیمت و کیفیت همچنین عرضه مستقیم لوازم جانبی Blackberry در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*