آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ

پروژه‌های جدید واقعیت مجازی در بخش آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ در MWC 2017 رونمایی شدند

شرکت سامسونگ الکترونیکس در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2017) از چهار پروژه نوآورانه‌ی خود در بخش C-Lab رونمایی خواهد کرد. پروژه‌های جدید آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ شامل طیف وسیعی از تجربه‌های مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌شود که در فناوری‌های امروزی نقش بسیار مهمی دارند.

این پروژه‌های جدید در یک پلتفرم به نام «چهار سال پس از این» (4YFN) معرفی خواهد شد. 4YFN یک پلتفرم برای تجارت‌های استارت‌آپی با پتانسیل نمایش در کنگره جهانی موبایل در 4 سال آینده و با هدف اتصال و شبکه‌سازی آن‌ها با سرمایه‌گذاران است.

بخش آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ که در دسامبر 2012 ایجاد شد، یک برنامه پرورش ونچر داخلی است که از فرهنگ همکاری شرکتی خلاقانه و ایده‌های نوآورانه برخاسته از کارمندان این برند کره‌ای حمایت می‌کند. این برنامه از توسعه ایده‌های اختراعی تمامی بخش‌های تجاری حمایت می‌کند.

محصولات موضوع نمایش، شامل یک وسیله کمکی هوشمند برای افراد نابینا، عینک‌های تماشای کامپیوتر بدون مانیتور، یک راه حل مبله کردن خانه به‌صورت واقعیت مجازی و یک پلتفرم تجربه سفر 360 درجه‌ای است.

جدیدترین پروژه‌های آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ

رلومینو (Relumino)

رلومینو یک برنامه کمک بینایی است که به همراه Gear VR برای افراد نزدیک‌بین و نابینا عمل کرده و به آن‌ها امکان خواندن کتاب و تماشای تلویزیون را با وضوح خوب می‌دهد. این برنامه به‌صورت یک برنامه موبایلی عمل می‌کند که اگر وارد Gear VR سامسونگ شود می‌تواند تصاویر و متون را به گونه‌ای تقویت کند که امکان لذت بردن از آن‌ها با کیفیت بهتر فراهم می‌شود. همچنین با استفاده از این فناوری می‌توان نقطه‌های کوری که به خاطر بیماری چشمی کج بینی (متامورفوزیا) ایجاد می‌شوند، را با کمک شبکه چارت آمسلر (Amsler) با تصاویر واقعی جابه‌جا کرد. در حال حاضر هزینه دستگاه‌های کمک بصری بسیار بالاست و رلمینو امکانی فراهم می‌کند تا کاربرانی که به این گونه وسایل نیاز دارند، با صرف هزینه بسیار کمتری قادر باشند تا برنامه‌های تلویزیونی محبوب خود را تماشا کنند.

آزمایشگاه خلاقیت سامسونگمانیتورلس (Monitorless)

مانیتورلس یک راه حل کنترل از راه دور واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده است که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد از ابزارهایی مانند گوشی ‌های هوشمند و کامپیوتر، بدون مانیتور استفاده کنند. این راه حل شامل یک عینک ویژه شبیه عینک‌های دودی معمولی است. از این عینک برای دیدن محتوای ابزارهای دیگر مانند گوشی‌ های هوشمند و کامپیوتر استفاده شده و به یمن قابلیت الکتروکرومیک شیشه‌ها، می‌توان آن را برای کارکردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز استفاده کرد. مانیتورلس به این واقعیت اشاره دارد که در حال حاضر محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ به اندازه کافی در بازار وجود نداشته و به کاربران امکان می‌دهد تا از بازی‌های کامپیوتری با ظرفیت بالا، روی دستگاه‌های موبایل استفاده کنند.

آزمایشگاه خلاقیت سامسونگوویلد آس (VuildUs)

وویلد آس یک راه حل طراحی و مبلمان خانه است که به کاربران امکان می‌دهد نمای یک وسیله مانند جا شدن آن در اتاق را پیش از خرید مشاهده کنند. این وسیله شامل یک دوربین با عمق 360 درجه و یک برنامه موبایلی برای ابزارهای سازگار با واقعیت مجازی است. در ابتدا کاربر هر دو ابزار را به هم وصل کرده و با استفاده از دوربین، خانه خود را اسکن می‌کند. سپس از این داده برای ایجاد یک نمای واقعیت مجازی از خانه کاربر استفاده می‌شود که پس از آن کاربر می‌تواند با استفاده از هدست واقعیت مجازی وارد آن شود. در این حالت، فرد می‌تواند لوازم خانه را به‌صورت سه‌بعدی مشاهده کرده و در صورت پسندیدن، آن را بلافاصله خریداری کند. این راه حل نیاز به اندازه‌گیری فضا پیش از خرید لوازم را از بین می‌برد زیرا به‌ صورت زنده می‌توان مشاهده کرد که وسایل انتخاب شده با فضای خانه سازگار هستند یا خیر.

آزمایشگاه خلاقیت سامسونگتراورر (traVRer)

یکی دیگر از پروژه‌های جدید آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ ، تراورر نام دارد. این پلتفرم ویدیویی 360 درجه‌ای به کاربر امکان می‌دهد سفر مجازی واقع‌گرایانه‌ای را پیش و پس از سفر واقعی تجربه کند. کسانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، می‌توانند مکان‌های مهم و معروف سراسر جهان را به همراه حال و هوا، صداها و رخدادهای ضبط شده، مشاهده کنند. کاربران می‌توانند بدون مشکل میان ویدیوهای مختلف، سوئیچ و در جهت‌های مختلف حرکت کرده یا یک مکان را در زمان‌های مختلف روز مشاهده کنند. تمامی این موارد بدون نیاز به حرکت در منوهای مختلف برای یافتن گزینه‌های ویدیویی جایگزین انجام خواهد شد.

آزمایشگاه خلاقیت سامسونگلی جای ایل، معاون رئیس مرکز نوآوری و خلاقیت سامسونگ الکترونیکس می‌گوید:

ما به حمایت از ایده‌های جدید و خلاقیت ادامه خواهیم داد؛ به ویژه اگر این موارد به تجربه‌هایی نوین برای کاربران‌مان منجر شود. جدیدترین نمونه‌ پروژه‌های آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ مثالی است که نشان می‌دهد ما افرادی با استعداد و کارآفرین داریم که از ورود به حوزه‌های جدید هراسی ندارند. ما به دنبال تقویت بررسی کاربردهای نوین برای واقعیت مجازی و ویدیوی 360 درجه هستیم، چرا که این حوزه احتمالات بی‌انتهایی دارد.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی سامسونگ عرضه در فروشگاه جانبی با بهترین قیمت و لوازم جانبی s8 و همچنین لوازم جانبی s8 plus از بهترین برند های جهان در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*