شیائومی ردمی 4 ایکس

شیائومی ردمی 4 ایکس ؛ میان رده چینی با پردازنده‌ هشت هسته‌ای

اواسط آبان ماه بود که شرکت چینی شیائومی رسما از سه نسخه مختلف گوشی ردمی 4 (Xiaomi Redemi 4) رونمایی کرد. اگرچه این روزها سازندگان با معرفی تراشه‌های اختصاصی خود مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار دارند، اما ساعاتی پیش حساب کاربری شیائومی در شبکه اجتماعی “Weibo”، رسما نسخه‌ ارتقا یافته از گوشی قبلی با نام شیائومی ردمی 4 ایکس (Xiaomi Redemi 4X) را معرفی کرد.

شیائومی ردمی 4 ایکس تفاوت چندانی با ردمی 4 نداشته و صرفا قدرت پردازشی آن بیشتر از قبل شده است. بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این گوشی جدید داشته باشیم.

مشخصات فنی شیائومی ردمی 4 ایکس

شیائومی ردمی 4 ایکس با بهره‌گیری از صفحه نمایشی 5 اینچی با رزولوشن 720×1280، به تراشه اسنپدراگون 435 با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و 1.5 گیگاهرتزی همراه با پردازشگر گرافیکی آدرنو 505 مجهز شده که قدرت آن در قیاس با ردمی 4 و اسنپدراگون 430، کمی بیشتر شده است. همچنین مودم قوی‌تر ردمی 4X، حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 100 مگابیت بر ثانیه در بستر شبکه 4G LTE را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

از دیگر ویژگ‌های این گوشی می‌توان به سنسور 13 مگاپیکسلی برای دوربین پشتی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی، سیستم عامل اندروید (احتمالا نسخه مارشملو)، رابط کاربری MIUI 8، تکنولوژی VoLTE و پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان اشاره کرد.

شیائومی ردمی 4 ایکس

به‌گفته سازندگان، نسخه ارزان‌تر شیائومی ردمی 4 ایکس با 16 گیگابایت حافظه داخلی و رم 2 گیگابایتی، 100 دلار و نسخه گران‌تر آن با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم، 130 دلار قیمت خواهد داشت. به‌علاوه این گوشی قرار است در آینده نزدیک و با رنگ‌های مشکی مات، طلایی و صورتی (Cherry Pink) وارد بازار شود.

هنوز اطلاعاتی پیرامون عرضه این گوشی در بازار دیگر کشورها منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*