ارسال گردشگر به ماه

تماشا کنید: ارسال گردشگر به ماه توسط اسپیس ایکس در سال 2018

شرکت اسپیس ایکس (Space X) اولین قرارداد را برای ارسال گردشگر به ماه در سال 2018 امضا کرد. بر اساس این قرارداد، دو نفر که هنوز اسامی آن‌ها اعلام نشده در سال آینده میلادی به عنوان اولین انسان‌های غیر فضانورد به کره ماه سفر می‌کنند. البته این دو مسافر بر روی کره ماه فرود نخواهند آمد و در مدار قمر زمین قرار می‌گیرند.

طبق اعلام شرکت اسپیس ایکس، دو مسافر در سال 2018 به فضا سفر می‌کنند و در صورتی که ماموریت ارسال گردشگر به مدار ماه با موفقیت همراه شود، نخستین سفر انسانی به این مدار پس از ماموریت آپولو در دهه 70 میلادی خواهد بود.

ارسال گردشگر به ماهگفتنی‌ست که هنوز هویت این دو مسافر و مبلغ این سفر مشخص نشده، اما مسئولان اسپیس ایکس می‌گویند این دو نفر از شخصیت‌های هالیوودی هستند و قسط اول مبلغ قرارداد را نیز پرداخت کرده‌اند. به گفته مسئولان این آژانس تکنولوژی فضایی، آزمایشات پزشکی و تمرینات مسافران کره ماه از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.

اخیرا موشک فالکون 9 در همکاری مشترک بین شرکت اسپیس ایکس و ناسا، یک سفینه‌ی محموله‌بر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین حمل کرد. این موشک قرار است در سال آینده در ماموریت ارسال گردشگر به ماه نیز نقش داشته باشد و سفینه فضایی «اژدهای 2» را به مدار ماه منتقل می‌کند.

ویدیویی از برنامه اسپیس ایکس برای ارسال گردشگر به ماه در سال 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*