سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد اس

دو گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد اس چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

روز گذشته شاهد رونمایی از از دو گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) و سونی اکسپریا ایکس زد اس (Sony Xperia XZs)، گوشی های جدید این شرکت بودیم. در حالی که هر دو گوشی قدرتمند و جذاب به نظر می‌رسند، اما به راستی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در زیر قصد داریم به بررسی این وجه‌های تفاوت بپردازیم تا اگر قصد خرید این گوشی های جدید را دارید، بتوانید آسوده‌تر در انتخاب آن‌ها تصمیم گیری کنید.

نخستین تفاوت، نمایشگر آن‌هاست. سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم از یک نمایشگر 5.5 اینچی بهره می‌برد تا آن را در رده فبلت‌ها قرار دهیم. بنابراین اگر شما علاقه‌ای به گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحات نمایش بزرگ ندارید، انتخاب بهتر مدل ایکس زد اس است که از یک نمایشگر 5.2 اینچی بهره می‌برد. هرچند نمی‌توان کیفیت نمایشگر آن دو را با یکدیگر مقایسه کرد. XZ Premium از یک نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت، با وضوح 4K بهره می‌برد که می‌تواند به مراتب شفاف‌تر و بهتر از نمایشگر Full HD مدل XZs باشد.

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد اس

سونی اکسپریا ایکس زد اس

اصلی‌تریت تفاوت دو گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد اس چیپست آنهاست

تفاوت اصلی دیگری که این دو با یکدیگر دارند، چیپست سیستمی آن‌هاست. گوشی پریمیوم جدید کمپانی سونی به تازه‌ترین و پرچمدار چیپست‌های شرکت کوالکام، اسنپدراگون 835 و یک پردازشگر گرافیکی آدرنو 540 مجهز شده است. در آن سمت XZs از چیپست اسنپدراگون 820 بهره می‌برد که شاهد حضور آن در پرچمدار سال گذشته ژاپنی‌ها بودیم. اما در بخش دوربین هر دو آن‌ها کاملا شبیه به هم هستند. هر دو گوشی جدید شرکت سونی از یک سنسور جدید 19 مگاپیکسلی بهره می‌برند که قادر به ضبط ویدیوها با نرخ 960 فریم بر ثانیه است. بنابراین، هر دو گوشی می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن شگفت‌انگیزی را با لنزهای خود ثبت کنند.

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد اس

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

اما مورد قابل انتظار، ظرفیت بزرگتر باتری در گوشی 4K سونی است. سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم به جهت دارا بودن یک نمایشگر پرمصرف به طبع باید هم از باتری قدرتمندتری نسبت به XZs فول اچ دی برخوردار باشد. البته ما هنوز مصرف انرژی در اسنپدراگون 835 را به خوبی نمی‌دانیم، اما به هر حال مدل پریمیوم از یک باتری با ظرفیت 3230 میلی‌آمپر و مدل اس نیز از یک باتری کوچک‌تر با ظرفیت 2900 میلی‌آمپر بهره‌مند است. توجه داشته باشید که همه چیز به عدد میلی‌آمپر بستگی ندارد و باید پس از تست این دو گوشی عمر واقعی آن‌ها را محاسبه کرد.

در بخش مموری هر دو از یک رم 4 گیگابایتی برخوردار هستند. ایکس زد اس در دو مدل مجهز به حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود، این در حالی‌ست که مدل پریمیوم تنها در یک نسخه 64 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. خبر خوب این که پشتیبانی از کارت میکرو اس دی با سقف ارتقا 256 گیگابایت نیز در دو گوشی وجود دارد. در بخش ارتباطی، مدل پریمیوم قدرتمندتر از دیگر عضو این خانواده ظاهر شده و به یک مودم LTE Cat.16 مجهز است. این بدان معناست که گوشی شما می‌تواند سرعت دانلود 1Gbps را به دست آورد (حداقل بر روی کاغذ).

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد اس

بر روی کاغذ هر دو گوشی بسیار عالی هستند و بدیهی‌ست که سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم از نظر مشخصات فنی و یک نمایشگر 5.5 اینچی 4K برتر از برادر کوچک خودش است. اما همه چیز به استفاده‌ی شما بستگی دارد. باید بسنجید که کدام مشخصات می‌تواند مناسب استفاده‌ی شما باشد.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی htc و عرضه لوازم جانبی ایفون با بهترین قیمت و کیفیت همچنین عرضه مستقیم لوازم جانبی Blackberry در جانبی