سونی اکسپریا ایکس زد اس

سونی اکسپریا ایکس زد اس ؛ کامپکت جدید سونی با ظاهری آشنا معرفی شد

کمپانی سونی به وعده‌های خود عمل کرد و ساعاتی پیش در خلال کنگره جهانی موبایل 2017، از چندین محصول جدید رونمایی کرد که شاید مهمترین آنها، پرچمدار جدید این شرکت یعنی اکسپریا ایکس زد پرمیوم (Sony Xperia XZ Premium) باشد. البته این گوشی تنها محصول رده بالای سونی نبود و برادر کوچکتر آن با نام سونی اکسپریا ایکس زد اس (Sony Xperia XZs) نیز پیش روی کاربران قرار گرفت.

سونی با معرفی این گوشی قدرتمند تلاش زیادی برای بازگشت به جایگاه قبلی خود در دنیای گوشی های هوشمند دارد. اما اکسپریا ایکس زد اس تا چه اندازه مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت؟

سونی اکسپریا ایکس زد اس

طراحی سونی اکسپریا ایکس زد اس

در نگاه اول شاید تصور کنید با گوشی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) که سال گذشته میلادی معرفی شد، رو به رو هستید. هرچند، این اسمارت فون در رنگ‌های مختلفی مثل آبی (Ice Blue)، نقره‌ای (Warm Silver) و مشکی عرضه می‌شود.

سونی اکسپریا ایکس زد اس با ابعاد 146 در 72 در 8.1 میلی‌متر و وزن 161 گرم ساخته شده که اندازه آن دقیقا با اکسپریا ایکس زد یکسان است. همچنین سونی زبان طراحی مفهومی و یکپارچه خود را در محصولات جدیدش نیز استفاده که در نتیجه آن، شاهد تولید دستگاهی مستطیلی و تخت با منحنی‌های تیز و حاشیه‌های نسبتا بزرگ در بخش پایینی و بالایی هستیم. در این صورت، گوشی جدید سونی نیز همانند اکسپریا XZ کمی بلند خواهد بود. با این‌حال کار کردن با اکسپریا XZs لذت‌بخش بوده و احتمالا مشکل قابل توجهی وجود نداشته باشد.

سخت افزار سونی اکسپریا ایکس زد اس

از دیگر شباهت‌های اکسپریا ایکس زد اس و اکسپریا ایکس زد می‌توان به بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 820، باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی و دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی اشاره کرد. هرچند، شاید تصور کنید که استفاده از این تراشه نسبتا قدیمی در قیاس با اسنپدراگون 821 و 835، نشان از قدرت پردازشی پایین محصول جدید سونی دارد. اما نیازی به نگرانی در این مورد نخواهد بود. از طرفی، سازندگان با تجهیز این گوشی به حافظه رم 4 گیگابایتی، به دنبال اجرای روان‌تر و بهتر دستورات کاربران بوده‌اند.

اما شاید هیچ‌کدام از این موارد به اندازه دوربین پشتی و قدرتمند سونی اکسپریا ایکس زد اس جذاب نباشد. سنسور 19 مگاپیکسلی Exmor RS دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری با نرخ فوق‌العاده بالای 960 فریم بر ثانیه را دارد که درنتیجه آن، امکان تماشای ویدیوها به صورت «حرکت هسته» (Slow Motion) وجود خواهد داشت. احتمالا در روزهای آتی، اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر می‌شود.

سونی اکسپریا ایکس زد اس

انتظار می‌رود گوشی جدید سونی اکسپریا ایکس زد اس از تاریخ 16 فروردین (5 آوریل) و با قیمت 699 دلار روانه بازار شود. درادامه می‌توانید مشخصات فنی و تصاویر این گوشی را مشاهده کنید.

مشخصات فنی سونی اکسپریا ایکس زد اس

سیستم عاملاندروید 7.0 نوقا
ابعاد146 در 72 در 8.1 میلی‌متر
وزن161 گرم
رنگ‌بندیمشکی، آبی، نقره‌ای
صفحه نمایش5.2 اینچی فول اچ دی
تراشهاسنپدراگون 820
حافظه رم4 گیگابایت
حافظه داخلی32 و 64 گیگابایت (با پشتیبانی از کارت حافظه)
دوربین پشتی19 مگاپیکسل، سنسور Exmor RS، فیلم‌برداری با نرخ 960 فریم بر ثانیه، فناوری Anti-distortion Shutter، فیلم‌برداری 4K
دوربین دوم13 مگاپیکسلی، سنسور Exmor RS،
باتری2900 میلی‌آمپر ساعت

تصاویر رسمی سونی اکسپریا ایکس زد اس

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی htc و عرضه لوازم جانبی ایفون با بهترین قیمت و کیفیت همچنین عرضه مستقیم لوازم جانبی Blackberry در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*