ویژگی هواوی پی 10

5 موردی که می‌توانستند هواوی پی 10 را به گوشی بهتری تبدیل کنند

همانطور که می‌دانید اکنون هواوی پرچمداران خود را تحت دو سری Mate و P و همچنین برند جداگانه Honor عرضه می‌کند. با گذشت سه ماه از زمان معرفی پرچمدار سری میت و رسیدن به نمایشگاه MWC 2017، شاهد رونمایی از هواوی پی 10 (Huawei P10) به عنوان پرچمدار بعدی این شرکت هستیم. کلیدی‌ترین ویژگی هواوی پی 10 را باید بعد از دوربین آن در طراحی فوق‌العاده بدنه دانست که آن را به جانشینی لایق برای پی 9 تبدیل می‌کند.

اصلی‌ترین تغییر و ویژگی هواوی پی 10 در دوربین آن نهفته است

ساعاتی پیش شاهد رونمایی از دو گوشی هواوی پی 10 و همچنین هواوی پی 10 پلاس (Huawei P10 Plus) در شهر بارسلون اسپانیا بودیم. این گوشی را باید جانشین مستقیم پی 9 دانست که از نظر طراحی، صفحه نمایش، اندازه بدنه و ترکیب دوربین با آن شباهت دارد. یک ویژگی هواوی پی 10 در مقایسه با مدل قبلی، بهبود مجموعه دوربین آن است، به این معنی که دوربین پشتی ساخت دست لایکا نسبت به قبل بهبود فوق‌العاده‌ای یافته و همچنین دوربین سلفی گوشی نیز توسط همین شرکت ساخته شده است.

ویژگی هواوی پی 10با وجود تلاش‌های زیاد هواوی برای بهبود مدل جدید، هنوز مواردی وجود دارند که در مقایسه با پرچمدار سال گذشته سری P بدون تغییر باقی مانده‌اند. در هر صورت کاربران پروپاقرص دنیای گوشی های هوشمند یک سال کامل را تا رسیدن نمایشگاه MWC بعدی منتظر می‌مانند تا بلکه پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای را شاهد باشند. از نظر ما بهتر بود تا هواوی حین طراحی پی 10، موارد زیر را در نظر می‌گرفت.

حافظه داخلی بیشتر به همراه افزایش گزینه‌های رم

ویژگی هواوی پی 10هواوی پی 10 تنها در یک نسخه ارائه شده است و این نسخه 4 گیگابایت رم داشته و از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. امروز می‌بینیم که میان رده چینی حتی میان‌رده‌های خود را نیز در دو نسخه ارائه کرده و دست کاربران را برای انتخاب حافظه باز می‌گذارند. انتظار داشتیم تا هواوی یک نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را نیز معرفی می‌کرد، یا این مشخصات سخت افزاری را در همین تک نسخه قرار می‌داد.

رزولوشن بیشتر برای دوربین رنگی

ویژگی هواوی پی 10همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، اصلی‌ترین ویژگی هواوی پی 10 مربوط به دوربین آن است که در مقایسه با پی 9 بهبود قابل توجهی داشته و تقریبا همانند دوربین گوشی میت 9 طراحی شده است. این دوربین دوگانه ساخت دست شرکت محبوب لیکا بوده و به دو سنسور جداگانه مجهز شده است. یکی از این سنسورها همانند تمامی دوربین‌های دیگر رنگی در نظر گرفته شده است، در حالی که لنز دیگر به یک سنسور سیاه و سفید مجهز شده و رزولوشن بیشتری دارد. شاید رزولوشن 20 مگاپیکسلی برای لنز سیاه و سفید خوب به نظر برسد، اما عدم تغییر رزولوشن قسمت رنگی و استفاده مجدد از یک لنز 12 مگاپیکسلی نکته خاص و جذابی برای کاربران ایجاد نمی‌کند. انتظار داشتیم تا هر دو لنز، تصاویری با رزولوشن 20 مگاپیکسل ثبت می‌کردند.

حاشیه‌های کمتر

ویژگی هواوی پی 10اگر به خاطر داشته باشید، در زمان معرفی هواوی پی 9 آن را یک شاهکار طراحی خطاب کردیم. شایعات پیش از عرضه هواوی پی 10، به حذف لوگوی هواوی از قسمت جلویی گوشی اشاره داشتند و این طور به نظر می‌رسید که این شرکت تصمیم دارد تا باز هم دست به شاهکار دیگری زده و پرچمدار بعدی سری P را با حاشیه‌های نازک‌تری عرضه کند. این تصور خیلی زود از بین رفت، چرا که مشخص شد با وجود قطعی بودن حذف لوگو، حاشیه‌های پایین صفحه نمایش کاهش نیافته و یک دکمه فیزیکی هوم در آنجا قرار خواهد گرفت.

انتظار داشتیم تا ویژگی هواوی پی 10 تنها به انتقال حسگر اثر انگشت از پشت دستگاه به جلوی آن و قرارگیری در زیر صفحه نمایش ختم نمی‌شد، چرا که این سبک از طراحی نیز اتفاق جدیدی نیست. در عوض هواوی می‌توانست حسگر اثر انگشت را همچون پی 9 باز هم در پشت دستگاه نگه داشته و حاشیه‌ها را در طراحی بدنه کاهش دهد.

صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر

ویژگی هواوی پی 10صفحه نمایش 5.1 اینچی فول‌ اچ‌دی اگرچه بدترین ویژگی هواوی پی 10 به شمار نمی‌رود، اما در مقایسه با دیگر پرچمداران شدیدا ضعیف است. امروز صفحه نمایش متداول پرچمداران کیو اچ‌دی است، در حالی که هواوی هم در میت 9 و هم در پی 10 همچنان از صفحه نمایش فول اچ‌دی استفاده کرده است.

نسخه به روزتر اندروید

ویژگی هواوی پی 10به عنوان یک ویژگی هواوی پی 10 در بخش نرم افزار باید به رابط کاربری EMUI نسخه 5.1 آن اشاره کنیم که بر اساس اندروید 7.0 ایجاد شده است. اگرچه پی 10 اکنون به آخرین نسخه اندروید مجهز شده، اما انتظار داشتیم تا هواوی آخرین بیلد این سیستم عامل را بر روی گوشی خود سوار می‌کرد تا کاربران از همان لحظه خرید گوشی، دغدغه به روزرسانی سیستم عامل آن را نداشته باشند.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017.فروش ویژه انواع لوازم جانبی Huawei و لوازم جانبی گوشی p10 از بهترین برند ها و لوازم جانبی mate 9 عرضه شده در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*