نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس : مشخصات، طراحی و تصاویر

نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس ؛ مشخصات، دوربین و طراحی یکی از مهم‌ترین پرچمداران سال

به شخصه زمانی که حدود دو سال پیش برای اولین بار متوجه شدم که مدیران هواوی برنامه‌ای برای تبدیل شدن به برترین فروشنده‌ی موبایل جهان تا سال ۲۰۲۰ را برای خود در نظر گرفتند، با خودم گفتم که شاید محصولات آنها قیمت و مشخصات مناسبی داشته باشد، اما قطعا این آرزوی دور و درازی است و ‌هیچ‌گاه این برند چینی نخواهد توانست به چنین جایگاهی برسد. اما حالا که ماه‌ها از آن زمان می‌گذرد، متوجه شده‌ام که دیدگاه کاملا نادرستی داشته‌ام و با روندی که این کمپانی در تولید اسمارت فون های خود به کار بسته است، به زودی هواوی از یک برند چینی که زمانی نام آن مایه‌ی تمسخر کاربران دیگر برندها بود، به پادشاه احتمالی دنیای گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد. هواوی پی 10 (Huawei P10) و مدل پی 10 پلاس (Huawei P10 Plus)، دو پرچمدار جدید این کمپانی هستند که در راستای ادامه‌ی قدرت‌نمایی هواوی در بازارهای جهانی، وارد رقابت سال ۲۰۱۷ خواهند شد.

در نگاه اولیه‌ای که حاضران در محل رونمایی از اسمارت فون‌های جدید هواوی در نمایشگاه MWC 2017 بارسلون داشته‌اند، پالس‌های مثبتی از هواوی پی 10 و پی 10 پلاس به گوش میرسد. این دو مدل جدید نیز مشابه همان روند جالب توجهی که هواوی در تولید سری پی ۹ در پیش گرفته بود، دارای مشخصاتی قابل قبول، طراحی مدرن و زیبا هستند و می‌توانیم بگوییم که در کل، شاهد یک پکیج جذاب از قابلیت‌های نرم افزاری در کنار ویژگی‌های زیبایی‌شناختی در این گجت‌های الکترونیکی هوشمند خواهیم بود؛ پس بیایید در ادامه نگاهی داشته باشیم به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس و این دو گوشی اندرویدی که قطعا دو مورد از مهمترین پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۱۷ هستند را در بخش‌های مختلف از نظر بگذرانیم؛ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید:

طراحی؛ ادامه‌ی روند صحیح برند چینی در هواوی پی 10

نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس : مشخصات، طراحی و تصاویر

همان طراحی جذاب و مدرنی که توسط اپل شروع شد و دیگر سازندگان دنیای گوشی های هوشمند نیز از حوالی سال ۲۰۱۴ روی به استفاده از آن آوردند، به شکلی زیبا و کامل در هواوی پی 10 و مدل پلاس آن دیده می‌شود. پنل جلویی خلوت شامل یک نمایشگر بزرگ و شفاف و پنل پشتی یکپارچه و به دور از هرگونه برآمدگی و آیتم‌های اضافه، دقیقا دو ویژگی‌ جذابی هستند که معمولا طرفداران دنیای موبایل به آنها علاقه دارند و حالا در پرچمداران ۲۰۱۷ هواوی نیز شاهد آنها هستیم.

یکی از نکات قابل توجه در تولید این گوشی‌های جدید، این است که هواوی رنگ‌های بسیار متنوعی را برای خریداران پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس در نظر گرفته است و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، علاوه بر رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی که تقریبا در تمام اسمارت فون‌های این روزها دیده می‌شوند، رنگ‌های جذابی مانند آبی تیره و سبز مغز پسته‌ای نیز برای این سری قابل سفارش خواهد بود و نکته‌ی جذاب اینجاست که برای برخی از رنگ‌ها نظیر طلایی، کاربران میتوانند دو توناژ رنگی متفاوت را مشاهده و از میان آنها، گزینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند؛ قطعا با چنین گستره‌ی جذابی، استفاده از قاب‌های محافظ رنگی توجیه چندانی برای کاربران مدل‌های هواوی پی 10 نخواهد داشت.

مشخصات فنی هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس

نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس : مشخصات، طراحی و تصاویر

مدل پی ۱۰ از یک نمایشگر ال سی دی ۵.۱ اینچی (در مقایسه با تاچ اسکرین ۵.۲ اینچی پی ۹) با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی (فول اچ دی) برخوردار است. البته مدل پلاس در این زمینه از برتری قابل توجهی بهره‌مند شده و هواوی برای تولید آن از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن جذاب 2K استفاده کرده است.

یکی از نقاط قوت هواوی در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان موبایل، این است که این برند چینی تقریبا موفق شده است پردازنده‌های ساخت خود را به عنوان یکی از برگ‌های برنده‌ی محصولات انحصاری خود مطرح کند و قطعا مشکلی مشابه اتفاقی که برای ال جی جی ۶ هنگام استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵ افتاد، برای محصولات هواوی پیش نخواهد آمد. مدل‌های جدید پرچمداران سری پی این کمپانی نیز از پردازنده‌ی Kirin ۹۶۰ برخوردار شده‌اند که دارای مودمی برای اتصال به اینترنت ال تی ای با سرعت بالا و برخوردار از سیستم آنتن 4×4 MIMO خواهد بود که به دیوایس اجازه می‌دهد با سرعتی تا حداکثر ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه هنگام اتصال به شبکه‌ی اینترنت 4.5G، به کاربر خدمت‌رسانی داشته باشد.

سری هواوی پی 10 برخلاف پی ۹ که دارای یک سنسور تشخیص اثر انگشت بر روی پنل پشتی خود بود، دارای سنسور اثر انگشت بر روی پنل جلویی هستند و یکی از تغییرات جالب دیگر آنها نیز نسبت به مدل‌های قبلی، حذف دکمه‌های ناوبری روی بدنه است. در واقع دکمه‌هایی که برای بازگشت به عقب و دسترسی به اپلیکیشن‌های اخیر به کار می‌رفتند، دیگر چه بر روی بدنه و چه بر روی نمایشگر به طور مجازی دیده نخواهند شد و تمام این کارکردها از طریق دکمه‌ی هوم هوشمند هواوی پی 10 به انجام خواهد رسید.

نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس : مشخصات، طراحی و تصاویر

در واقع این دکمه می‌تواند سطوح مختلفی از فشار از سوی کاربر را تشخیص دهد و کاربر با یک بار تپ کردن بر روی آن، می‌تواند به عقب بازگردد. اگر کاربر بخواهد به صفحه‌ی خانه برود، کافی است که کمی فشار دکمه‌ی هوم را بیشتر ادامه دهد. برای دسترسی به منوی اپلیکیشن‌های باز شده‌ی اخیر (Recent Apss) نیز کافی است که کاربران، انگشت خود را بر روی دکمه‌ی هوم هواوی پی 10 از یک سمت به سمت دیگر بکشند (عملیات سوایپ).

مطمئنا چنین قابلیتی کمی زمان میبرد تا کاربران بتوانند به آن عادت کنند، اما به دلیل حذف تمام دکمه‌های مجازی و خازنی دیگر، کاربران قادر خواهند بود بدون این که نیازی به تکان دادن و جا‌به‌جا کردن انگشت خود بر روی قسمت پایینی بدنه داشته باشند، اعمال مختلف را با سرعت بالایی به انجام برسانند. گفتنی است که یک باتری نسبتا قدرتمند با ظرفیت شارژدهی ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای مدل استاندارد و یک باتری با ظرفیت شارژدهی ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برای مدل پلاس که هر دو مجهز به فناوری شارژ سریع super charge هستند، واحد تامین قدرت هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس را تشکیل خواهند داد.

دوربین؛ نقطه‌ی قوت جدید گوشی‌های هواوی

نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس : مشخصات، طراحی و تصاویر

یکی از نقاط قوت جدیدی که در اکثر گوشی‌های اخیر هواوی دیده می‌شود، بحث امکانات تصویربرداری و دوربین آنهاست. این بخش که زمانی به عنوان برگ برنده‌ی محصولات سونی شناخته می‌شد، در سری پی ۱۰ نیز توجه ویژه‌ای را از سوی سازنده به سمت خود جلب کرده است و احتمالا یکی از نقاط قوت این دو اسمارت فون که باعث موفقیت آنها در فروش خواهد شد، امکانات همین بخش باشد.

هم هواوی پی 10 و مدل پلاس آن دارای مشخصات مشابهی در بحث دوربین خواهند بود و ساختاری دوگانه شامل یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی برای ثبت به صورت تک رنگ (monochrome) و در شرایط مطلوب و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای ثبت تمام رنگ‌ها به همراه قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر، برای آنها در نظر گرفته شده است. تفاوت دوربین مدل پلاس با مدل استاندارد در این است که دوربین پی ۱۰ پلاس دارای دریچه‌ی گشودگی دیافراگم به میزان f/2.2 خواهد بود و این در حالی است که همین مشخصه در دوربین مدل استاندارد، رقمی معادل f/1.8 خواهد داشت.

در بحث دوربین سلفی نیز هر دو مدل از سنسورهای ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند و در یک اقدام جالب توجه، علاوه بر لنزهای دوربین پشتی، لنزهای دوربین جلو نیز توسط کمپانی Leica ساخته شده است تا توجه ویژه‌ی مدیران این برند چینی به امکانات تصویربرداری بار دیگر نشان داده شود. البته مشخصات جذاب این دوربین‌ها تنها به بحث سخت افزار محدود نمی‌شود و طی همکاری مشترکی که هواوی با GoPro داشته است، دوربین هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس دارای امکانات جالبی نیز بر بحث نرم افزاری خواهند بود.

در واقع طی این همکاری ویژه، قابلیت جذابی تحت عنوان Highlights در بخش گالری دوربین این دو گوشی جدید وجود دارد که به طور هوشمند، کاربران را در دسته‌بندی تصاویر و فیلم‌های داخل گالری کمک خواهد کرد. تمام عملیات این نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی انجام خواهد شد و با فعالیت آن در زمانی که گوشی به شارژ متصل شده است، تصاویر و فیلم‌ها بررسی شده و از نظر آیتم‌های مرتبط مانند حضور افراد مشترک در آنها، در دسته‌ها و گالری‌های مختلفی قرار خواهند گرفت؛ البته کاربران ‌می‌توانند خودشان نیز در روند کار این سیستم دخالت کنند و نحوه‌ی انجام آن را بر مبنای سلیقه‌ و خواست خود تغییر دهند. قابلیت خروجی گرفتن از گالری‌ها و محتوای تهیه شده توسط این سیستم در قالب داستانی و به صورت ویدیویی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

نرم افزار و رابط کاربری پرچمداران جدید هواوی چگونه خواهد بود؟ 

نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس : مشخصات، طراحی و تصاویر

هواوی پی 10 و پی 10 پلاس از نسخه‌ی ۵.۱ رابط کاربری اختصاصی این کمپانی تحت عنوان EMUI برخوردار خواهند بود. این ورژن علاوه بر بهره‌مندی از سیستم هوشمند Highlights برای نرم افزار گالری، به ویژگی‌های جدیدی نیز در بخش بهینه‌سازی سیستم مجهز شده است. یکی از این ویژگی‌ها که هواوی تحت عنوان Ultra Response از آن یاد می‌کند، تکنولوژی ارتقا یافته‌ای برای نمایشگر در قالب یک درایور جدید برای تاچ اسکرین خواهد بود.

قابلیت Ultra Response عملکرد جالبی دارد و قبل از این که نقطه‌ای از صفحه را لمس کنید، محل فرود انگشت شما را حدس می‌زند و آن را شناسایی میکند. هدف نهایی از معرفی این ویژگی این است که نمایشگر سری پرچمداران جدید هواوی بتواند تاخیر بین لمس کاربر و واکنش پس از آن را به حداقل برساند و هنگام کار با رابط کاربری، هیچ‌گونه احساس کندی و تاخیر نداشته باشید و از تجربه‌ای روان و سریع لذت ببرید.

ویژگی‌ دیگر به کار رفته در نرم افزار این دو دیوایس جدید، Ultra Memory نام دارد. در واقع کمپانی سازنده تمام تجارب خود در بحث بهینه‌سازی و بهبود عملکرد پردازنده و عملیات پردازشی را به کار بسته و آنها را بر روی بخش مدیریت حافظه و رم دیوایس اعمال کرده است. این ویژگی که کاملا در پشت پرده عمل می‌کند، با اتخاذ روش‌های تهاجمی در پاک‌سازی حافظه‌ی موقت و فشرده‌سازی در برخی از محل‌های خاص، باعث می‌شود که عملکرد کلی دیوایس بهبود پیدا کند و طبق ادعای هواوی، در مجموع کاربران می‌توانند انتظار بهبود ۳۰ درصدی در سرعت اجرای نرم افزارها را داشته باشند که رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

جمع‌بندی؛ قدرت‌نمایی به سبک چینی ادامه دارد!

نگاه اولیه به هواوی پی 10 و پی 10 پلاس : مشخصات، طراحی و تصاویر

بعد از بررسی بخش‌های مختلف نگاه اولیه به هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس که البته صرف نظر از قیمت و تاریخ‌ عرضه‌ی آنها می‌شود، از شما گجت نیوزی‌های عزیز درخواست می‌کنیم یک بار دیگر به ابتدای مطلب بروید و پاراگراف اول را مطالعه کنید. کمپانی هواوی به معنای واقعی کلمه در حال غرش برای گرفتن مقام برترین فروشنده‌ی موبایل در جهان از اپل و سامسونگ است. قطعا راه دور و درازی برای تحقق این ادعا باقی مانده است و این موضوع پس از رونمایی گلکسی اس ۸ سامسونگ و آیفون ۸ اپل، قطعا پیچیده‌تر نیز خواهد شد. اما اطمینان داریم که با ادامه‌ی این روند و در صورتی که دیگر غول‌های دنیای گوشی های هوشمند تغییرات جدی در سیاست‌های خود اتخاذ نکنند، چنین آرزویی به حقیقت بدل خواهد شد و مسئله تنها بر سر زمان آن است.

همین حالا هم می‌توانیم بگوییم که سری هواوی پی 10 از تمام پرچمداران اندرویدی معرفی شده تا به اینجای نمایشگاه MWC 2017 برتر است و چه از لحاظ مشخصات و چه از لحاظ طراحی، با یک اسمارت فون تمام‌عیار مواجه هستیم. این را هم فراموش نکنید که هنوز برگ برنده‌ی کمپانی‌های چینی، یعنی قیمت‌گذاری و ارزش خرید بالا، در رابطه پرچمداران ۲۰۱۷ هواوی اعلام نشده است و اگر قیمت نیز در یک سطح معقول قرار داشته باشد، دیگر بهانه‌ای برای یادداشت نکردن نام این سری در لیست خرید گوشی‌های اندرویدی سال آینده نخواهیم داشت!

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017.فروش ویژه انواع لوازم جانبی Huawei و لوازم جانبی گوشی p10 از بهترین برند ها و لوازم جانبی mate 9 عرضه شده در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*