مدیرعامل نیسان

تغییر مدیرعامل نیسان پس از 16 سال؛ هیروتو سایکاوا جانشین کارلوس گون شد

کارلوس گون (Carlos Ghosn)، مدیرعامل نیسان پس از 16 سال توسط هیات مدیره این شرکت خودروسازی ژاپنی کنار گذاشته شد. وی از این پس به عنوان مدیر اجرایی نیسان فعالیت می‌کند و همچنان در راس شرکت خودروسازی رنوی فرانسه باقی خواهد ماند. هیروتو سایکاوا (Hiroto Saikawa) با بیش از 40 سال سابقه کار در نیسان از این پس به عنوان مدیرعامل جدید این کمپانی شناخته خواهد شد.

هیروتو سایکاوای 62 ساله در سال 2013 مدیر بخش رقابتی نیسان شده بود و اکنون به توصیه کارلوس گون به عنوان مدیر عامل نیسان منصوب شد. کارلوس گون لبنانی- برزیلی- فرانسوی نیز از این پس به عنوان مدیر شرکت نیسان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و علاوه بر آن در راس شرکت خودروسازی رنوی فرانسه باقی خواهد ماند. این تغییرات بخشی از برنامه تحول مدیریتی برنامه‌ریزی شده است چرا که به این ترتیب، گون تمرکز خود را بر توسعه اتحاد رنو نیسان خواهد گذاشت. البته از این پس شرکت میتسوبیشی نیز به این اتحاد اضافه می‌شود. شرکت نیسان اخیرا 34 درصد از سهام میتسوبیشی را خرید تا به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت خودروسازی تبدیل شود. ارزش این معامله بیش از 2 میلیارد یورو برآورد شده است.

مدیرعامل نیسان

کارلوس گون

این سرمایه‌گذاری می‌تواند جان تازه‌ای را به فعالیت‌های شرکت میتسوبیشی ببخشد؛ شرکتی که چندی پیش با بحران دست‌کاری در آزمایش‌های مربوط به میزان مصرف سوخت محصولات خود مواجه شده بود. شرکت نیسان نیز یکی از شرکت‌هایی بود که در مورد برگزیت ابراز نگرانی کرده بود. این شرکت ژاپنی تصمیم دارد تا پیش از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری بالا در کارخانه ساندرلند از دولت انگلیس ضمانت بگیرد تا در صورت تعیین احتمالی مالیات‌های گمرکی، خسارات وارده بر این شرکت را جبران کند.

مدیرعامل نیسانکارلوس گون که تا همین چند روز پیش مدیرعامل نیسان و رنو بود در این خصوص اظهار کرد:

تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری کار بسیار سختی است و زمانی که شکل رابطه بریتانیا با شرکای تجاری‌اش در اروپا مشخص نیست نمی‌توان به راحتی برای آینده برنامه‌ریزی کرد. در صورتی که صادرات محصولات از بریتانیا به سمت سایر کشورهای اروپایی با پرداخت مالیات همراه شود، آن‌گاه توسعه کارخانه‌ی ما در این کشور به صرفه نخواهد بود.

بزرگ‌ترین کارخانه نیسان در اروپا در ساندرلند انگلیس واقع شده که سالانه 500 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند و 80 درصد این حجم تولید به کشورهای دیگر صادر می‌شود. همچنین حدود 6 هزار و 700 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

زمان انتخاب سایکاوا به عنوان مدیرعامل نیسان فرا رسید

کارلوس گون پس از ایجاد تغییرات در پست مدیرعاملی شرکت خودروسازی نیسان گفت:

من اطمینان دارم که تیم مدیریتی ایجاد شده در 18 سال اخیر در شرکت نیسان از توانایی و تجربه کافی برای پاسخگویی به اهداف استراتژیک و اجرایی شرکت برخوردار هستند. با توجه به مسئولیت‌های جدید و خرید سهام میتسوبیشی موتورز و همچنین با در نظر گرفتن نشست سهام‌داران عمومی که در پیش است به این نتیجه رسیدیم که اکنون زمان آن رسیده تا هیروتو سایکاوا به عنوان مدیرعامل نیسان و جانشین من انتخاب شود.

مدیرعامل نیسان

هیروتو سایکاوا

سایکاوا از سال 1977 به نیسان پیوست و در سال‌های 2013 تا 2016 مدیر اجرایی این شرکت ژاپنی بوده است. وی همچنین از سال 1999 در پست‌های مدیریتی زیادی فعالیت کرده و در حال حاضر نیز مدیر انجمن خودروسازان ژاپن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*