هرآنچه لازم است از دوربین ال جی جی 6 بدانید

هرآنچه لازم است از دوربین ال جی جی 6 بدانید

کمپانی ال جی چشم امید زیادی به دوربین ال جی جی 6 (LG G6) دوخته است؛ دوربین دوگانه‌ ای که قرار است عملکرد بسیار بهتری نسبت به جی 5 داشته باشد. اما تا چه اندازه با امکانات این دوربین آشنا هستید؟

امروزه عملکرد دوربین یک گوشی موبایل و قدرت عکاسی و فیلمبرداری آن مورد توجه بیشتر کاربران قرار دارد به طوری که بسیاری از سازندگان با درک این موضوع، محصولات فوق‌العاده‌ای را تولید و روانه بازار کرده‌اند. ال جی نیز از قافله عقب نمانده و همسو با دیگر شرکت‌ها، مدل‌های قبلی سری G و V خود را با معیارهای کاربران متناسب‌تر کرده و حال با معرفی ال جی جی 6 در نمایشگاه MWC 2017 بارسلون، قصد ادامه موفقیت خود در چند سال اخیر را دارد.

این روزها، دوربین هایی با لنزهای دوگانه بیشتر از سایرین مورد استقبال قرار دارند؛ ال جی نیز با دانستن این نکته و همچنین با توجه به استفاده نیمی از کاربرانش از لنز واید گوشی های قبلی به عنوان لنز اصلی، به توسعه این ویژگی در دوربین ال جی جی 6 پرداخته است. از سوی دیگر، لنز واید دوربین سلفی نیز نظر بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی سلفی را به خود جلب کرده است.

اما چه انتظاری از دوربین ال جی جی 6 می‌رود؟ کره‌ای‌ها چه ویژگی‌هایی را به سخت افزار و نرم افزار دوربین پرچمدار جدید خود افزوده‌اند؟ آیا این امکانات، کاربران ال جی جی 5 (LG G5) یا وی 20 (LG V20) را به استفاده از موبایل جدید ال جی متقاعد خواهد کرد؟

دوربین های عقب

هرآنچه لازم است از دوربین ال جی جی 6 بدانید

همه می‌دانند که ال جی به خاطر دوربین عقب اسمارت فون هایش معروف است و در سال‌های اخیر نشان داده که می‌تواند محصولات رده‌بالایش را با این ویژگی محبوب‌تر از قبل کند. این کمپانی به جای تقویت لنز اصلی دوربین عقب و استفاده از یک لنز ضعیف‌تر در دوربین واید، ترجیح داده از دو لنز مشابه در دوربین ال جی جی 6 بهره بگیرد؛ هر دو لنز از سنسور 13 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی (IMX258) با 1.12 میکروپیکسل ساخته شده‌اند که البته تفاوت‌های کمی در آنها دیده می‌شود.

دوربین ال جی جی 6 یکی از هماهنگ‌ترین دوربین های دوگانه است

دوربین استاندارد به یک لنز 71 درجه‌ای (استفاده‌شده در بیشتر گوشی های موبایل) با گشودگی دریچه f/1.8 و امکان تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) مجهز است. این دوربین همچنین قابلیت فوکوس اتوماتیک مبتنی بر تشخصی فازی (PDAF) دارد. با توجه به کاهش مگاپیکسل‌ها نسبت به مدل‌های قبل، احتمالا با بهبود نرم افزار دوربین ال جی جی 6 این کاستی جبران شود. در غیر اینصورت، با توجه به حذف قابلیت فوکوس لیزری، ماندن در رقابت با دیگران سخت خواهد بود.

دوربین زاویه‌باز این گجت هنوز هم قادر است تصاویری فوق‌العاده شکار کند که حالا با بهبود سنسور، ارزش آن بالاتر نیز رفته است. این دوربین مجهز به یک لنز با زاویه 125 درجه و گشودگی f/2.4 است. البته مانند سری‌های پیش از آن، قابلیت فوکوس اتوماتیک و OIS در این دوربین نیز به کار نرفته که البته با توجه به باز بودن زاویه، کاربر احتیاج چندانی به آن نخواهد داشت. شاید تنها ایراد این دوربین، دریچه تنگ f/2.4 آن و مشکلات ناشی از عکاسی در محیط‌هایی با نور ضعیف است.

در هنگام عکاسی با ال جی جی 6 ، هر یک از دوربین ها به طور مستقل عمل می‌کنند. شما می‌توانید هر زمان که خواستید از هر کدام از دوربین‌ها که تمایل داشتید استفاده کنید. شاید تنها انتظار کاربر از این گوشی، گرفتن عکس با استفاده از هر دو لنز جهت ترکیب و ایجاد افکت‌های هنری باشد.

دوربین سلفی

هرآنچه لازم است از دوربین ال جی جی 6 بدانید

وی 10 (LG V10) آخرین گوشی ساخت ال جی بود که در آن از دوربین دوگانه در قاب جلو استفاده شد و دیگر شاهد این ویژگی در V20 و حالا هم G6 نیستیم. حذف این قابلیت باعث ساده شدن خیلی چیزها شد، اما با حذف مقادیر زیادی از لبه‌های کناری ال جی جی 6 جای خالی آن به شدت احساس می‌شود.

معمولا دوربین سلفی به طور پیش‌فرض دارای لنزی با زاویه باز است. لنز دوربین جلوی ال جی جی 6 نیز دارای سنسوری 5 مگاپیکسلی با زاویه 100 درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 بوده که قابلیت تثبیت تصویر در آن دیده نمی‌شود.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. خرید انواع لوازم جانبی LG و همچنین لوازم جانبی LG G6 با بهترین قیمت و انواع لوازم جانبی V20 از بهترین برند های جهان عرضه شده در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*