بلک بری کی وان

معرفی تمامی قابلیت‌های جدید و جذاب بلک بری کی وان

همانطور که مطلع هستید، دقایقی پیش شاهد رونمایی رسمی گوشی بلک بری کی وان (BlackBerry KEYone) در کنگره جهانی موبایل 2017 بارسلونا بودیم. این گوشی که پیشتر آن را با کدنام مرکوری میشناختیم، بالاخره معرفی شد تا شاهد عرضه یک گوشی اندرویدی دیگر از یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند جهان باشیم. بلک بری کی وان را باید ترکیبی از طراحی کلاسیک این کمپانی کانادایی و گوشی های مدرن اندرویدی امروزی داسنت که با اضافه شدن یک کیبورد QWERTY و قابلیت‌های امنیتی فراوان می‌تواند در آینده‌ای نزدیک یکی از محبوب‌ترین محصولات بازار شده و برند بلک بری را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاورد. قابلیت های موجود در این گوشی کاملا خاص و منحصر به خود بلک بری است و در هیچ گوشی دیگری نمی‌توانیم آنها را ببینیم. از طراحی گرفته تا نسخه اندروید و غیره همگی می‌توانند از این گوشی یک محصول خاص بسازند. به همین بهانه در زیر قصد داریم به معرفی تمامی قابلیت های بلک بری کی وان بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کیبورد فیزیکی

بلک بری کی وان

یک کیبورد فیزیکی تمام QWERTY ، جذابترین قابلیت بلک بری کی وان

بدون شک یکی از جذابترین قابلیت های بلک بری کی وان کیبورد آن است. بدیهی‌ترین تفاوت بلک بری کی وان با سایر گوشی های هوشمند رقیب خود، مجهز بودن به یک کیبورد فیزیکی بر روی قاب جلویی و زیر نمایشگر خود است. این برند مخصوص محصولات بلک بری است که ما در سال 2015 برای نخستین بار همراه با گوشی اندرویدی پریو  آن را در پلتفرمی به جز پلتفرم خود شرکت بلک بری دیدیم. البته کیبورد Priv به صورت تاشو بر روی گوشی مورد استفاده قرار گرفته بود، اما در اینجا کیبورد مستقیما بر روی قاب جلویی و زیر نمایشگر تعبیه شده است.

ژستورهای لمسی و حرکت برای تایپ

بلک بری کی وان

کیبورد فیزیکی گوشی بلک بری کی وان چیزی فراتر از یک تایپ ساده را به کاربرانش ارائه می‌کند. در واقع این کیبورد همانند یک تاچ پد خازنی است که به شما کنترل در رابط کاربری گوشی نظیر ماوس، ژستورهای حرکتی و تایپ کلمات توسط کشیدن انگشتان دستتان بر روی کلمات به صورت پشت سر هم را می‌دهد. این کیبورد همچنین از تصحیح کننده خودکار متون، پیشبینی کلمات و همچنین یک موتور یادگیری شخصی سازی نیز پشتیبانی می‌کند که به تایپ هر چه بهتر شما کمک خواهد کرد.

یکی از قابلیت‌های جذاب این کیبورد، ارائه Flick Typing است که به شما اجازه می‌دهد بدون برداشتن انگشتتان از روی کیبورد، همچنان به تایپ کلمات بیشتری از جمله مورد نظر خود بپردازید. همچنین کلید اسپیس به کار رفته بر روی این کیبورد نیز حاوی یک اسکنر اثر انگشت است و عملکردی مشابه کلید هوم در سایر گوشی ها خواهد داشت.

امنیت فوق قوی

بلک بری کی وان

برند بلک بری آمیخته با نام امنیت است و گوشی کی وان نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. این اپلیکیشن حاوی نسخه سفارشی از اندروید 7.1 نوقا است که همراه با قابلیت‌های گسترده امنیتی شامل یک روش اختصاصی برای دسترسی به ریشه سیستم عامل و همچنین اپلیکیشن امنیتی DTEK Security، امنیت کاربران را تضمین می‌کند. تیم بلک بری موبایل مشکلات امنیتی را در این گوشی از بین برده است و با پچ های ماهانه گوگل متعهد می‌شود که هیچگاه کاربران این گوشی را تنها نخواهد گذاشت.

بزرگترین باتری محصولات بلک بری

بلک بری کی وان

بلک بری کی وان مجهز به یک باتری با ظرفیت 3505 میلی آمپر است که بزرگترین باتری به کار رفته در تمامی محصولات این شرکت کانادایی محسوب می‌شود. این گوشی همچنین از سومین نسل شارژ سریع بهره می‌برد که همراه با قابلیت نرم افزاری “Boost” و یک کابل USB نوع C برای شارژ 50 درصد باتری نیازمند 36 دقیقه زمان است. قابلیت Boost باتری گوشی را به حالت ذخیره انرژی درمی‌آورد تا زمان موردنیاز برای شارژ گوشی کاهش پیدا کند.

یک نمایشگر 2:3 با وضوح بالا

بلک بری کی وان

بلک بری کی وان از نمایشگری نسبتا متفاوت با گوشی های استاندارد امروزی برخوردار است و آن هم به دلیل حضور یک کیبورد فیزیکی بر روی قاب جلویی است. نمایشگر IPS آن با اندازه 4.5 اینچ ارائه کننده وضوح 16020×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی بسیار مناسب 434ppi است که می‌تواند تصاویری شفاف را به ارمغان آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*