اندروید مسیجز

اقدام ناگهانی دیگری از گوگل ؛ نام پیام‌رسان Messenger تغییر پیدا کرد

از قرار معلوم گوگل با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خود یک مشکل مهم پیدا کرده است. این مشکل را نمی‌توان موردی جز ازدیاد آن‌ها دانست، به طوری که مدیریت آن‌ها تقریبا از کنترل خارج شده است؛ الو (Allo)، دوئو (Duo)، هگ اوتس (Hangouts)، یوتیوب و همچنین مسنجر (Messenger) همه و همه به گوگل بزرگ تعلق دارند. از قرار معلوم گوگل نه تنها نمی‌خواهد تا از شر این آشفتگی رها شود، بلکه تصمیم گرفته با تغییر نام Messenger به اندروید مسیجز (Android Messages)، باز هم به این موج سردرگمی در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خود بیفزاید.

اندروید مسیجز یک پیام‌رسان جدید نیست!

Messenger اپلیکیشن اس ام اس پیشفرض گوگل است و می‌توان آن را در بیشتر گوشی هایی که از اندروید خام استفاده می‌کنند (مثل گوگل پیکسل)، به صورت از پیش نصب شده پیدا کرد. البته تغییر نام آن نه تنها غیر منتظره نیست، بلکه می‌توان آن را تقریبا عاقلانه دانست. تعداد طرفداران و کاربران دیگر اپلیکیشن با نام Messenger که به فیس بوک تعلق دارد، غیر قابل مقایسه با اپلیکیشن گوگل است، به همین دلیل طبیعی است تا این شرکت برای ایجاد تمایز میان این دو تلاش کند.

بعد از خود شبکه اجتماعی فیس بوک، پیام‌رسان آن با نام Messenger دومین شبکه اجتماعی محبوب در دنیا به‌‎شمار می‌رود که مدت‌ها قبل تعداد کاربران آن مرز یک میلیارد نفر را نیز رد کرد. همنامی برنامه پیام‌رسان گوگل با پرآوازه‌ترین پیام‌رسان دنیا، سبب می‌شد تا زیر و دست و پای آن کاملا له شود!

اندروید مسیجزتغییر نام ناگهانی این برنامه به اندروید مسیجز از دیگر نمونه‌های فراوانی است که گوگل در آن دست به یک تصمیم زده و بلافاصله آن را اجرایی کرده است. به عنوان نمونه‌ای دیگر می‌توان به تغییر نام  ناگهان و سریع گوگل کیبورد به جی بورد (Gboard) اشاره کرد. البته این کار را نمی‌توان یک ایراد دانست، اما کاربران ترجیح می‌دهند تا از پیش برای چنین تغییراتی آماده شده و از اخبار مربوط به جزییات آن آگاه باشند. جدیدترین نسخه اندروید مسیجز (Messenger)، ورژن 2.0.770 ، را اکنون می‌توان از گوگل پلی دانلود کرد. البته علاوه بر تغییر نام، شاهد بهبودهای کوچک دیگری همچون ساده‌سازی فرآیند ثبت نام و پایداری بیشتر در آن هستیم. برای دانلود پیام‌رسان گوگل اندروید مسیجز می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*