حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش

امسال حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش گوشی‌ها نقش خواهد بست

حسگر اثر انگشت که تا مدت‌ها قبل به عنوان یک تکنولوژی خاص محسوب می‌شد، مدت‌ها قبل به دنیای گوشی های موبایل وارد شد و بعد از قرارگیری بر روی پرچمداران، امروز راه خود را به میان‌رده‌ها نیز باز کرده است. البته گوشی‌سازان هنوز در پاسخ به یک بعد مهم این لایه امنیتی قدرتمند، که رفته رفته به یک استاندارد متداول تبدیل شده است، عاجز مانده‌اند؛ چگونه می‌توان به یک تکنولوژی برای قرار دادن حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش دست پیدا کرد؟

قرارگیری حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش دست سازندگان را در طراحی باز می‌گذارد

از آنجایی که گوشی‌سازان به سمت طراحی بدون حاشیه برای گوشی های هوشمند رفته و به همین دلیل در تلاشند تا حاشیه آن‌ها را به حداقل برسانند، کم کم شاهد افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه در محصولات هستیم. برای دست یافتن به این سبک از طراحی، سازندگان می‌بایست از شر دکمه‌های فیزیکی مخصوصا دکمه هوم راحت شوند. دقیقا به همین دلیل شاهد مهاجرت حسگر اثر انگشت گوشی های هوشمند به پشت بدنه هستیم.

اگرچه چند ماه قبل شایعات به قرارگیری حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش پرچمدار آتی سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 اشاره داشته و گلکسی اس 8 اولین گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت نوری خواهد بود، اما آخرین تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که غول کره‌ای روش دیگری را برای پیاده‌سازی این لایه امنیتی پیدا کرده است.

حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایششرکت CrucialTec به عنوان یک سازنده ماژول‌های حسگر اثر انگشت، یکی از نخستین شرکت‌هایی است که جهش فوق‌العاده‌ای را این تکنولوژی سبب شده و به متداول شدن آن در گوشی های هوشمند کمک خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد تکنولوژی قراردادن حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش را در سال جاری در اختیار گوشی‌سازان قرار خواهد داد.

با استفاده از این تکنولوژی، حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار گرفته و ضرورت وجود دکمه هوم و یا قرارگیری حسگر در پشت بدنه از بین می‌‎رود، چرا که فرآیند احراز هویت به وسیله انگشت، دقیقا با قرارگیری آن بر روی صفحه نمایش انجام می‌گیرد. یکی از سخنگویان شرکت CrucialTec تایید کرد که راهکار این شرکت برای قرار دادن حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش (DFS –> Display Fingerprint Solution) نام داشته و تاکنون نتایج مثبتی را از کاربران دریافت کرده است. از قرار معلوم نخستین محصولات مجهز به این تکنولوژی در سال 2017 روانه بازار خواهند شد.

شرکت CrucialTec همچنین به حساسیت بالای DFS برای تشخیص لمس یک تار مو اشاره کرد. این تکنولوژی قادر است تا الگوی اثر انگشت هر کاربر را به صورت دقیق و با رزولوشنی بالا استخراج کرده و 500 نقطه را در هر اینچ جای بدهد. CrucialTec به برنامه آتی خود نیز اشاره کرد. این شرکت در نظر دارد تا تکنولوژی قرارگیری حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش را باز هم توسعه داده و در سال آینده گوشی‌سازان را قادر به قرار دادن حسگر بر روی هر قسمتی از دستگاه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*