پاتریوت - UAZ Patriot

خودرو شاسی بلند روسی پاتریوت در راه ایران

پاتریوت (Patriot) یک اتومبیل شاسی بلند ساخت شرکت روسیه‌ای اواز (UAZ) است. این شرکت با همکاری شرکای ایرانی خود با حضور در نمایشگاه خودرو تهران (تهران اتو شو) رسما خب ورود اتومبیل شاسی بلند پاتریوت به بازار ایران را را اعلام کرد. این خودرو می‌تواند به لطف سیستم تعلیق بسیار قوی، ظرفیت مناسب حمل بار و همچنین دو دیفرانسیل خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای حرکت در مسیر‌های ناهموار و سخت در بازار کشور تبدیل شود.

لازم به ذکر است که شرکت «توان خودرو جی» نماینده انحصاری محصولات UAZ روسیه در کشور خواهد بود و درآینده‌ای نزدیک این خودرو را به بازار ایران خواهد آورد. این خودروی جان سخت که یک اتومبیل آفرودر عالی به نظر می‌رسد، مجهز به یک پیشرانه بنزینی 2.7 لیتری است که قادر به تولید 134 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر است. هرچند در دفترچه معرفی این خودرو که در نمایشگاه خودرو تهران توزیع شد، جلوی توان تولیدی آن عدد 128 اسب بخار قرار گرفته است که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

پاتریوت - UAZ Patriot

با ورود به داخل کابین این خودرو با طراحی بسیار ساده‌ای روبرو می‌شویم که گویی این خودرو مربوط به چندین سال پیش است. دو خط کرومی از پایین تا زیر سیستم سرگرمی – ناوبری داشبورد جلویی به سبک تندر 90 کشیده شده است. از نظر طراحی داخلی، نکته قابل ذکر دیگری به نظر نمی‌رسد. اما به طور کلی فضای جلوی پا و بالای سر سرنشینان دو ردیف جلو و پشت پاتریوت بسیار زیاد است که می‌تواند  شما را از خطرات احتمالی آفرود در امان نگه دارد.

پاتریوت - UAZ Patriot

سیستم سرگرمی 7 اینچی چند لمسی این خودرو از فایل‌های صوتی با فرمت MP3 و فایل‌های ویدیویی با رزولوشن فول اچ دی، رادیو AM/FM، USB و همچنین درگاه AUX پشتیبانی می‌کند که همراه با 6 اسپیکر می‌تواند کیفیت مناسبی از تجربیات چند رسانه‌ای را به کاربران ارائه کند. همچنین سیستم ناوبری نصب شده بر روی آن نیز Navitel خواهد بود.

به لطف جایگیری مانیتور سیستم سرگرمی در فضایی مناسب، دسترسی راننده به گزینه‌های تنظیمات سیستم تهویه این خودرو آسوده‌تر از نسل‌های پیشین شده است تا آن‌ها فاصله زیادی با دست راننده نداشته باشند. روکش صندلی‌های این خودرو از جنس چرم است و پشت گردنی آن نیز با همین جنس بر روی ان قرار گرفته است. علاوه بر صندلی‌ها، شما می‌توانید این پوشش چرمی را بر روی فرمان، دسته دنده و همچنین ترمز دستی نیز همراه با یک طراحی جدید مشاهده کنید که نمای داخل را زیباتر از پیش کرده است. بدنه‌ی این خودرو مجهز به سیستم ضد نفوذ صدا و لرزش است و به هیچ عنوان صدای اضافی از بدنه، کف، سقف، درب‌ها و همچنین درب پشتی اتومبیل به داخل نفوذ نخواهد کرد.

پاتریوت - UAZ Patriot

دو چراغ ذوزنقه‌ای شکل نامنظم در قسمت جلویی این خودرو دیده می‌شود و جلوپنجره آن نیز متشکل از مجموعه‌ای از مثلث‌های سیاه رنگ با حاشیه کروم به دور آن است. همچنین دو چراغ مه شکن نیز در قسمت زیری به چشم می‌خورد. درب پشتی خودرو کاملا بزرگ بوده و تماما باز می‌شود. متاسفانه به طور کلی ظاهر پشتی این خودرو دارای طراحی ضعیفی بوده و فاقد هرگونه زیبایی چشم گیر است؛ هرچند این دسته از خودروهای آفرود با اهداف خاصی وارد بازار می‌شوند.

پاتریوت - UAZ Patriot

قیمت خودرو شاسی بلند پاتریوت

هرچند که هنوز مشخص نیست، اما پیشبینی‌ها حاکی از آن است که مدل پایه پاتریوت با قیمتی بین 100 الی 130 میلیون تومان وارد بازار کشور خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. حاضرم شرط ببندم که این ماشین مصرف سوخت بالایی داره و به همین خاطره که تو جهان استقبال بالایی ازش نشده.

  2. دو راه داریم: یا لَگن سوارشویم یا برای خریدن خودرو مثل همین خودروی روسی،به ازای هر دستگاه خودرو پول دوتا خودرو بپردازیم!
    اما راه سومی هم هست: پیاده روی و بی وسیله بودن سخته ولی می اَرزه کاری که خودم چهارساله انجام دادم و حالا دیگه سختی روزهای اول را نداره

  3. قیمت این خودرو با احتساب سود کارخانه سازنده ۱۲۰۰۰ دلار برای نوع غیر لوکس و ۱۵۰۰۰ دلار برای نوع لوکس اعلام شده که با دلار ۳۸۰۰ تومان می شود ۵۷ میلیون تومان کارخانه ایرانی از کجا قیمت ۱۰۰ و ۱۳۰ میلیون را آورده؟

  4. با موتور 2.7 لیتری 128 اسب همش!! تازه واردات خودرو با حجم بالای 2500 ممنوع شده بود که