نسل جدید خودرو شاسی بلند پژو 3008

نسل جدید خودرو شاسی بلند پژو 3008 چه زمانی به ایران می‌آید؟ + لیست تغییرات

دومین نسل از خودرو شاسی بلند پژو 3008 (Peugeot 3008) موفق شد خیلی سریع نظر منتقدین را به سمت خود جلب کند و خوشبختانه باید گفت که این اتومبیل فرانسوی تا چندی دیگر روانه بازار خودرو ایران خواهد شد.

ظاهرا شرکت خودروسازی ایران خودرو قصد دارد از شهریور ماه و یا اوایل مهر ماه سال آینده، واردات اتومبیل شاسی بلند پژو 3008 به ایران را آغاز کند. همین قضیه بهانه خوبیست تا نگاه نزدیک‌تری به رقیب سرسخت فرانسوی توسان و اسپورتیج در ایران بیندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نخستین نسل از خودرو پژو 3008 چندان موفقیت‌آمیز نبود و با اقبال خوبی همراه نشد. در حالی که انتظار می‌رود نسل اول این شاسی بلند فرانسوی در کشورهای فرانسه، چین، مالزی و آرژانتین تولید می‌شد؛ از این رو همگان انتظار رونمایی از آن در کشورهای تولیدکننده آن را داشتند که به یکباره و با تصمیم عجیب مدیران این شرکت خودروساز فرانسوی شاهد رونمایی از آن در کشور کرواسی بودیم. این رونمایی در سال 2008 اتفاق افتاد تا حدود 8 سال شاهد عرضه همین نسل باشیم. سپس، با گذشته 8 سال از عرضه مدیران پژو تصمیم گرفتند تا نسل جدیدی از آن را روانه بازار کنند و این اتفاق در سال 2016 میلادی رخ داد.

نسل جدید خودرویی که از اقبال خوبی برخوردار نبود، حالا دیگر تغییر پیدا کرده بود و به هیچ عنوان شاهد آن نواقص نسخه اول پژو 3008 در نسل دوم این اتومبیل شاسی بلند فرانسوی نبودیم. این آغاز یک رخداد بزرگ است؛ پژو 3008 بار دیگر متولد شد.

نسل جدید خودرو شاسی بلند پژو 3008

تغییرات نسل جدید پژو 3008

نسل پیشین 3008 هرچند که در کلاس شاسی بلندهای کامپکت قرار داشت، اما از نظر ظاهری کمی شبیه به اتومبیل های استیشن و ون‌ها بود. شاید یکی از نکات منفی و عدم استقبال کاربران نیز همین طراحی بی هویت بود. اینک دیگر دومین نسل از این خودرو، محصولی کاملا متفاوت را ارائه می‌کند و امیدوار است خاطرات خوبی را در ذهن مخاطبانش بسازد. این خودرو اینک بزرگ‌تر از قبل شده است تا خیلی سخت بتوانیم اندازه دو اتومبیل پژو 3008 و 4008 را با یکدیگر مقایسه کنیم. اینک فضای جلو پایی و بالای سر سرنشینان صندلی‌های پشتی در حدود 3 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است که می‌تواند در نوع خود جالب باشد. ظرفیت فضای بار نیز حالا با افزایشی کمتر از 100 لیتری به 520 لیتر رسیده است که این فضا با تا شدن صندلی‌های پشتی به حدود 1824 لیتر نیز قابل افزایش خواهد بود.

نسل جدید خودرو شاسی بلند پژو 3008

اما پژو 3008 نه تنها حالا بزرگ‌تر و تنومندتر از پیش شده، بلکه سیمای آن نیز به مراتب زیبا‌تر از نسل نخست خود شده است. به لطف چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی از نو طراحی شده این خودرو، قسمت جلویی بسیار زیبا، خشن‌ و جسورانه به نظر می‌رسد. ورودی‌های هوا بر روی سپر همراه با ورودی‌های تعبیه شده در زیر مه شکن جلوه خاصی را به بخش جلویی 3008 داده‌اند که این اتفاق به لطف بزرگ‌تر شدن اندازه آن‌ها رخ داده است. در قسمت پشتی نیز شاهد حضور چراغ‌های عمودی جدید شرکت پژو هستیم که آن‌ها را برای نخستین بار بر روی دو اتومبیل هاچ بک 208 و 308 ملاقات کرده بودیم.

کابین دیجیتالی، تغییری بزرگ و مفید

کابین این خودرو کاملا نسبت به آن چیزی که در گذشته از نسل نخست 3008 دیده بودیم متفاوت است و هیچ نقطه مشترکی نمی‌توان بین آن‌ها پیدا کرد. نام کابین استفاده شده بر روی این شاسی بلند، i-Cockpit است که نمای خسته کننده پیشین را اینک به نمایی بسیار مدرن و هیجان انگیز تبدیل کرده است.

نسل جدید خودرو شاسی بلند پژو 3008

یک مانیتور 8 اینچی لمسی درست در قسمت بالایی داشبورد تعبیه شده و یک پنل کیلومتر دیجیتالی با اندازه 12.3 اینچ، صفحه کیلومتر اتومبیل های شرکت آئودی را به چالشی بزرگ در زیبایی شناختی دعوت کرده است. از دیگر مشخصات این کابین شیک و مدرن باید به فرمان جدید مجهز به کلیدهای خلبانی کنسول، روکش‌های تزئینی کرومی و همچنین ارتقا سطح کیفی مواد به کار رفته در داخل این کابین باید اشاره کرد.

مشخصات فنی

در حال حاضر دو نوع پیشرانه برای خودرو پژو 3008 تایید شده است که هر دو آن‌ها موفق به دریافت استاندارد یورو 4 شده‌اند. یکی از این پیشرانه‌ها به نام 1.6L-Vti قادر به تولید قدرت 118 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر است. مدل مجهز به این پیشرانه همچنین از گیربکس 5 سرعته دستی بهره می‌برد و نهایت سرعت 185 کیلومتر بر ساعت و شتاب 11.8 ثانیه‌ای 0 تا 100 کیلومتری، از دیگر مشخصات آن است. در سمتی دیگر یک پیشرانه به نام 1.6THP قادر به تولید قدرت 154 اسب بخار همراه با گشتاور 240 نیوتن متر است. این نسخه از پژو 3008 در با دو مدل گیربکس 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک روانه بازار خواهند شد که نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و شتاب 8.9 ثانیه‌ای 0 تا 100 کیلومتری را به همراه دارد.

با توجه به این که تولید نسل جدید این خودرو به تازگی آغاز شده است، به لطف بهبود روابط شرکت پژو با ایران خودرو، این شرکت خودروساز تا اواسط سال 1396 می‌تواند این شاسی بلند زیبا را به خیابان‌های کلانشهر‌های ایران بیاورد. در حال حاضر قیمت پایه این محصول در فرانسه با قیمت 26 هزار یورو به فروش می‌رسد و باید دید با ورود آن به ایران، چه قیمتی را به خود خواهد دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*