چری تیگو 7

معرفی اتومبیل چری تیگو 7 + قیمت در ایران

چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7) نام تازه‌ترین کراس اوور چینی‌ها است که اخیرا توسط شرکت مدیران خودرو به ایران راه پیدا کرده است. این اتومبیل که در نمایشگاه خودرو تهران رسما رونمایی شد، تا مدتی دیگر رسما کارش خودش در بازار ایران را آغاز خواهد کرد.

مدیران خودرو در ابتدای امر محصولات کمپانی چینی چری را در ایران تولید و سپس با برند MVM روانه بازار می‌کرد. اما آن‌ها با تغییر در رویه استراتژی خود، دیگر دستی بر محصولات گران قیمت این خودرو نبرده تا آن‌ها بدون مونتاژ و به صورت وارداتی همراه با خود برند چری در بازار به فروش برسند. مدیران این شرکت پس از آن که پالس‌های مثبتی را از مشتریان دریافت کردند، به همین استراتژی ادامه دادند تا شاهد حضور دیگر خودروهای وارداتی نظیر تیگو 5 (Chery Tiggo 5) و همچنین آریزو 5 (Arizo 5) به بازار ایران از سوی آن‌ها باشیم.

پس از مورد استقبال قرار گرفتن اتومبیل های کراس اوور کمپانی چری در ایران، حالا مدیران خودرو اتومبیل چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7)، پرچمدار شاسی بلند‌های این شرکت چینی را به بازار ایران آورده است. رونمایی از این محصول در نمایشگاه خودرو تهران (تهران اتو شو)، بهانه‌ای شد تا نگاه نزدیک‌تری را به بخش های مختلف این اتومبیل اعم از قیمت، مشخصات فنی و غیره بیاندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی خارجی

چری تیگو 7 برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن در سال جاری رونمایی شد. این اتومبیل که در واقع نسخه تولید شده‌ی اتومبیل مفهومی تی ایکس شرکت چری است، برای نخستین بار در سال 2012 معرفی شده بود. حال تنها چند ماه پس از رونمایی رسمی نسخه تولیدی، شرکت مدیران خودرو آن را به بازار ایران آورده است. پرچمدار کراس اوورهای شرکت چری از نظر طول و عرض هم اندازه با برادر خود، اتومبیل تیگو 5 است؛ با این تفاوت که ارتفاع آن با کاهشی 7 سانتی‌متری و فاصله دو محور آن نیز با افزایشی 6 سانتی‌متری روبرو بوده است. این خودرو از نمای بیرونی دارای طراحی مدرن‌تری نسبت به تیگو 5 بوده است، اما همچنان می‌تواند زبان طراحی این برند چینی را در پرچمدار کراس اوورهای آن‌ها نیز مشاهده کرد.

چری تیگو 7

چراغ های جلویی این خودرو جذاب و کشیده به سمت داخل کاپوت هستند و جلوپنجره نیز با طراحی پهن و ذوزنقه‌ای شکل، ترکیب زیبایی را به قسمت جلویی تیگو 7 بخشیده است. به طور کلی باید امتیاز خوبی به تیم طراحی شرکت چری برای طراحی قسمت جلویی این خودرو داد. اما در قسمت پشتی قضیه کمی متفاوت است و می‌توان نشانه‌هایی از اتومبیل کیا اسپورتیج را در آن یافت. گویی برای طراحی این قسمت از خودرو تیگو جدید، از کراس اوور میان رده شرکت کیا موتورز الهام گرفته شده است.

چری تیگو 7

شیشه‌ی پشتی نسبتا کوچک بوده و حاشیه‌های مشکی رنگی آن را احاته کرده‌اند. طراحی این پنجره همراه با فلپ پشتی چری تیگو 5 ما را فورا به یاد نسل جدید کیا اسپورتیج 2017 می‌اندازد. دو چراغ با طراحی شیک و ارگونومی خاص در دو سمت قرار گرفته و لوگو شرکت چری نیز درست در میانه این قسمت از بدنه به چشم می‌خورد. بر روی سپر بلند پشتی سیاه رنگ این خودرو نیز دو چراغ مه شکن عریض تعبیه شده است که می‌تواند نور مناسبی را نیز تولید کند.

چری تیگو 7

طراحی داخلی

طراحی داخلی کابین این خودروی کراس اوور شاید نتواند شما را شگفت زده کند، اما به خاطر داشته باشید که این محصول یک خودرو میان رده رو به پایین است. تریم دو تکه این خودرو متشکل از رنگ نارنجی و مشکی بوده که در تصویر زیر همه چیز گویای شکل به کار رفتن رنگها است. یک تکه چرم دوخته شده از دریچه کولر تا پشت فرمان نمای نسبتا زیباتری را به جلو داشبورد بخشیده است؛ هرچند مخاطبین می‌توانند تریم تک رنگ مشکی این خودرو را نیز تهیه کنند.

چری تیگو 7

در بالای این داشبورد بسیار بزرگ و مرتفع چری تیگو 7 یک سیستم سرگرمی – ناوبری مجهز به نمایشگر بسیار بزرگ 9 اینچی لمسی مجهز به بلوتوث-جی پی اس- پشتیبانی از دی وی دی و درگاه USB به چشم می‌خورد. از دیگر تجهیزات رفاهی این خودرو باید به آینه های برقی، چراغ های خودکار، سانروف پانوراما، دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپورت، کروز کنترل، سیستم ورود به خودرو بدون کلید، تهویو خودکار دو منطقه‌ای، ایربگ‌های جلویی و جانبی و همچنین یک دوربین با دید 360 درجه‌ای اشاره کرد. علاوه بر این یک کامپیوتر سفری 4.8 اینچی نیز در جلوی راننده تعبیه شده است که می‌تواند اطلاعات خوبی از اتومبیل را در اختیار وی قرار دهد.

قیمت چری تیگو 7

ظاهرا نسخه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو همراه با گیربکس دستی این محصول با قیمتی حدود 120 میلیون تومان به فروش خواهد رسید. این نسخه شامل یک گیربکس 6 سرعته دستی، قدرت تولیدی 150 اسب بخار، گشتاور 205 نیوتن متر، وزن 1.390 کیلوگرم و همچنین نهایت سرعت 185 کیلومتر در ساعت است.

در آن سمت دو مدل دیگر قابل عرضه از تیگو جدید شرکت چری نیز موجود است. مدل دیگر این خودرو نیز از پیشرانه 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد، اما گیربکس آن 6 سرعته دو کلاچه بوده، قادر به تولید قدرت 145 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر است. همچنین وزن این خودرو به 1.440 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. اما از نظر سرعت و مصرف ترکیبی سوخت (بین 6.3 الی 6.7 لیتر در 100 کیلومتر) هر دو این نسخه‌ها با یکدیگر برابرند. قیمت نسخه دوکلاچه چری تیگو 7 نیز احتمالا با افزایشی 10 میلیون تومانی، در حدود 130 میلیون تومان وارد بازار ایران می‌شود. در انتها گفتنیست مدل مجهز به پیشرانه 2 لیتری با تولید قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر، گیربکس 7 سرعته CVT و حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت نیز با قیمتی کمتر از دو مدل اولی روانه بازار می‌شود. هرچند در حال حاضر رسما تایید نشده است که شاهد عرضه کدام نسخه های چری تیگو 7 در ایران خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام،ما اگر ۸۰ میلیون پیش پرداخت بدهیم برای tiggo7
    میتوانیم با اقساط۳۶ماهه خریداری کنیم

  2. جواد جعفریزاده اقدم

    به نظر من تیگو 7 جدید با گیربکس دنده دستی فروش بیشتری خواهد داشت. چون که خدمات دنده اتومات به رنج خودش در ایران نرسیده