نسل جدید مایکروسافت هولولنز

نسل جدید مایکروسافت هولولنز تا سال 2019 آماده عرضه نخواهد بود

شاید مایکروسافت هدست واقعیت افزوده هولولنز (HoloLens) خود را در ابعاد و اندازه‌های میلیونی نفروخته باشد، اما این نخستین باری نیست که قرار است از فروش این محصول صحبت شود. نسل نخست این هدست واقعیت افزوده با قیمت 3 هزار دلار در اختیار توسعه دهندگان و هواخواهان واقعی هولونز که بی‌صبرانه قصد تجربه استفاده از این دنیای مدرن را داشتند قرار گرفت. با این حال شاید این کمپانی مشغول کار بر روی یک نسخه ارزان قیمت‌تر از هدست خود باشد و یا همکاری با شرکت دیگری را برای ساخت هدست های هرچه بیشتر آغاز کرده باشد. به نقل از یک گزارش جدید، مایکروسافت در نظر دارد نسل جدیدی از هدست خود را تا سال 2019 میلادی روانه بازار کند.

مایکروسافت دو سال پیش و همزمان با رویداد معرفی ویندوز 10، از یک هدست واقعیت افزوده جذاب به نام هولولنز رونمایی کرد، اما فروش آن به توسعه‌دهندگان تا اواسط سال گذشته آغاز نشده بود. اگر شما هم علاقه‌مند به خریداری یکی از این هدست‌ها هستید، ناچار به پرداخت مبلغ بسیار زیاد 3 هزار دلار خواهید بود که این نشان می‌دهد مایکروسافت هدف فروش میلیونی این محصول را در سر ندارد.

Roger Walkden رهبر تیم تبلیغاتی مایکروسافت هولولنز در یک مصاحبه با The Inquirer عنوان کرده است:

ما قصد فروش صدها هزار و یا میلیون‌ها دستگاه هولونز را در سر نداریم. آن بسیار گران‌قیمت است و نباید انتظار زیادی از تعداد فروشش داشته باشیم. در هر صورت ما خوشحالیم که به سطح مطلوبی از فروش هدستمان رسیده‌ایم. من نمی‌توانم به شما عدد بگویم، اما آن هزاران نسخه است و نه صدها هزار نسخه. بدون شک این همان چیزیست که ما در سر داشتیم.

احتمال عرضه نسخه ارزان قیمت مایکروسافت هولولنز

باید دید که آیا مایکروسافت به دنبال عرضه یک نسخه مخصوص مصرف‌کنندگان این هدست است یا خیر! این ممکن است در انتها با همکاری یک تولیدکننده شخص ثالث و تولید نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر بیانجامد تا کاربران بیشتری بتوانند از تجربیات آن لذت ببرند.