بررسی تخصصی اتومبیل هوندا آکورد 2013

شرکت هوندا همواره به تولید اتومبیل های ارزان قیمت نسبت به سایر خودروهای مشابه در کلاس هم ردیف تولیدات خود بوده است که این امر باعث شده که مشتریان بسیاری را در بسیاری از کشور های جهان از آن خود کند.امروز به معرفی و بررسی تخصصی آخرین نسل از سری Accord هوندا می پردازیم پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در پیش نمایش تبلیغاتی این شرکت از آخرین مدل آکورد مشخص گردید که این خودرو در 4 تیپ LX،EX، EX-Lو EX-Lو با دو نوع موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر و 3.5 لیتری 6 سیلندر عرضه می گردد که قاعدتا تفاوت آپشن های مختلف باعث متمایز شدن تیپ های آن از یکدیگر خواهد شد.

البته ناگفته نماند که هوندا به غیر از 4 تیپی که به آن اشاره کردیم به زودی مدل هیبریدی آکورد را هم معرفی خواهد نمود.

{photo}91/06/21/acord{/photo}

امکانات دیجیتالی و تجهیزات الکترونیکی Honda Accord 2013  :

هنگام رانندگی با مدل EX-lشش سیلندر امکانات الکترونیکی این خودرو شما را مجذوب خود خواهد کرد که کیفیت پخش موسیقی ، شش حالت دیجیتال برای تنظیم سرعت و سیستم ناوبری بسیار پیشرفته در این خودرو گواه این مطلب است.همچنین امکاناتی همچون دسترسی کامل به اینترنت و ویژگی های منحصر به فرد استفاده از شبکه های اجتماعی ، شبکه های مخطلف رادیویی و موزیک،کتاب خانه دیجیتال و امکانات کامل نقشه و مسیر یابی نیز در این خودرو طراحی گردیده است.

نمایشگرLCD  :

از دیگر ویژگی های دیجیتالی این خودرو هم می توان به سیستم بسیار پیشرفته فرامین ناوبری صوتی آن اشاره کرد که در کنار امکاناتی همچون بلوتوث ،نمایشگر وضعیت آب و هوا  و نمایش وضعیت رادیو پخش پیشرفته در یک نمایشگر LCD8 اینچی که روی داشبورد این خودرو تعبیه شده است به نمایش در خواهند آمد . همچنین یک حافظه داخلی هم برای ذخیره اطلاعات ناوبری و یا موسیقی و ویدیو نیز در آن تعبیه گردیده است.

 فضای داخلی :

{photo}91/06/21/acord1{/photo}

اگر چه مدل جدید هوندا آکورد از مدل قبلی کوتاه تر ساخته شده اما فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.تودوزی تمام چرم این خودرو علاوه بر زیبایی و استحکام بالا باعث کاهش چشم گیر انتقال سرو صدای خارج به داخل اتاق شده که سکوت دلچسبی را برای سرنشینان آن به ارمغان می آورد.البته وجود امکاناتی همچون سیستم پیشرفته تظیم دیجیتال حالت های مختفت صندلی نیز به داشتن احساس راحتی هرچه بیشتر سرنشینان آن کمک خواهد کرد.

سیستم تعلیق خودرو :

همانطور که گفتیم این خودرو در دو مدل 4 سیلندر و 6 سیلندر تولید خواهد شد که در مدل 6 سیلندر آن به لطفت سیستم کنترل زمانبندی عملکرد سوپاپ ها یا I-VTECعلاوه بر افزایش حد اکثر سرعت از 252 کیلومتر در مدل قبلی به 278 کیلومتر در مدل جدید 7 اسب بخار هم به قدرت آن اضافه شده و همچنین مصرف سوخت آن نیز از 4 لیتر در هر 100 کیلومتر به 3.4 لیتر کاهش یافته است.

حالت های مختلفی که در این خودرو برای حرکت طراحی گردیده است نیز بسیار جالب است مثلا با قرار دادن خودرو در حالت Sportاین خودرو برای بالا رفتین از سربالایی های تند و تپه ها نیروی بیشتری را مصرف کرده و در حالت شهری معمولی با کنترل سیستم تعلیق باعث کاهش چشم گیر مصرف سوخت در ترافیک های داخل شهری می گردد.

سیستم هندلینگ :

به گفته هوندا سیستم فرمان جدید نصب شده بر روی این خودرو به لطف سنسور گشتاور خطی نسبت به نمونه های قبلی آن کاملا بهبود یافته و به طور کلی جابجایی بسیار راحت تری را برای راننده آن در بر دارد.

سیستم آینه بغل دیجیتال با استفاده از دوربین :

یکی از ویژگی های واقعا جذاب در اتومبیل جدید هوندا سیستم مانیتورینگ نقطه کور با Lane Watchمی باشد.در این سیستم با استفاده از دوربین های تعبیه شده در طرفین خودرو و نمایش آن بر روی صفحه نمایش روی داشبرد بهترین حالت دید را بدون نقطه کور برای راننده به ارمغان می آورد.

سیستم انژکتور با روش تزریق مستقیم :

سیستم تزریق مستقیم در انژکتور هوندا آکورد باعث افزایش چشمگیر گشتارو در مدل جدید آن نسبت به مدل های قبلی شده است اما یکی از ایرادهایی که این سیستم نسبت به نوع معمولی دارد تولید سرو صدای بیشتر انژکتور است که با توجه به صداگیری بسیار خوب انجام شده در این خودرو به هیچ وجه این سر و صدا برای راننده و سرنشینان آن آزار دهنده نخواهد بود..

به نظر می رسد با توجه به رقبایی همچون تویوتا کمری و فورد فیوژن در کلاس سدان متوسط هوندا همواره سعی دارد تا جایگاه خود را در این کلاس با بهره گیری از فن آوری های جدید حفظ کرده و مدل های جدید آکورد را همچنان محبوب ترین خودرو در این کلاس نگه دارد.

قیمت هوندا آکورد 2013 در تیپ های مختلف از 21.650 دلار تا 33.340 دلار اعلام شده  و به زودی به بازار عرضه خواهد شد.


منابع :  motortrend | Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*