تصاویر زیر آب

داوران بهترین تصاویر زیر آب سال را انتخاب کردند

با سفر به زیر آب، به دنیایی کاملا متفاوت پای می‌گذارید، دنیایی که برای عکاسان ماجراجو ارزشمندترین سوژه‌ها را در دل خود دارد. در سال 2017 نیز عکاسانی که در این حوزه فعالیت دارند، به رقابت با یکدیگر پرداختند. در بین بهترین تصاویر زیر آب امسال، از صحنه رقص یک اختاپوس گرفته تا کشتی‌های شکسته وجود دارند و در نهایت برخی از برجسته‌ترین آن‌ها به عنوان برندگان نهایی انتخاب می‌شوند.

در روز دوشنبه هفته گذشته، جمعی از داوران، گابریل براتی (Gabriel Barathieu) را به خاطر تصویرش از یک اختاپوس در حال رقص به عنوان برنده نهایی انتخاب کردند. گابریل براتی که یک شناگر فرانسوی است، از یک موجود دریایی دارای هشت پا در یک تالاب خاموش جزیره کوچکی با نام مایوت (Mayotte) عکس گرفت. این عکاس تا زمان پایین آمدن آب منتظر ماند تا به این وسیله بتواند از کف آب تصویربرداری کند.

برای شرکت در مسابقات تصاویر زیر آب نیاز به سفر به اعماق نیست

به لطف عمق کم آب و لنز زاویه‌باز استفاده شده توسط وی، این اختاپوس بزرگتر از حد طبیعی خود به نظر می‌رسد. الکس ماسترد (Alex Mustard)، به عنوان یکی از داوران، به نحوه متفاوت حرکت این اختاپوس در مقایسه با هر جانور درنده دیگر بر روی خشکی اشاره کرد، به طوری که انگار موجودی فرازمینی بوده و از دنیایی دیگر به سیاره ما آمده است. وی همچنین به عمق بسیار کم محل ثبت این تصویر اشاره کرد. به این ترتیب هر فردی کافی است تنها تا زانو در آب فرو برود و با تصاویر زیر آب خود در این مسابقات شرکت کند!

تصاویر زیر آبداوران همچنین در بین بهترین عکاسان تصاویر زیر آب سال 2017 ، نیک بلیک (Nick Blake) از کشور انگلستان را نیز انتخاب کردند. وی مدتی قبل در حال کند و کاش در یک گودال در مکزیک بود که توانست یک صحنه خیره‌کننده را از دنیای زیر آب (دومین تصویر گالری زیر) به همراه یک شناگر دیگر ثبت کند. پرتوهای نور وارد شده به زیر آب، عکس وی را به صحنه‌ای تماشایی تبدیل کرده‌اند. همچنین به افتخار حضور شرکت‌کننده‌ای که جزو اولین برندگان از مسابقات پنجاه سال قبل به شمار می‌رفت، هیئت داوران، نیکولای جورجی (Nicholai Georgiou) را به خاطر عکس وی از یک نهنگ قاتل در آب‌های نروژ، به عنوان یکی از برندگان اعلام کرد.

هریشیو مارتینز (Horacio Martinez) به عنوان یک شناگر آرژانتینی، دیگر فرد منتخب در مسابقه تصاویر زیر آب به عنوان یک عکاس تازه‌کار ولی بسیار حرفه‌ای بود. وی به خاطر تصویرش از یک کوسه در حال شنا که به نظر می‌رسد در آسمان در حال پرواز است، برنده انتخاب شد. از نظر داوران وی از نور به بهترین وجه ممکن در عکس خود استفاده کرده است. علاوه بر انتخاب بهترین عکاسان سال، داوران در ده دسته‌بندی مختلف از تصاویر زاویه‌باز گرفته تا پرتره از موجودات دریایی، برندگانی را انتخاب کردند:

گالری کامل بهترین تصاویر زیر آب سال به همراه توضیحات مفصل هر یک را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*