دختر 17 ساله دستگاه تست قلب توسط تلفن همراه را اختراع کرد

کاترین وانگ 17 ساله دانش اموز دبیرستانی از ایالت نیوجرسی است ، ولی در حال حاضر تبدیل به یک چهره شناخته شده در علم ونیزدر جوامع فن آوری شده است . وانگ فینالیست دومین نمایشگاه سالانه علوم گوگل برای ایجاد یک دستگاه بلوتوث است که می تواند از راه دور قلب یک انسان را معاینه کند . کاملا درست شنیدید او وسيله اي براي تلفن همراه ساخته که می تواند سلامت قلب شما را چک کند .

وانگ در مسابقات فینال علوم گوگل موفق به کسب رادیو ملی عمومی ایده های بزرگ جو شد .او وسیله ای را اختراع کرده که می تواند به میلیونها نفر مردم در سراسر دنیا که دسترسی محدود به امکانات پزشکی دارند ولی تلفن همراه دارند یک راه خوب برای آزمایش سلامت قلبشان را بدهد . دستگاه او مانند یک نوار قلب قابل حمل و یا  الکترو کاردیوگرام / نوار قلب  ساخته شده که روزانه بارها در بیمارستان های سراسر جهان استفاده می شود .
حال در اینجا به شرح پروژه از طریق صفحه علوم گوگل در نمایشگاه می پردازیم :

هدف از این مطالعه طراحی و ارزیابی یک نمونه بلوتوث الکتروکاردیوگراف telemedical ، که قادر به انتقال یک تصویر برای معاینه از راه دور با استفاده از تلفن همراه برای تعیین امکان سنجی نمونه اولیه برای روش راه دور مبتنی بر نوار قلب بود . صفحه نمایش گرافیکی از نوسانات ولتاژ قفسه سینه به علت دپلاریزاسیون عضله قلب در دقیقه نیاز به تقویت یک سیگنال الکتریکی و پس از آن روش نمایش آن است .
ساخت و ساز دستگاه شامل ایجاد دو مولفه جداگانه یک فرستنده بیسیم بلوتوث با ریز پردازنده برنامه ریزی شده برای خواندن خروجی نوار قلب  و نمایش بر روی تلفن همراه و نیز مدارهای تقویتی برای تقویت فعالیتهای الکتریکی قلب است .
تلفن همراه نهایی سازگار با نمونه بیسیم نوار قلب بیسیم و موفقیت نمایش امکان انتقال از راه دور نوار قلب بر روی شبکه های تلفن همراه است و اجازه استفاده از سه تصویر برای جاگذاری الکترود رو بدن را فراهم می کند که جایگزینی مقرون به صرفه برای روش سنتی است .
NPR می گوید :

استفاده از قفسه قطعات الکترونیکی برای برداشت سیگنال های الکتریکی قلب و بعد از آن انتقال آنها از طریق تلفن همراه برای یک متخصص سلامتی حرفه ای که آنها را تجزیه و تحلیل کند از ویژگیهای این دستگاه است .
الیزابت نابل مدیر موسسه ملی بهداشت زنان در بیمارستان فاکنز و مدیر سابق موسسه قلب ریه و خون بریگهام می گوید تجهیزات پزشکی مورد نیاز در این مورد اکثرا گران قیمت هستند و به آسانی برای همه در دسترس نیستند و این روش می تواند استفاده از قطعات استاندارد پزشکی را برای همه راحت تر کند .

وانگ برای این منظور از دبیر فیزیک دبیرستان خود در زمینه های مهندسی برق و جنبه برنامه نویسی جاوا کمک گرفته است .

معلم وانگ می گوید :

با او در مورد قرض گرفتن تجهیزات مورد نیاز و مسائل و مشکلات زیادش صحبت کنید . بعد از چند ماه از ساخت دستگاه و تست و شکست های بسیار ، او یک الکتروکاردیوگرام را معرفی کرد که با اتصال به یک تلفن همراه و استفاده از سیگنال های بی سیم بلوتوث ، ریتم ضربان قلب را بر روی صفحه نمایش تلفن همراه به لطف برنامه جاوایی که خودش طراحی کرده نمایش می دهد .

وانگ در این باره می گوید :

من قصد دارم این پروژه را نگه دارم و آن را کوچکتر ، ارزان تر و بادوام تر سازم که برای همه مردم قابل استفاده باشد .


منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*