معرفی کارت گرافیک‌های جدید EVGA با سیستم خنک کنندگی iCX

معرفی کارت گرافیک‌های جدید EVGA با سیستم خنک کنندگی iCX

سال گذشته برای کمپانی EVGA چندان خوشایند نبود. پس از یک سال پر مشغله که در آن، کارت‌های معروف جیفورس جی تی ایکس 1080، 1070 و 1060 این شرکت شروع به آتش گرفتن کردند، EVGA تکنولوژی جدید خنک کننده‌ای را معرفی کرده که بر پایه‌ی سنسورهای حرارت سنج کار می‌کند. سیستم خنک کنندگی iCX دارای 10 سنسور متفاوت است که برای اولین بار، بر روی کارت‌های سری GTX 10 به کار گرفته خواهد شد تا تجربه “گیمینگ با خیال آسوده” را برای کاربر فراهم کند. بدین ترتیب، زمانی که کارت گرافیک شما به مرز داغ شدن برسد، از آن مطلع خواهید شد.

برای آنکه گیمرها دیگر نگران آتش گرفتن گرافیک‌ها نباشند، EVGA 9 سنسور حرارتی اضافی را در بورد این کارت تعبیه کرده که حرارت اضافی را شناسایی کرده و دستور لازم را به فن‌ها ارسال می‌کنند. سرعت چرخش فن GPU توسط حرارت GPU تعیین می‌شود و سرعت چرخش فن‌های پاور و حافظه نیز توسط حرارت‌های آن‌ها مشخص می‌شود. تمامی کارت گرافیک‌های مدرن حداقل دارای یک سنسورتشخیص حرارت هستند اما EVGA در تکنولوژی iCX بسیار فراتر از استانداردها عمل کرده است.

سیستم خنک کنندگی iCX دارای 10 سنسور حرارت سنج متفاوت است.

علاوه بر این ها، EVGA قابلیت “خنک کنندگی تعاملی” را نیز در این کارت ها به کار برده است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا از طریق نشانگرهای LED قابل تنظیم، از وضعیت دمای کارت گرافیک مطلع شوند. به عنوان نمونه، کاربران می توانند برای یک درجه ی مشخص، رنگ مشخصی را نیز تعیین کنند تا بدین ترتیب به صورت لحظه ای بتوانند وضعیت حرارت کارت را بررسی کنند. ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا با نحوه ی کار این تکنولوژی بیشتر آشنا شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*