بی وای دی تانگ

عرضه بی وای دی تانگ در ایران همزمان با بازار آمریکا

بی وای دی تانگ (BYD Tang)، قوی‌ترین کراس اوور این برند چینی است که قدرتی معادل 504 اسب بخار دارد و قرار است به زودی با تغییراتی در بازار آمریکا عرضه شود. مدیرعامل شرکت کارمانیا به عنوان نماینده محصولات بی وای دی در ایران اعلام کرد که این خودرو همزمان با آمریکا در ایران نیز عرضه خواهد شد.

پویا سالاری، مدیرعامل کارمانیا در جریان نمایشگاه خودرو تهران 95 اظهار کرد که اکنون فرایند مونتاژ بی وای دی تانگ در حال بررسی است. این کراس اوور چینی پس از تولید و مونتاژ در ایران، به اولین خودروی هیبریدی مونتاژی کشورمان تبدیل می‌شود. فرایند حمل باتری‌های تانگ کمی پیچیده است و به همین دلیل، مذاکره و بررسی این فرایند با طرف خارجی ادامه دارد.

بی وای دی تانگبی وای دی تانگ یک خودروی هیبریدی با قابلیت شارژ برقی است که از نظر ابعاد در رده کراس اوورهای متوسط قرار می‌گیرد. BYD Tang همانند بی وای دی S6 و S7 بر روی پلتفرم لکسوس آر ایکس (Lexus RX) ساخته شده است و از قابلیت دو دیفرانسیل نیز بهره می‌برد که در حالت‌های مختلف، نوع خاصی از انتقال قدرت را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

این خودروی هیبریدی ظرقیت 5 نفر را دارد که فضای بار هزار لیتری را در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارد. همچنین با توجه به فاصله‌ی محوری 2.72 متری، می‌توان تانگ را در اندازه‌های هیوندای سانتافه و کیا سورنتو دانست.

به کارگیری دو موتور الکتریکی بر روی بی وای دی تانگ

بی وای دی تانگ از یک موتور دو لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند و دو موتور الکتریکی در محور جلو و عقب بر روی آن به کار رفته است که مجموع قدرت 504 اسب بخار را ارائه می‌دهد. به لطف استفاده از این پیشرانه، تانگ سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در مدت 5 ثانیه طی می‌کند. همچنین توان تولیدی پیشرانه‌ی این کراس اوور هیبریدی از طریق گیربکس 6 سرعته دوکلاچه به چهار چرخ منتقل می‌شود. مصرف سوخت کمتر از دو لیتر در هر صد کیلومتر از دیگر ویژگی‌های این خودروی چینی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*