پهپاد شبیه به زنبور

دانشجوی گرجستانی یک پهپاد شبیه به زنبور برای گرده‌افشانی طراحی کرد

شاید در نظر اول تنها نقش مهم زنبورها در طبیعت، تولید عسل باشد، اما هرگز نمی‌توان از نقش مهم آن‌ها در گرده‌افشانی گل‌ها چشم‌پوشی کرد. از قرار معلوم این حشرات در ایالات متحده آمریکا، سالیانه چیزی بالغ بر 15 میلیون دلار با گرده‌افشانی خود در رشد محصولات کشاورزی و دانه‌ها کمک می‌کنند که به نوبه خود مبلغ بسیار بالایی است. متاسفانه با گذر زمان شاهد کاهش جمعیت زنبورها هستیم. یک دانشجوی دانشگاه هنر و طراحی ساوانا گرجستان برای حل این مشکل یک ایده تکنولوژیک ارائه کرده است که در آن یک پهپاد شبیه به زنبور به انجام کاری مشابه دست می‌زند.

آیا این پهپاد شبیه به زنبور ، بازدهی کافی همچون زنبورهای واقعی خواهد داشت؟

بر اساس اخبار بخش تکنولوژی CNN، دانشجویی با نام آنا هالدوانگ (Anna Haldewang) یک پهپاد شبیه به زنبور با نام پلن بی (Plan Bee) طراحی کرده که در نظر دارد تا فعالیت روزمره زنبورها در طبیعت را تقلید کند. در واقع Plan Bee یک پهپاد بسیار کوچک است که تصمیم دارد تا به کمک زنبورهای واقعی آمده و در فرآینده گرده‌افشانی دانه‌ها و دیگر محصولات کشاورزی فعالیت کند. پهپاد شبیه به زنبور Plan Bee گرده‌ها را در داخل محفظه خود ذخیره کرده و در زمان رسیدن به گل‌ها، برای کمک به فرآیند گرده‌افشانی آن‌ها را رها می‌کند.

آنا هالدوانگ درباره پهپاد شبیه به زنبور خود مدعی شده پیش از ارائه نمونه اصلی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، 50 طرح مختلف را امتحان کرده است. ایده اصلی پهپاد Plan Bee تقلید ظاهر زنبور نبوده و بیشتر بر روی عملکرد این حشره تمرکز داشته است، به طوری که با چرخاندن و سر و ته کردن آن، به ظاهری شبیه به یک گل متحرک برخورد می‌کنید. طراح با این کار در نظر داشته تا نقش گل در گرده‌افشانی را تصدیق کند.

پهپاد شبیه به زنبوراز آنجایی که پهپاد شبیه به زنبور Plan Bee هنوز در مراحل مقدماتی توسعه خود به سر می‌برد، هنوز هیچ برنامه‌ای برای عملیاتی‌شدن پروژه آن اعلام نشده است. آنا هالدوانگ بر این باور است که این پهپاد تا دو سال آینده به صورت محصولی تجاری به بازار عرضه خواهد شد. بهتر است از حالا خود را برای دیدن یک جسم پرنده مصنوعی بر فراز گل‌ها در طبیعت آماده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*