چیپ های کامپیوتری توشیبا

بخش چیپ‌های کامپیوتری توشیبا برای نجات از ورشکستی فروخته خواهد شد

وضعیت فعلی کمپانی توشیبا اصلا خوب نیست و مدیران برای نجات از ورشکستگی باید به دنبال راه چاره باشند. با توجه به آمار، ارزش سهام توشیبا در روز چهارشنبه حدود 8 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین بعد از انجام حسابرسی ماه گذشته و نتایج مالی بسیار ضعیف، مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی شیگه نوری شیگا (Shigenori Shiga) نیز از سمت خود برکنار شده و از این پس به فعالیت خود در جایگاه یکی از مدیران اجرایی ادامه می‌دهد. حال به نظر می‌رسد فروش بخش چیپ های کامپیوتری توشیبا ، این شرکت را از ورشکستگی نجات خواهد داد.

سال 2007 بود که توشیبا به صورت رسمی از خرید شرکت آمریکایی وستینگهاوس (Westinghouse) خبر داد؛ اما ورود ناموفق این شرکت ژاپنی به حوزه انرژی اتمی درنهایت به خسارت 6.3 میلیارد دلاری (712.5 میلیارد ینی) در پروژه‌های مربوط به این بخش منتهی شد. با توجه به گزارش رسمی نیز تا پایان سال 2016 میلادی 1.7 میلیارد دلار از ارزش توشیبا کاسته شده است.

هنوز ارزش بخش چیپ های کامپیوتری توشیبا مشخص نشده است

شاید در چنین وضعیت، فروش بخش چیپ های کامپیوتری توشیبا در کنار بخش فلش مموری و دیگر دارایی‌ها، راه حل مناسبی برای خروج موقتی از بحران باشد. هرچند، هنوز ارزش این دارایی‌ها مشخص نشده است.

باید اشاره کنیم توشیبا برنامه‌ای برای احداث نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتر در آینده نداشته و تمرکز اصلی خود را روی تعمیر و نگهداری راکتورها، کسب و کار سوخت هسته‌ای و دیگر شاخه‌های غیر تکنولوژیکی قرار می‌دهد.

زیان خالص توشیبا برای کل مجموعه، 3.43 میلیارد دلار (390 میلیارد ین) پیش‌بینی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*