گوشی اندرویدی غیر امن دونالد ترامپ بار دیگر او را به دردسر انداخت!

گوشی اندرویدی غیر امن دونالد ترامپ بار دیگر او را به دردسر انداخت!

بعد از گذراندن تعطیلات آخر هفته در عمارت شخصی‌اش در Mar-a-Lago که خود او آن را «کاخ سفید زمستانی» می‌نامد، حالا آقای رئیس جمهور بار دیگر با مشکلات جدیدی مواجه شده است که به دلیل استفاده‌ی دوباره‌ی دونالد ترامپ از گوشی اندرویدی غیر امن خود به وجود آمده‌ است!

گویا این دردسرها به دلیل استفاده‌ی دونالد ترامپ از گوشی معمولی خود و البته چند مورد درز اطلاعات محرمانه‌ی دیگر برایش به وجود آمده است. Mar-a-Lago یک کلاب بسیار سطح بالا است که گویا یک فرد عادی با پرداخت حق عضویت ۲۰۰ هزار دلاری آن، موفق به شرکت در مراسم شامی شده است که شخص رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا به همراه نخست وزیر ژاپن در آن حضور داشته‌اند. این فرد و دیگر حاضران در مراسم شام، مسائل رد و بدل شده توسط مقامات امنیت ملی و دونالد ترامپ پس از شلیک یک موشک توسط کره‌ی شمالی در مخالفت با تحرکات سازمان ملل را به چشم خود دیده‌اند!

جالب است بدانید که دستیاران دونالد ترامپ در این مراسم شام که در تراس یکی از ساختمان‌های این کلاب مجلل برگزار می‌شده است، اسناد مهمی را برای دونالد ترامپ آورده‌اند و او در همان میز شام، به بررسی آنها پرداخته است! جالب‌تر اینجاست که دستیاران رئیس جمهور از چراغ‌ قوه‌ی اسمارت فون‌های خود برای روشن کردن محیط به منظور خواندن متون توسط آقای ترامپ استفاده‌ کرده‌اند و تمام این موارد را افراد حاضر در مراسم شام مشاهده می‌کر‌ده‌اند! در توییتر زیر این موضوع را مشاهده می‌کنید که به تمسخر، ضعف رئیس جمهور در نشت اطلاعات بسیار محرمانه‌ی مربوط به مسائل دفاعی و امنیت ملی آمریکا بیان شده است:

شما تنها با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار و بدون این که پس زمینه و سوابقتان چک شود، می‌توانید جلسه‌ی امنیتی و محرمانه درباره‌ی یک بحران نظامی را به طور زنده مشاهده کنید. pic.twitter.com/vNd8Jo7Bq5

— Rogue Rogue One Acct (@ZeddRebel) 13 февруари 2017 г.

گوشی اندرویدی غیر امن دونالد ترامپ بار دیگر او را به دردسر انداخت!

بنابراین یک جاسوس حتی نیازی به تغییر شکل و استفاده از ابزارهای جاسوسی برای کسب اطلاعات درباره‌ی تصمیم‌های محرمانه‌ی آقای رئیس جمهور نخواهد داشت و برای این کار کافی است عضو کلاب مورد علاقه‌ی او بشود! البته شان اسپایسر (Sean Spicer)، منشی مطبوعاتی کاخ سفید، تلاش کرد تا اوضاع را کمی تلطیف کرده و توضیح بدهد که این اسناد مربوط به برنامه‌ریزی برای یک کنفرانس خبری بوده‌ است و مسئله‌ی مربوط به تحرکات نظامی کره‌ی شمالی، در یک اتاقک پرتابل امن به اطلاع رئیس جمهور رسانده شده است؛ توضیحی که قانع‌کننده‌ نبوده است و انتقادات زیادی را متوجه این اقدام عجیب دونالد ترامپ و اطرافیانش کرده است.

به‌علاوه با توجه به تصاویری که اعضای این کلاب بر روی حساب کاربری خود در فیسبوک منتشر کرده‌اند، می‌توان به وضوح دید که آقای ترامپ در حال استفاده از همان گوشی قدیمی خود بوده که یک گلکسی اس ۳ با قاب محافظی ضخیم است که به نظر می‌رسد حتی بعد از تعویض آن با یک دیوایس فوق امن توسط سیستم‌های اطلاعاتی کاخ سفید، باز هم مورد استفاده‌ی رئیس جمهور آمریکا قرار می‌گیرد؛ تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، توسط همان فرد مورد نظر بر روی فیسبوک قرار گرفته و البته به دلیل مشکلات امنیتی، پس از مدت کوتاهی نیز توسط مدیران این شبکه‌ی اجتماعی حذف شده است!

عضو کلاب شوید تا اطلاعات محرمانه‌ی پرزیدنت ترامپ را دریافت کنید!

گوشی اندرویدی غیر امن دونالد ترامپ بار دیگر او را به دردسر انداخت!

همین رفتار غیر مسئولانه باعث شده است که گروهی از سناتورهای آمریکا نامه‌ای به وزیر دفاع آمریکا نوشته و در آن نسبت به پتناسیل بالای هک شدن گوشی قدیمی و غیر امن دونالد ترامپ واکنش نشان دهند. تام کارپر (Tom Carper) و کلیر مک‌کسکیل (Claire McCaskill) دو تن از این سناتورها هستند که بخشی از صحبت‌های آنها را در زیر می‌خوانید:

همان‌طور که می‌دانید، هکرها معمولا گوشی‌های هوشمند را برای کسب اطلاعات حساس و شخصی از کاربر، مورد حمله قرار می‌دهند. گزارش‌ها [درباره‌ی رفتار ترامپ و پتانسیل بالای گوشی قدیمی و معمولی او برای نفوذ توسط هکرها] بسیار نگران‌کننده هستند.

در حال حاضر گفته می‌شود که گوشی فوق امنیتی که توسط سرویس‌های امنیتی در اختیار دونالد ترامپ قرار گرفته، از بسیاری از امکانات گوشی‌های معمولی محروم است و با توجه به علاقه‌ی سیری‌ناپذیر شخص رئیس جمهور برای حضور در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر، گویا این موضوع، دلیل اصلی استفاده‌‌ی پرریسک او از گوشی قدیمی‌اش است. به هر حال به نظر می‌رسد که دیگر زمان خداحافظی آقای ترامپ از این وسیله‌ی قدیمی فرا رسیده است و با توجه به حساسیت بسیار بالای این موضوع، او سرانجام مجبور به تغییر رفتار خود در این زمینه خواهد شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*