پهپاد مسافربر به زودی کار خود را در دوبی آغاز خواهد کرد

پهپاد مسافربر به زودی کار خود را در دوبی آغاز خواهد کرد

در حال حاضر از پهپادها برای تصویربرداری از نمای بالا، گرفتن عکس از مناطق صعب‌العبور و یا در مواردی خاصی، برای حمل بسته‌های کوچک و گشت‌زنی نظامی استفاده می‌شود، اما این کاربردهای محدود قرار است در شهر دوبی از بین برود و به زودی شاهد حمل و نقل و جابه‌جایی افراد توسط پهپاد مسافربر در این شهر خواهیم بود!

به گزارش آبرگیزمو این پهپادها توسط کمپانی چینی EHang برای استفاده در این شهر ساخته شده‌اند و حالا به طور رسمی از آنها رونمایی به عمل آمده است. جالب است بدانید که پرواز نمایشی این پهپاد مسافربر بر فراز برج العرب (هتلی مشهور در دوبی که ظاهر آن به شکل یک قایق بادبانی ساخته شده است) با موفقیت به انجام رسیده و طی روزهای آینده نیز قرار است فاز عملیاتی آن به زودی اجرا شود تا شاهد جابه‌جایی افراد و مسافران مختلف توسط آن در آسمان این شهر مدرن باشیم.

از قابلیت‌های پهپاد مسافربر دوبی بیشتر بدانید

پهپاد مسافربر به زودی کار خود را در دوبی آغاز خواهد کرد

طراحی این پهپاد تقریبا به شکل یک مینی کوپتر معمولی انجام شده اما نوع حرکت و فاکتورهای فنی آن باعث ایجاد برتری‌هایی شده است که البته از نظر گردشگری نیز قادر خواهد بود جذابیت دوچندانی را برای این شهر در حاشیه‌ی خلیج فارس به وجود بیاورد. پهپاد مسافربر دوبی قادر به جابه‌جایی مسافرانی به سنگینی ۱۰۰ کیلوگرم به همراه یک چمدان کوچک خواهد بود. پهپاد دارای یک باتری مستقل خواهد بود که تنها به آن اجازه می‌دهد به مدت ۳۰ دقیقه در هوا معلق بماند، بنابراین انتظار پرواز طولانی‌مدتی را با استفاده از آن نداشته باشید. مسافران بعد از نشستن بر روی صندلی‌های این کابین که به شکل خودروهای مسابقاتی طراحی شده است، یک نمایشگر لمسی را مقابل خود خواهند دید که امکان انتخاب مقصد بر روی آن وجود دارد. سپس این پهپاد با سرعت و به طور اتوماتیک از جای خود بلند شده و به سمت مقصد مورد نظر حرکت می‌کند.

البته علاوه بر سیستم‌های خودکار که هدایت و ایمنی این وسیله را تضمین می‌کنند، یک واحد کنترل بر روی زمین نیز به صورت دائم فعالیت این پهپاد مسافربر را رصد خواهد کرد تا هیچگونه مشکلی برای سرنشینان در جریان این پرواز هیجان‌انگیز پیش نیاید.

پهپاد مسافربر به زودی کار خود را در دوبی آغاز خواهد کرد

این وسیله‌ی حمل و نقل مدرن قادر است تا مسافت ۵۰ کیلومتر (۳۱ مایل) از مبدا آغاز پرواز فاصله بگیرد و احتمالا از آن برای رساندن مسافران و گردشگران در مسافت‌های کوتاه نظیر رفت و آمد از هتل به مراکز تفریحی و فروشگاه‌های دوبی استفاده خواهد شد. نکته‌ی جذاب درباره‌ی این وسیله این است که حداکثر سرعت حرکت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که البته مسئولان شهری دوبی اعلام کرده‌اند حداکثر سرعت آن را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهند کرد تا احتمالا از لحاظ ایمنی، مشکلی برای سرنشینان و البته دیگر وسایل پرنده در آسمان این شهر به وجود نیاید.

شما عزیزان گجت نیوزی در گالری تصاویر زیر می‌توانید تمام عکس‌هایی که از نمونه‌ی اولیه‌ی به نمایش درآمده از این پهپاد در جریان برگزاری اجلاس دولت جهانی (World Government Summit) در شهر دوبی منتشر شده است را مشاهده کنید:

گالری تصاویر پهپاد مسافربر دوبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*