ظرفیت باتری آیفون 8 بسیار بالاتر از نسل فعلی آیفون های اپل خواهد بود

ظرفیت باتری آیفون 8 بسیار بالاتر از نسل فعلی آیفون های اپل خواهد بود

خب روزی دیگر آغاز شده است و حالا نوبت آن است که به سراغ گزارش امروز درباره‌ی نسل بعدی آیفون های اپل برویم! گزارش امروز درباره‌ی ظرفیت باتری مدل اولد آیفون های 2017 اپل است که احتمالا آیفون 8 (iPhone 8) نام خواهد گرفت و یک پنل نمایشگر اولد ساخته شده توسط سامسونگ، برای اولین بار در تاریخ آیفون های این برند کوپرتینویی، به عنوان نمایشگر آن ایفای نقش خواهد کرد.

در این گزارش موضوع جالبی مورد بررسی قرار گرفته است که در صورت تحقق یافتن، می‌تواند بسیاری از کاربران که درباره‌ی ضعف باتری آیفون‌های سری ۷ اپل گله دارند را خشنود کند. در همین راستا گویا مدل اولد با نام آیفون 8 قرار است از یک باتری مناسب با ظرفیت شارژدهی ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار شود. آن هم در حالی که ابعاد آن تقریبا مشابه آیفون ۷ خواهد بود و این یک ویژگی بسیار جذاب برای پرچمدار آینده‌ی اپل محسوب می‌شود.

در واقع آیفون اولد با وجود این که گفته می‌شود دارای یک نمایشگر با ابعاد ۵.۲ تا ۵.۸ اینچی خواهد بود، اما ابعاد بدنه‌ای مشابه آیفون ۷ (با نمایشگر ۴.۷ اینچی و ظرفیت باتری ۱۹۶۰ میلی‌آمپر ساعتی) خواهد داشت و این به معنای آن است که علاوه بر افزایش ظرفیت شارژدهی باتری، افزایش ابعاد نمایشگر نیز در همان بدنه‌ی مشابه آیفون ۷ گنجانده شده است و این شاهکار مهندسان اپل برای آیفون 8 را نشان می‌دهد؛ البته در صورت عملی شدن! در تصاویر گرافیکی زیر این موضوع را بهتر درک خواهید کرد و راحت‌تر متوجه افزایش حدود ۳۸ درصدی ظرفیت باتری مدل اولد آیفون هشت نسبت به سال گذشته خواهید شد:

ظرفیت باتری آیفون 8 بسیار بالاتر از نسل فعلی آیفون های اپل خواهد بود

لازم است بدانید که این گزارش تحلیلی و تصویر بالا از سوی مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، شناخته‌شده‌ترین تحلیل‌گر حوزه‌ی اپل، منتشر شده است و بنابراین می‌توانید تا حد زیادی درباره‌ی واقعی بودن آن اطمینان داشته باشید. در تصاویر نشان داده شده است که استفاده از یک طراحی لایه‌ای جدید برای بورد اصلی PCB باعث می‌شود که فضای داخلی بیشتری در اختیار طراحان اپل قرار بگیرد و آنها قادر به افزایش ظرفیت باتری این دیوایس باشند.

یک نکته‌ی مهم دیگر نیز این است که احتمالا اپل به همراه مدل دارای نمایشگر اولد و باتری بزرگتر که قرار است آیفون 8 نامیده شود، دو مدل دیگر تحت عنوان آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس نیز تولید خواهد شد که نمایشگر ال سی دی خواهند داشت و به سبب طراحی داخلی مشابه نسل‌های قبلی، این دو گوشی تقریبا از همان ظرفیت باتری و ابعاد نمایشگر سری ۷ و ۷ پلاس برخوردار خواهند بود.

قیمت آیفون 8 باز هم افزایش خواهد یافت؟

ظرفیت باتری آیفون 8 بسیار بالاتر از نسل فعلی آیفون های اپل خواهد بود

یکی از نقاط منفی چنین طراحی جدیدی برای بورد اصلی PCB این است که متاسفانه هزینه‌ی ساخت آیفون 8 را بالاتر می‌برد و اگر این موضوع را در کنار هزینه‌ی بالاتر نمایشگر اولد و دیگر قابلیت‌های فنی این اسمارت فون قرار دهیم، باز هم یک قدم دیگر به عملی شدن قیمت بیش از هزار دلاری آیفون 8 اولد نزدیک می‌شویم و متاسفانه این موضوع باعث خواهد شد که تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان با توان اقتصادی پایین‌تر، قادر به خرید آن نخواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدر طراحی چشم نوازی داره