شبکه اجتماعی گوگل مپس

آیا به زودی شاهد ظهور شبکه اجتماعی گوگل مپس خواهیم بود؟

اخیرا ویژگی جدیدی به گوگل مپس (Google Maps) افزوده شده است که به کاربران اجازه می‌دهد یک لیست متشکل از مکان‌های دلخواه خود ایجاد کرده و در ادامه آن را با دیگر افراد خانواده و یا دوستانشان به اشتراک گذاشته و یا آن را نزد خود نگه دارند. همچنین این امکان وجود دارد، لیستی از مکان‌های مورد علاقه دیگران را دنبال کرده و یا لیست خود را از طریق پیامک، ایمیل، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان‌ و یا شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال کنند. تمامی این موارد که ارتباط پیچیده‌‌ای را بین کاربران ایجاد می‌کنند یک سوال را در دل دارند؛ آیا شبکه اجتماعی گوگل مپس به زودی پا به عرصه وجود می‌گذارد؟

این به روزرسانی که از امروز برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس در دسترس قرار گرفته است، روش نوینی است که کاربران را قادر می‌‎سازد تا مکان‌های مورد نظر خود اعم از رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، موزه‌ها و دیگر موارد را در یک مکان سازماندهی کنند. گوگل بر این عقیده است که کاربران از این قابلیت برای افزایش دانش خود درباره بهترین مکان‌ها در هر منطقه استفاده خواهند کرد. گفتنی است توانایی ساخت لیست از مدت‌ها قبل از طریق برنامه راهنمای محلی گوگل امکان‌پذیر بود، اما این کمپانی اکنون قابلیت یاد شده را برای تمامی کاربران عرضه کرده است تا کاربران بتوانند در محلی همچون شبکه اجتماعی گوگل مپس به تبادل اطلاعات بپردازند!

شبکه اجتماعی گوگل مپسالبته این پیاده‌سازی بدون دلیل نیست و از این تفکر گوگل ناشی می‌شود که استفاده کاربران از گوگل مپ، دیگر همانند گذشته به سادگی نحوه رفتن از نقطه A به نقطه B ختم نمی‌شود. اخیرا گوگل کوله‌باری از ویژگی‌های جدید را به این برنامه افزوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به توانایی درخواست ماشین از Uber و Lyft و همچنین میزان سختی پارک ماشین در یک منطقه مشخص اشاره کرد.

افزودن قابلیت‌های متداول در شبکه‌های اجتماعی، مفهوم شبکه اجتماعی گوگل مپس را به وجود آورده است

امکان اشتراک‌گذاری مکان‌های دلخواه با دیگر افراد خانواده و دوستان و همچنین امکان دنبال کردن (Follow) لیست بقیه افراد، بیشتر شبیه به یک حرکت فیس بوکی به نظر رسیده و کمتر از یک اپلیکیشن مسیریاب توقع می‌رود، به همین دلیل سوالات زیادی را برای دسته‌ای از کاربران متعجب ایجاد کرده و مفهوم شبکه اجتماعی گوگل مپس را تداعی کرده است. گوگل کار بسیار سخت و ارزشمندی را با نقشه‌برداری از تقریبا کل دنیا انجام داده و قابلیت‌های آن چه در محیط وب و چه در اپلیکیشن موبایل همچون نمای خیابان، امکان افزودن اطلاعات از سوی کاربران و بهبود دیتابیس نقشه، نمایش ترافیک در هر لحظه و بسیاری دیگر از امکانات یک ابزار همه چیز تمام از آن ساخته‌اند.

شبکه اجتماعی گوگل مپس

اکنون گوگل مپس قابلیت‌هایی همچون مکان‌های محبوب، کسب و کارها، امتیازدهی، نظردهی، افزودن عکس و دیگر اطلاعات که تا پیش از این تنها منحصر به وب سایت‌هایی همچون Yelp بودند را به اپلیکیشن خود آورده است. اکنون گوگل تصمیم دارد تا تمامی آن اطلاعات را جمع‌آوری کرده و به کاربران خود اجازه دهد تا آن‌ها را برای خود شخصی‌سازی کنند، به این امید که این دسته از اطلاعات را همچون عکس‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، با دیگران به اشتراک بگذارند.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*