آیفون 8 اپل به قطعه‌ای جداگانه برای پشتیبانی از شارژ وایرلس مجهز می‌شود

آیفون 8 اپل به قطعه‌ای جداگانه برای پشتیبانی از شارژ وایرلس مجهز می‌شود

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر زبده‌ی موسسه‌ی تحقیقاتی KGI Securities در حوزه‌ی اپل، اعلام کرده است که آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) به طور قطعی از تکنولوژی شارژ وایرلس پشتیبانی خواهد کرد. چه این قابلیت برای تمام مدل های سال ۲۰۱۷ آیفون های اپل قابل استفاده باشد و چه تنها مدل ۵ اینچی ویژه با نمایشگر اولد از آن پشتیبانی کند، امروز گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد برای استفاده از آن احتمالا نیاز به خرید یک گجت جداگانه خواهید داشت.

خبرگزاری ژاپنی Mac Otakara به نقل از منابعی که آنها را قابل اطمینان خوانده است، گزارشی را منتشر کرده و مدعی شده است که استفاده از فناوری شارژ بدون سیم در آیفون 8 اپل، از طریق یک قطعه‌ی جداگانه که توسط کمپانی Luxshare توسعه یافته و تولید می‌شود، امکان‌پذیر خواهد بود. این قطعه که به کاربران پرچمدار جدید اپل اجازه می‌دهد بدون استفاده و سردرگمی در میان سیم‌های مختلف، آیفون خود را شارژ نمایند، توسط همان شرکتی تولید خواهد شد که در حال حاضر نیز گفته می‌شود که ساخت سیم‌پیچ‌ها به کار رفته در شارژر وایرلس ساعت هوشمند اپل را بر عهده دارد.

در ادامه‌ی گزارش همچنین به این موضوع نیز پرداخته شده است که اپل دیگر آداپتور جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به پورت لایتنینگ را در جعبه‌ی نسل بعدی آیفون‌های خود قرار نخواهد داد. اهالی کوپرتینو این کار را برای آیفون ۷ و ۷ پلاس انجام می‌داند تا کاربران بدون صرف هزینه‌ی اضافی، بتوانند از هدفون‌های معمولی خود که دارای جک ۳.۵ میلی‌متر هستند، بر روی آیفون هایشان استفاده کنند؛ اما گویا یک نسل برای این تغییر کافی بوده است و آیفون 8 اپل دیگر از این آداپتور برخوردار نخواهد بود و احتمالا این قطعه باید به طور جداگانه در بازار خریداری شود.

سایز نمایشگر آیفون 8 اپل به چه اندازه‌ خواهد بود؟ 

در حالی که بسیاری از کارشناسان از جمله آقای مینگ چی کو معتقدند که جدیدترین مدل آیفون با نمایشگری ۵.۸ اینچی روانه‌ی بازار خواهد شد، اما نویسندگان این گزارش معتقدند که آیفون 8 اپل که در واقع مدل ویژه‌ی سالگرد ده سالگی این گوشی هوشمند محبوب به شمار می‌رود، تنها در یک سایز ۵ اینچی تولید خواهد شد و دو مدل دیگر که احتمالا آیفون‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس نام خواهند گرفت، با نمایشگرهایی مشابه نسل قبلی تولید می‌شوند.

این مدل ویژه که دارای نمایشگر اولد لبه به لبه خواهد بود، احتمال دارد که آیفون ایکس نامیده شود و سنسور تشخیص اثر انگشت (تاچ آیدی) آن نیز در زیر قسمت شیشه‌ای نمایشگر قابل استفاده خواهد بود. تمام این تغییرات گسترده در طراحی و به‌کارگیری پنل‌های جدید در نمایشگر، موجب افزایش هزینه‌ی ساخت این مدل شده‌اند و حتی پیش‌بینی می‌شود که برای اولین بار، کاربران لازم باشد برای تهیه‌ی آیفون 8 اپل مجبور به پرداخت رقمی بالای هزار دلار شوند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*